-

5 popularnych sklepów internetowych znanych marek na platformie Magento

Magento to platforma e-commerce, która słynie z wydajności, możliwości dostosowania i bogatego zestawu funkcjonalności. Nic więc dziwnego, że po to narzędzie do budowy swoich sklepów internetowych sięga wiele znanych marek na całym świecie. W tym artykule przyjrzymy się kilku inspirującym przykładom, w których Magento posłużyło jako fundament dla witryny sprzedażowej. Sprawdzimy, jakie ciekawe rozwiązania zostały zastosowane w tych serwisach.

Dlaczego sklepy na Magento to popularny wybór?

Powstałe w 2008 roku Magento to platforma e-commerce typu open source, która pozwala merchantom tworzyć i konfigurować sklepy internetowe z niezwykłą łatwością. Bardzo chętnie to rozwiązanie wybierają właściciele stron. Świadczą o tym konkretne statystyki.

Jak podaje Tech ReportMagento jest trzecią najpopularniejszą platformą sprzedażową. Korzysta z niej aż 20% wiodących sprzedawców internetowych w Stanach Zjednoczonych, a samo oprogramowanie jest pobierane średnio 5000 razy dziennie. Wspomniany raport wykazuje również, że za działaniem Magento stoi aż 200 tys. zaangażowanych developerów.

Czym Magento przyciąga właścicieli sklepów internetowych, a w tym znane marki? Na ich wybór wpływa zapewne kilka czynników, między innymi:

  • Elastyczność i opcja customizacji – platforma pozwala dostosować sklep internetowy pod różne linie produktów, strategie brandingowe, a nawet konkretne działania marketingowe.
  • Skalowalność – w miarę jak marki rosną i poszerzają swoją obecność online, sklep na Magento może rozbudowywać się wraz z nimi. Architektura tego oprogramowania umożliwia płynne skalowanie w miarę wzrostu ruchu, asortymentu produktów czy bazy klientów.
  • Rozbudowany zestaw funkcji – Magento zapewnia m.in. zaawansowane zarządzanie katalogiem produktów, łączenie wielu witryn sklepowych, solidne możliwości SEO i integracje z różnymi narzędziami (np. z systemami CRM, ERP, bramkami płatności, oprogramowaniem do automatyzacji marketingu).
  • Wydajność i szybkość – wydajne kodowanie i funkcje optymalizacji sklepu na Magento przyczyniają się do szybszego ładowania strony i płynniejszego doświadczenia użytkowników. Ma to kluczowe znaczenie dla utrzymania klientów i zmniejszenia współczynnika odrzuceń. 

Inspirujące przykłady sklepów online na Magento

Do tego zestawienia wybraliśmy pięć sklepów internetowych na Magento, które wyróżniają się designem, interfejsem przyjaznym użytkownikom, logiczną nawigacją i ciekawymi funkcjonalnościami. Przykłady pochodzą z różnych branż, ale łączy je wspólny mianownik – rozpoznawalna marka.

1. Coca-Cola – sklep internetowy z magią personalizacji

Marki Coca-Cola raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest jedną z najbardziej znanych i kultowych firm produkujących napoje na świecie. Założona w 1886 roku w Atlancie w stanie Georgia, Coca-Cola stała się międzynarodową korporacją i zasłynęła ze swojego produktu numer jeden – gazowanego napoju bezalkoholowego o sekretnej recepturze.

sklepie internetowym Coca-Cola na Magento króluje charakterystyczny branding. Całość strony jest utrzymana w biało-czerwonych barwach, a z każdego kąta “łypie” na nas flagowy napój w różnych formach. W sprzedaży znajdują się butelki, kubki, pudełka prezentowe, upominki, a także mnóstwo gadżetów, ubrań i artykułów do domu. Każdy z produktów został zaprezentowany na wysokiej jakości zdjęciach.

Coca-Cola wykorzystuje potencjał Magento, stawiając przede wszystkim na marketing i personalizację. Dba w ten sposób o różnorodne preferencje swoich klientów. U góry serwisu widzimy duży slider z aktualnymi promocjami i kodami zniżkowymi. Przycisk na drugiej grafice banera przekierowuje nas do sprytnego kreatora, gdzie można stworzyć własną szklaną butelkę Coca-Coli, wybierając rodzaj napoju, motyw etykiety i dodając dowolny napis.

Coca-Cola w swoim sklepie internetowym Magento wykorzystuje potencjał marketingu i personalizacji.


Źródło: coca-colastore.com

Dużą wartością na tej stronie internetowej jest przyjazna nawigacja. Struktura serwisu została skonstruowana w taki sposób, aby ułatwić konsumentom znalezienie produktów. Mamy tutaj:

  • czytelne menu u góry strony z jasnym podziałem na kategorie,
  • dodatkowe graficzne przyciski z przekierowaniem do wybranych typów produktów (np. Przedmioty kolekcjonerskie, Akcesoria, Opakowania prezentowe),
  • sekcję promującą artykuły okolicznościowe,
  • wyróżnione produkty z przykładami gotowych, customowych butelek,
  • sekcję z prezentami do wybranej kwoty, które ułatwiają użytkownikom wybór upominku zgodnie z ich budżetem.    

2. Ford – sklep na Magento z akcesoriami samochodowymi

Ford to amerykański, międzynarodowy koncern samochodowy założony przez Henry'ego Forda w 1903 roku. To jeden z najstarszych i najbardziej znanych producentów samochodów na świecie, który odegrał kluczową rolę w zrewolucjonizowaniu przemysłu motoryzacyjnego dzięki technikom masowej produkcji. Do dziś Ford pozostaje jednym z głównych graczy w swojej branży.

Sklep internetowy Forda na Magento jest skierowany do właścicieli samochodów tej marki i oferuje szeroki wybór akcesoriów. Platforma koncentruje się na potrzebach klientów docelowych. Tutaj kupuje się produkty dopasowane do konkretnego auta, więc niezbędne były funkcjonalności e-commerce, które ułatwią precyzyjny wybór dopasowanych elementów.

Już na wejściu mamy więc wyszukiwarkę z selektorem do wyfiltrowania modelu Forda. Wybrany parametr zapisuje się i jest wyświetlany w formie samochodu zaparkowanego w garażu. Następnie sklep wyświetla asortyment dedykowany określonemu samochodowi. Wybrany filtr można w każdej chwili usunąć i ustawić nowy.

W sklepie internetowym na Magento z akcesoriami Forda można określić docelowy model samochodu.


Źródło: accessories.ford.com

Każdy element wyposażenia samochodu w tym sklepie internetowym posiada także precyzyjny opis. Karta produktu składa się z takich sekcji jak Szczegóły produktuPasuje do tych pojazdów z listą wyszczególnionych modeli, Specyfikacja techniczna oraz Polityka zwrotów. Ważne są również dodatkowe informacje dla konsumenta, związane z dostępną opcją dostawy oraz komunikatem, czy konkretny produkt można zwrócić.

Przywiązanie do samochodu nierzadko przekłada się na długodystansowe przywiązanie do marki. Twórcy sklepu internetowego na Magento wiedzą, jak przekuć to w akcję marketingu relacyjnego. Serwis umożliwia dołączenie do programu lojalnościowego. Każdy właściciel samochodu tej marki może zostać członkiem klubu FordPass Rewards i zbierać punkty do wymiany na zniżki na akcesoria.

3. Nespresso – wirtualny salon z kawą

Nespresso to marka znana z linii ekspresów do kawy i autorskich kapsułek z kawą. Jest częścią Grupy Nestlé. Nespresso zostało wprowadzone na rynek w latach 70. i od tego czasu słynie z wysokiej jakości kawy i eleganckich, przyjaznych dla użytkownika urządzeń do jej przygotowania.

Sklep internetowy Nespresso to wirtualny salon dla prawdziwych smakoszy aromatycznego napoju. Minimalistyczny design platformy e-commerce dobrze koresponduje z wizerunkiem marki, wyróżniającej się stylem i elegancją proponowanych rozwiązań. Twórcy strony wykorzystują fotografie i wideo (aktualnie na stronie znajduje się lifestylowy film promocyjny z Davidem Beckhamem) do prezentowania kontekstu spożycia kawy, zachęcając do stworzenia własnego kącika kawowego.

Sklep internetowy Nespresso oferuje szeroki wybór kapsułek kawowych, ekspresów i akcesoriów do kawy.


Źródło: nespresso.com

W serwisie możemy zakupić kapsułki z kawą, różne modele ekspresów, a także akcesoria, takie jak kubki termiczne, szklanki czy spieniacze do mleka. Każda kategoria produktowa zawiera zestaw przydatnych filtrów dopasowany do typu produktów (np. model urządzenia i przedział cenowy dla ekspresów, a wielkość kubka i intensywność aromatu dla kapsułek kawowych), które ułatwiają selekcję asortymentu. Nespresso oferuje także program Subscription Plus, w ramach którego można zapisać się do regularnej wysyłki kawy.

W tym sklepie na Magento rządzi kawa i głębia jej smaku! Marka Nespresso postawiła sobie za cel, aby przekonać swoich klientów do przyrządzania w swoich domach czy biurach napojów rodem z kawiarni. Znajdziemy tutaj sekcję z przepisami, gdzie profesjonalne tutoriale wideo uczą sztuki parzenia i serwowania, a także quiz pozwalający dopasować odpowiedni smak kawy do własnych preferencji.    

4. Barbour – sklep na Magento z kolekcją odzieży

Barbour to brytyjska luksusowa marka znana przede wszystkim ze swoich kultowych woskowanych kurtek, odzieży outdoorowej i akcesoriów. Firma założona w 1894 roku w Anglii ma bogatą historię w produkcji odzieży odpornej na warunki atmosferyczne, zaprojektowanej do uprawiania sportów na świeżym powietrzu, szczególnie w trudnych i wymagających warunkach.

Marka Barbour wykorzystuje możliwości platformy Magento, aby zapewnić swoim klientom płynne poruszanie się po sklepie. Mamy tutaj subtelne menu z jasno określonymi kategoriami. Innymi punktami nawigacyjnymi są dodatkowe sekcje. Lifestylowe zdjęcia - przydające stronie blogowego charakteru - prowadzą do wyszczególnionych kolekcji, takich jak SwetryKoszulki polo czy Akcesoria

Sklep Barbour wyróżnia się minimalistycznym układem, przyjazną nawigacją i edukacyjnymi treściami.

Źródło: barbour.com

W sklepie internetowym Barbour nie chodzi jedynie o sprzedaż produktów. Widać, że marka stawia mocno na zwiększanie świadomości wśród klientów na swój temat. Ten cel realizuje contentowa część strony. Mamy tutaj sekcję Barbour Way Of Life, prowadzącą do artykułów blogowych nadających kontekst poszczególnym kolekcjom ubrań czy też opowiadającym historie związane z firmą. Wyrazu całości dodają niezwykłe zdjęcia ludzi i akcentów w postaci produktów.

Ważny w tym ujęciu jest także landing page zatytułowany Wax For Life, który zachęca do recyklingu i rozsądnego podejścia do noszych ubrań. Na podstronie (stworzonej w kolaboracji z animacją Baranek Shaun) można znaleźć szereg informacji, jak nadać drugie życie swoim ubraniom z woskowanej bawełny, wymagającym odświeżenia. Znajdziemy tam również akcję promocyjną, w ramach której można wysłać np. znoszoną kurtkę do ponownego woskowania.

5. Liverpool FC – sklep, w którym rządzi football

Liverpool Football Club jest jednym z najbardziej znanych i odnoszących sukcesy klubów piłkarskich w Anglii i na świecie. Powstał w 1892 roku i przez lata ciężko pracował na to, aby stać się symbolem kultury i tożsamości miasta Liverpool. Taką sławą cieszy się do dziś.

Oficjalny sklep internetowy klubu Liverpool na Magento to bardzo dobrze zorganizowany serwis sprzedający ubrania, akcesoria, gadżety i pamiątki piłkarskie. U góry strony zlokalizowane jest mega menu z czytelnym podziałem na główne kategorie. Po rozwinięciu każdej z nich widzimy przejrzystą strukturę podkategorii, która ułatwia odnalezienie poszukiwanych typów produktów.

Na uwagę zasługuje również niemal książkowa prezentacja produktów (większość zdjęć jest wykonanych na białym tle, dzięki czemu możemy dostrzec wszystkie szczegóły asortymentu). Co ważne, ubrania są zaprezentowane na modelach i to nie na anonimowych. Większość strojów sportowych możemy zobaczyć na zawodnikach klubu. 

Klub piłkarski Liverpool ma swój sklep na Magento, w którym sprzedaje odzież i akcesoria sportowe.


Źródło: store.liverpoolfc.com

Co istotne dla kupujących, na kartach produktów znajdują się dość wyczerpujące opisy oraz informacje o dostawie i polityce zwrotów. Ważnym aspektem są tutaj również oceny i recenzje klientów. Przed zakupem koszulki ulubionego piłkarza, możemy sprawdzić, czy przypadła ona do gustu innym fanom klubu. Twórcy strony stawiają też na personalizację treści. Na przykład, pod aktualnie otwartą kartą produktu możemy zobaczyć sekcję Czy nadal jesteś zainteresowany? z propozycją niedawno przeglądanej rzeczy. 

Znane sklepy Magento – podsumowanie

Jak widać na przytoczonych przykładach, Magento pozwala na tworzenie sklepów internetowych atrakcyjnych wizualnie i bogatych w rozmaite funkcje. Oczywiście, każda z firm włożyła dużo pracy w dostosowanie serwisu do swoich odbiorców, charakteru marki, strategii marketingowej czy specyfiki sprzedawanych produktów, jednak we wszystkich przypadkach solidną bazą była ta sama platforma e-commerce. Jeśli i Ty chciałbyś zbudować sklep online na Magento, nasi specjaliści pomogą Ci zaplanować serwis, zaimplementować całość i zintegrować go z potrzebnymi systemami.

2. SEO dla strony internetowej na Drupalu