9 modułów, które usprawnią Twój sklep na Drupal Commerce

9 modułów, które usprawnią Twój sklep na Drupal Commerce

Drupal Commerce to cały ekosystem, dzięki któremu sklep internetowy można stale rozbudowywać. Na drupal.org - stronie, gdzie społeczność Drupala udostępnia swoje rozwiązania w ramach licencji Open Source - znajdują się moduły, które mogą usprawnić sprzedaż online w zależności od indywidualnych potrzeb. Poniżej przedstawiam dziewięć przykładów modułów commerce, które mogą w codziennym zarządzaniu sklepem być niezwykle pomocne.

Commerce Product Tax

CPT to moduł, w którym otrzymujemy interfejs umożliwiający wybór różnych stawek podatkowych dla produktu. Moduł Commerce wybiera bowiem zawsze domyślną stawkę zarówno dla rodzaju, jak i dla strefy podatkowej, ale dzięki temu, że CPT udostępnia pole “Stawka podatku”, mamy opcję wyboru stawki pomniejszonej lub zerowej dla produktów zwolnionych z opodatkowania.

Aby skorzystać z tego rozwiązania, należy utworzyć pole „Stawka podatku” dla odmiany produktu, a następnie ją edytować i wybrać żądaną stawkę. Istotne tu jest, że w następstwie tego, pole będzie wykrywane automatycznie przez moduł CPT. To niezwykle istotna funkcjonalność dla firm, które prowadząc sprzedaż, muszą posiadać opcje wyboru stawek.

Więcej informacji na temat Commerce Product tax znajduje się tutaj.

Commerce Invoice

Drupal Commerce to wielki ekosystem, a moduł Commerce Invoice zapewnia elastyczne i rozbudowane możliwości tworzenia wzorów dla numerów faktur. CI posiada cztery takie wzory: liczby kolejne, daty dziennie, miesięczne oraz roczne. Ponadto można tworzyć własną, niestandardową numerację. Do każdego natomiast wzoru dodawana jest całkowita liczba, co zaś sprawia, że poszczególny numer, a tym samym faktura jest niepowtarzalna.

Faktury mają także swoje statusy: oczekująca, zapłacona, anulowana, oczekująca na zwrot i środki zwrócone. Listę statusów można samodzielnie aktualizować. Aktualizować można również zamówienia, efektem czego jest stworzenie nowej faktury w odniesieniu do już istniejącej. W takiej sytuacji faktury, które były niezapłacone, zostają anulowane, a te opłacone będą podlegać zwrotowi.

Commerce Invoice posiada podmoduł Commerce Invoice PDF. Umożliwia on generowanie faktur jako plików PDF i przechowywanie ich w prywatnym katalogu. CI to niezwykle pożyteczny moduł, a dzięki wyszczególnionym powyżej automatyzmom pozwala także zaoszczędzić czas.

Więcej informacji na temat Commerce Invoice znajduje się tutaj.

Commerce Add To Cart Link

Moduł Commerce Add To Cart Link umożliwia skorzystanie z odnośnika służącego do dodania produktu do koszyka. Można nim zastąpić standardowy formularz "Dodaj do koszyka".

Kiedy może być to przydatne? Z pewnością wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z listingiem i prezentacją wielu produktów na stronie. Linki są zabezpieczone tokenem CSRF, dzięki czemu użytkownicy nie mogą popełnić błędu przez kliknięcia łącza i dodania do koszyka produktu, którego dodać nie chcą. Aby jednak tokeny działały prawidłowo, wywołana zostaje sesja dla użytkownika anonimowego (jeśli jeszcze jej nie ma).

Należy wspomnieć także o submodule „Commerce Add to Wishlist Link”, który daje tę samą funkcjonalność, ale w odniesieniu do dodawania pozycji do listy życzeń. W tym przypadku będzie zaś potrzebny moduł Commerce Wishlist.

Jeśli zechcesz skorzystać z Commerce Add To Cart Link, to na pewno twoi klienci będą zadowoleni z tej funkcjonalności, bowiem usprawnia ona poruszanie się po sklepie i zapewnia płynność procesu zakupowego.

Moduł jest dostępny dla Drupal 8.x i Commerce 2.x.

Więcej informacji na temat Commerce Add To Cart Link znajduje się tutaj.

Ajax Add to Cart

Ajax Add to Cart jest rozszerzeniem Drupal 8 Commerce, które służy do dodawania produktów do koszyka za pomocą Ajax. W trakcie tej aktywności pojawia się wiadomość pop-up o dodawaniu, ale także pozycje w koszyku są aktualizowane, niezależnie od tego w jakim miejscu na stronie sklepu się znajdujemy.

To kolejne udogodnienia dla klientów, którzy lubią interakcje ze sklepem w trakcie zakupów, a także lubią mieć pewność, że akcja została poprawnie wykonana.

Więcej informacji na temat rozszerzenia Ajaxify znajduje się tutaj.

Commerce Simple Stock

Moduł Commerce Simple Stock odwołuje się do stanów magazynowych i ułatwia pracę każdemu, kto odpowiada za zarządzanie zapasami.

Oto kilka jego funkcji:

  • ukryj “Dodaj do koszyka” jeśli stan magazynowy dla produktu jest zerowy i pokaż informację “Brak w magazynie”
  • uniemożliwia dodanie produktu do koszyka, gdy ten produkt jest niedostępny
  • zapobiega finalizacji zamówienia, jeśli produkt nie jest dostępny
  • aktualizuje (pomniejsza) stan magazynowy produktu, gdy zamówienie jest złożone

Jak widać, moduł posiada przydatne rozwiązania i korzyści zarówno dla administratora, jak i klienta. Jeśli bowiem pomyśleć o jego pierwszej funkcji, to z jednej strony nie dojdzie do zakupu produktu, którego aktualnie nie ma, ale odwiedzający sklep nadal widzi ów produkt i może się nim zainteresować, a z wykorzystaniem innych funkcji Drupal Commerce może dodać do listy życzeń, włączyć powiadomienie o dostępności.

Wszystko to sprawia, że dzięki Drupalowi ze swoim klientem pozostajesz “w kontakcie” i fakt, że klient w danej chwili nie dokonał zakupu, wcale nie świadczy o nim, że jest klientem straconym.

Specyfikacja modułu znajduje się tutaj.

Commerce Pricelist

Kiedy możesz potrzebować modułu Commerce Pricelist? Między innymi w przypadkach takich, gdy chcesz mieć:

  • różne ceny dla poszczególnych użytkowników
  • różne ceny dla różnych ilości
  • różne ceny w zależności od daty zamówienia (np. w trakcie ograniczonej czasowo zniżki)

Moduł umożliwia tworzenie dowolnej kombinacji powyższych elementów lub innych niestandardowych warunków. Współpracuje z systemem ERP, plikami Excel. Daje opcję zarządzania cenami niezależnie od informacji o produkcie.

Jeśli więc posiadasz wiele produktów, wielu klientów i twoja sprzedaż planowana jest strategicznie, to tworzenie cenników w kontekście różnych terminów, dla różnych podmiotów, a także w odniesieniu do ilości zamówienia, może być nieocenione.

Kolejnym udogodnieniem jest fakt, że ceny oprócz tego, że mogą być manualnie modyfikowane, to mogą być także zaimportowane z pliku CSV.

Informacje o Commerce Pricelist znajdują się tutaj:

Mailchimp E-Commerce

Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, jak ważne w sprzedaży online jest wykorzystywanie newslettera… Integrując moduł Mailchimp E-Commerce ze sklepem internetowym, możesz dowiedzieć się więcej o swoich klientach i zwiększyć zwrot z inwestycji. Moduł przechwyci bowiem szczegółowe dane dotyczące zakupów od klientów, co zaś potem może posłużyć do tworzenia spersonalizowanych, zautomatyzowanych kampanii marketingowych.

Jeśli zatem regularnie poddawać będziesz analizie zachowania osób odwiedzających twój sklep i będziesz prezentować produkty w odniesieniu do ich potrzeb, integracja z Mailchimp może być jednym z ważniejszych narzędzi w twojej sprzedaży.

Moduł obsługuje zarówno Drupal Commerce, jak i Ubercart, a więcej informacji znajduje się tutaj.

Commerce Product Add-on

To niewątpliwie jedna z tych opcji, która w trakcie procesu zakupowego zwiększa prawdopodobieństwo, że klient zakupi produkt dodatkowy.

Moduł Commerce Product Add-On umożliwia bowiem użytkownikom dołączanie produktów jako opcji do formularza dodawania do koszyka innego produktu. Klient, który poszukuje i odnajduje towar (lub usługę), będzie mógł skorzystać z dodatkowych produktów, które z podstawowym produktem są powiązane bądź występują jako uzupełnienie.

Moduł dodaje również nowy tryb widoku dla elementów produktu, dzięki czemu można zmienić sposób wyświetlania produktu, gdy działa jako wspomniany „dodatek”.

Dodawanie dodatkowych produktów do koszyka odbywa się za pomocą reguł, więc w razie potrzeby można dodać warunki, aby było to kompatybilne z modułami, takimi jak np. Commerce Stock.

Więcej informacji na temat Commerce Product Add-On znajdziesz tutaj.

Commerce Repeat Order

Na koniec zaś jeden z modułów adresowany do klientów powracających do sklepu.

Moduł Commerce Repeat Order działa w oparciu o link, np.: l('Repeat Order','commerce-repeat-order/%') gdzie % to identyfikator zamówienia służący dalej do powtórzenia tego zamówienia.

Korzyść jaką moduł daje, to przede wszystkim skrócenie czasu i całej ścieżki zakupowej produktu, który już wcześniej przez klienta zakupiony został. Jest to bez wątpienia wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta poprzez zapewnieniu użytkownikowi ułatwienia procesu kupna. Jest to też ponadto forma indywidualnego podejścia i sposób na zachęcenie do kolejnych zakupów w sklepie.

Specyfikacja modułu znajduje się tutaj.

Podsumowanie

Oprócz konsultingu Drupala, czy technicznego wsparcia Drupala, w naszej agencji bardzo ważna jest gałąź commerce. Jestem przekonany, że wymienione powyżej moduły, które w ramach usług Drupal Commerce wykorzystujemy, mogą skutecznie wesprzeć Twoją e-sprzedaż.

SEO dla strony