marketing

Jak skrócić czas tworzenia kampanii marketingowych z wykorzystaniem landing pages

Darmowa dystrybucja Drupala - Droopler - zmieniła sposób planowania działań marketingowych u naszych klientów. Czas tworzenia nowych landing page skrócił się nawet kilkukrotnie. Droopler zawiera kilkanaście gotowych i świetnie wyglądających komponentów. Dzięki temu możesz pominąć czasochłonny etap przygotowywania projektu graficznego (koniec z wieloma iteracjami marketing-grafik). Zobacz, jak to działa. 

Czym jest Droopler 

Droopler to dystrybucja systemu Drupal, czyli zestaw gotowych modułów, szablonów, konfiguracji dedykowanych do określonych zadań. Droopler jest przeznaczony do tworzenia korporacyjnych serwisów internetowych. Udostępniamy ją całkowicie za darmo. 

Droopler bazuje na Drupalu - jednym z najbardziej popularnych systemów CMS na świecie. 

Więcej o Drupalu poczytasz na stronie Dlaczego Drupal.

Więcej o Droopler znajdziesz na stronie Droopler.

Lista wszystkich komponentów

Jeśli chcesz zobaczyć, co potrafi Droopler, to najlepiej zapoznaj się z demo. W wersji demonstracyjnej znajdziesz listę wszystkich komponentów. Jest ich kilkanaście. Każdy z nich ma dodatkowe opcje. Daje to w efekcie setki opcji do budowania landing pages.

Z każdą wersją dodajemy nowe komponenty. Wybierając Drooplera i regularnie go aktualizując, za darmo otrzymujesz nowe funkcjonalności. 

To właśnie te gotowe komponenty są siłą Drooplera i oszczędzają czas naszym klientom. To gotowe klocki, z których składasz nowe podstrony. Wystarczy uzupełnić tekstem i zdjęciami. Nie są potrzebne prace graficzne czy programistyczne. 

Komponenty są zrobione za pomocą modułu Paragraphs. Możesz rozbudować system o własne komponenty. 

Moje ulubione komponenty 

Komponentów oraz opcji ich konfiguracji jest bardzo dużo. Na początku trzeba czasu, aby poznać ich wszystkie możliwości. Poniżej zaś lista moich ulubionych oraz przykład ich użycia.

Banner  

Od tego komponentu najczęściej zaczynam budowę landing page. Pozwala on na dodanie dużego zdjęcia, a na ilustracji można dodać tekstu. Oczywiście jest też opcja umieszczenia CTA, aby szybko wskazać potencjalnemu klientowi ścieżkę na stronie, po której powinien się poruszać.

Sidebar Image

Ten komponent dzieli stronę w pionie na dwie części. Z jednej strony jest cześć tekstowa, która składa się z ikony, nagłówka, tekstu oraz przycisku call to action. Z drugiej strony możemy wstawić dowolną grafikę. 

Domyślnie tekst jest z lewej strony, a grafika z prawej. W opcjach można odwrócić tę kolejność. 

Dodatkowe opcje jakie posiada paragraf:

  • ustawienie tagu dla nagłówka (H2, H3, H4,…)
  • wybór szablonu dla paragrafu (default, primary, secondary, gray, custom)
  • marginesy i paddingi (small, medium, big)

Zobacz, jak to działa w praktyce.

Tutaj znajdziesz więcej przykładów

Text Paragraph 

To komponent przydatny jeśli potrzebujesz wstawić większą ilość samego tekstu. W formularzu dodawania komponentu masz dostępne pola:

  • ikona
  • tytuł
  • podtytuł
  • tekst
  • CTA

Tekst możesz dowolnie sformatować. Domyślne jest on wyśrodkowany, ale możesz go wyrównać do lewej strony. 

Tak to działa w Droopler:

Tutaj znajdziesz więcej przykładów

Przykłady 

Kilka ciekawych przykładów znajdziesz na naszej stronie firmowej. 

Drupal Konsulting to przykład średniej długości landing page. Rozpoczęty jest od komponentu Banner. Następnie mamy komponent “Sidebar image”, w którym umieściliśmy opis case study. Trzeci to “Text Paragraph”. Dalej znowu mamy kilka użyć “Sidebar image”. 

Sekcja “We offer” została zbudowana z wykorzystaniem paragrafu “Text Blocks”.

Na koniec mamy ponownie “Sidebar image” i ostatni element to “Text with Background”.

W sumie na tej stronie użyliśmy 5 z kilkunastu dostępnych komponentów. Strona wygląda bardzo atrakcyjnie. Wszystko dopasowuje się również do rozdzielczości na tabletach i telefonach. 

Trochę bardziej różnorodnym landing page jest podstrona Agencja Drupal. Przejrzyj ją i postaraj się odgadnąć, które z komponentów zostały użyte do jej budowy. 

Dlaczego Drupal to jedna z najdłuższych podstron. Jeśli ta strona miałaby być wykonana przez programistów na podstawie projektów graficznych, to potrwałoby to zdecydowanie dłużej niż z użyciem systemu Droopler.

Jak widzisz na przykładach, Droopler pozwala na tworzenie bardzo ładnych landing page w bardzo krótkim czasie. 

Droopler to Drupal, dlatego jest bardzo elastyczny i można go dostosować do swoich potrzeb. Jedna z naszych niedawnych realizacji na Droopler to 911day.org.

Droopler może działać jako system tylko do kampanii marketingowych

Jeśli chcesz użyć Drooplera, nie musisz od razu przebudowywać całej strony swojej firmy. Możesz uruchomić Drooplera np. na subdomenie (np: lp.example.com) i tam budować landing pages pod kampanie marketingowe (np z Google Adwords, Facebook, Linkedin, itp). Wystarczy, że dopasujesz kolorystykę do indywidualnych potrzeb i możesz startować. 

Informacje jak zainstalować, znajdziesz tutaj.

Brak ograniczeń w ilości landing pages

Ogromną przewagą Drooplera nad innymi systemami jest brak opłat. Często platformy do tworzenia landing pages są płatne. Droopler jest darmowy i udostępniany na licencji Open Source. Jak go już zainstalujesz na swoim serwerze hostingowym, to możesz tworzyć podstrony bez limitu i bez opłat za każdy dodatkowy landing page.

To druga korzyść finansowa wynikająca z użycia Drooplera (pierwsza to czas budowy landing page w porównaniu do tworzenia podstron od zera przez programistów i grafików).

Podsumowanie 

W Droptica z pomocą Droopler tworzymy nowe ladning pages średnio w ciągu 1-3h. Następnie uruchamiamy kampanie kierujące ruch na te nowe podstrony, co zajmuje podobny czas. 

W ciągu jednego dnia możemy uruchomić nową podstronę z nową ofertą, skierować tam ruch i sprawdzić, czy nasze pomysły na nowe usługi mają sens; czy pojawi się ruch na podstronach i czy użytkownicy będą przechodzić do kolejnych etapów (zapytanie ofertowe, pozostawienie maila, itp. - zależnie od kampanii).

Możemy takich pomysłów przetestować wiele w ciągu miesiąca. Jeśli budowalibyśmy każdy landing page od zera, to czas i koszt takich testów byłby kilkukrotnie większy. 

Jeśli chcesz sprawdzić, jak działa Droopler to skontaktuj się z nami i poproś o Demo z dostępem do panelu administracyjnego.

2. SEO dla strony internetowej na Drupalu