Kobieta pisząa bloga biznesowego

Dlaczego warto założyć blog firmowy?

W ciągu ostatnich kilku lat w Internecie zaczęły rosnąć jak grzyby po deszczu blogi firmowe. Tworząc dla naszych klientów duże strony korporacyjne, my również zaczęliśmy prowadzić bloga. I mogę się założyć, że większość twoich konkurentów także prowadzi własne blogi, więc prawdopodobnie zastanawiasz się, czy warto iść w tę stronę. Kiedy przeczytasz ten artykuł, dowiesz się, dlaczego warto założyć blog firmowy.

Prowadzenie bloga firmowego ma wiele zalet, wśród których można wymienić między innymi lepszą pozycję w rankingu, wzrost widoczności marki i pozyskiwanie nowych klientów. Zobacz, w jaki sposób możesz czerpać korzyści z blogowania.

Blog firmy jako narzędzie SEO

Nie ma nic ważniejszego dla osiągania doskonałych wyników SEO niż dobrze zoptymalizowane treści wysokiej jakości. Znalezienie się na szczycie listy wyników wyszukiwania Google jest celem każdej firmy działającej w Internecie, jednak droga na szczyt nie jest łatwa, jeśli na stronie znajdują się tylko standardowe treści. Posiadanie bloga biznesowego może pomóc ci w uzyskaniu wyższej pozycji, na przykład dzięki wykorzystaniu słów i fraz kluczowych typu long-tail, które są istotne dla twojej branży.

Roboty wyszukiwarek internetowych wyróżniają strony, na których znajdują się użyteczne, dobrze zorganizowane treści wysokiej jakości. Generując dodatkową wartość dodaną dla klientów, możesz zwiększać ruch na stronie i przyciągać więcej klientów. To naprawdę takie proste!

Regularne publikowanie wpisów na blogu pomaga również w planowaniu i organizowaniu treści do publikacji na profilach w mediach społecznościowych. Kalendarz publikacji treści w mediach społecznościowych sprawi, że będziesz regularnie publikować nowe wpisy, co również poprawi pozycję twojej firmy w wynikach wyszukiwania.

Spraw, aby twoja firma wyglądała bardziej profesjonalnie

Osoby czytające wysokiej jakości artykuły na twoim blogu firmowym będą postrzegać twoją firmę jako eksperta w danej dziedzinie. Najlepsze wpisy na blogi to artykuły, które są wypełnione przykładami, przypadkami użycia, a także dogłębnymi analizami.

Blogowanie to również doskonały sposób na budowanie własnej marki. Wpisy blogowe napisane przez konkretnych autorów zwykle budzą większe zaufanie niż posty oznaczone jako głos marki. Zwiększają również zasięg wpływów i sprawiają, że ludzie chętniej śledzą informacje przekazywane przez autora, uważając go za eksperta dzielącego się cenną wiedzą.

Najlepsze w blogowaniu jest to, że dzięki niemu każdego dnia można nauczyć się czegoś nowego. Tworzenie długiego artykułu do publikacji na blogu zazwyczaj wiąże się z przeprowadzeniem poszukiwań i badań, odkrywaniem ciekawostek, wskazówek i porad oraz informacji wartych poznania. Wszyscy na tym korzystają!

Zbuduj solidna bazę klientów

Wprowadzenie doskonałej strategii dotyczącej treści sprawia, że każdy wpis publikowany na blogu może być nową okazją do przyciągnięcia potencjalnych klientów do twojej firmy. Przed utworzeniem nowego wpisu na blogu warto przejrzeć słowa kluczowe związane z twoją firmą i sprawdzić pytania najczęściej zadawane przez klientów. Kolejnym krokiem jest optymalizacja wpisu na blogu pod kątem SEO, aby upewnić się, że ludzie znajdą go, gdy wpiszą określoną frazę w pasku wyszukiwania. To świetny sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją.

Zbuduj społeczność w oparciu o swój blog

Zaangażowana społeczność może przynieść korzyści każdej firmie. Zadowoleni klienci i regularni czytelnicy, którzy pozostają wierni twojej marce, zazwyczaj chętnie dzielą się informacjami i treściami na jej temat w Internecie. Komentują posty na blogu, udzielają się na profilach firmy w mediach społecznościowych, uczestniczą w ankietach i tak dalej. Wszystkie te działania nie tylko zwiększają widoczność twojej strony internetowej, ale także sprawiają, że możesz lepiej poznać swoich klientów. Kiedy widzisz świat oczami konsumenta, łatwiej jest zaoferować produkty i usługi, których naprawdę potrzebuje.

Blog firmowy jest jednym z narzędzi do budowania zaangażowanej społeczności. Dzięki niemu możesz udzielać ludziom odpowiedzi na ich pytania, prezentować swoją markę oraz wymieniać się pomysłami i opiniami w sekcji komentarzy. Dwukierunkowa rozmowa z klientami stanowi główny element wizerunku twojej marki i istotną część prowadzenia biznesu w Internecie.

Jeśli nie wiesz, gdzie można znaleźć osoby zainteresowane tym, co robisz, załóż blog firmowy. Zapewne zaskoczy cię fakt, jak wiele osób szuka wysokiej jakości informacji w Internecie. Skorzystaj z okazji, aby dać im dokładnie to, czego szukają.

Problemy dotyczące blogów firmowych

Jednym z najczęstszych problemów dotyczących blogowania jest fakt, że wymaga to czasu i wysiłku. Niektórzy ludzie mają naturalny talent do pisania, więc tworzenie uporządkowanych treści nie sprawia im problemu, podczas gdy dla innych problemem będzie znalezienie odpowiednich słów. Z drugiej strony tworzenie dobrego bloga wymaga czasu, bez względu na to, czy jesteś doświadczonym, czy początkującym autorem treści.
Inną rzeczą, która denerwuje większość właścicieli firm, jest to, że muszą czekać na rezultaty marketingu treści. Nie warto poddawać się zbyt wcześnie, ponieważ na sukces trzeba poczekać co najmniej kilka miesięcy, jednak wymaga to ciągłej i aktywnej pracy. Sam fakt napisania kilku słów raz na kilka tygodni nie ściągnie tłumów na twoją stronę internetową.

Masz trudności z wymyśleniem treści na bloga firmowego? Przeprowadź badania, poszukaj, pozbieraj opinie – zapytaj ludzi, jakie treści chcą czytać. Zapytaj również zespół sprzedaży, jakie są najczęściej zadawane pytania i omów tematy, którymi najbardziej interesują się potencjalni klienci.

Załóż bloga biznesowego!

Pisanie świetnych postów na blogu przypomina w większym stopniu maraton niż sprint. Należy pamiętać, że uzyskanie najlepszych rezultatów wymaga czasu i cierpliwości, ale zdecydowanie warto włożyć w to wysiłek. Warto też zainteresować się kwestią optymalizacji, która pomoże ludziom znaleźć to, co piszesz. Nie ma jednak nic bardziej satysfakcjonującego niż społeczność, która rozwija się wraz z twoją firmą, więc porusz tematy, które zainteresują twoich potencjalnych klientów i obserwuj, jak rozkwita twój biznes.