Rozszerzenia do systemu wspomagającego zarządzanie projektami Redmine

Zarządzanie projektami Redmine

Tym razem wpis nie będzie o Drupalu a o Redmine (http://www.redmine.org/). Redmine to system używany w naszej agencji drupalowej do wspomagania zarządzania projektami. System jest używany przez nas od 2009 roku, wtedy była to wersja 0.8. Aktualnie pracujemy na wersji 2.3. 

Jeśli jeszcze nie znasz systemu, to zachęcam do zapoznania się z jego możliwościami. Jest szybki i wygodny w obsłudze. Redmine to system napisany w Ruby on Rails, więc wymaga odpowiedniej konfiguracji serwera, aby go uruchomić.

Sam system posiada dużo opcji konfiguracyjnych, ale warto doinstalować także kilka oddatkowych rozszerzeń, które poprawią wygodę korzystania z systemu. Poniżej lista polecanych rozszerzeń:

Advanced roadmap & milestones plugin

Strona projektu: https://redmine.ociotec.com/projects/advanced-roadmap

Plugin wyświetla zakładkę Roadmap w nowy sposób. Dodane są dokładniejsze informacje o postępie prac w projekcie, przepracowany czas, oszacowany czas. System także wylicza czas pozostały do zakończenia projektu bazując na wcześniejszych oszacowaniach i zalogowanym czasie pracy.

Redmine charts

https://github.com/pharmazone/redmine_charts2/

Plugin wyświetla informacje o projekcie w formie wykresów, które są często łatwiejsze do interpretacji niż duże tabele z liczbami. Plugin wyświetla m.in. wykres zaplanowanych i zalogowanych godzin w projekcie, ilość pozostałych do przepracowania godzin.

Redmine impasse

http://kawasima.github.io/redmine_impasse/

To rozszerzenie pozwala na tworzenie scenariuszy testowych dla projektów. Narzędzie przydatne w pracy każdego testera. Z poziomu rozszerzenia tester może tworzyć nowe zgłoszenia o błędach i przypisywać jest programistom.

Timelog Timer plugin

https://github.com/behigh/redmine_timelog_timer

Plugin dodaje przycisk Start/Stop obok pola do wpisywania przepracowanego czasu pracy.

Redmine Timesheet plugin

https://github.com/techarete/redmine_timesheet_plugin

Narzędzie służy do przeglądania raportów z zalogowanego czasu pracy we wszystkich projektach z zakresu Drupal developmentu w systemie. Dane można filtrować m.in. według daty, projektu, użytkownika. Bardzo przydatne narzędzie jeśli projekty są rozliczane według rzeczywiście przepracowanego czasu.

 

To zestaw pluginów używanych w firmie Droptica. Jeśli korzystacie z innych ciekawych rozszerzeń to zachęcam do dodania informacji o tych rozszerzeniach w komentarzach pod wpisem.