Korzyści z Droopler Commerce 2.1 - wywiad z zespołem
Droopler to dystrybucja na Drupalu autorstwa programistów zespołu Droptica. W wersji 2.1 została do niej dodana integracja z Drupal Commerce, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem i z którego korzysta coraz więcej osób. W połączeniu zaś obydwie dystrybucje stanowią wyjątkowe rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą prowadzić sprzedaż online. Poniżej wywiad z Grzegorzem Pietrzakiem, Rafałem Seredą i Jarosławem Bartmanem - kluczowymi członkami zespołu, którzy nad Droopler Commerce pracowali.
Dlaczego decyzja o commerce w Droopler?
Grzegorz Pietrzak: Zainteresowanie użytkowników możliwościami Drooplera jest coraz większe. Zdecydowaliśmy więc wyjść na przeciw wszystkim, którzy chcieliby łączyć funkcjonalności Drooplera w odniesieniu do commerce.
Rafał Sereda: W Droptica realizujemy wiele usług, mi.in takich jak wsparcie Drupala, czy Drupal konsulting, dlatego wiemy, jak istotne jest zaspokajanie potrzeb klientów jest tu kwestią kluczową. Zależało nam, aby stworzyć rozwiązanie gotowej strony internetowej wraz ze sklepem.
Jarosław Bartman: Tak, naszym celem było opracowanie rozwiązania dla sprzedaży online w oparciu o Drooplera.
Przed jakimi wyzwaniami stanęliście rozpoczynając pracę nad Droopler Commerce?
Rafał Sereda: Przede wszystkim wyzwaniem było dostosowanie commerce do Drooplera, żeby klient mógł jak najszybciej wystartować ze sklepem.
Jarosław Bartman: Musieliśmy dopasować style z commerce do wyglądu Drooplera, a także zintegrować moduły commerce z Drooplerem.
Grzegorz Pietrzak: Commerce to nie jest jeden moduł, ale cały ekosystem. To podstawa, do której dodaje się kolejne elementy, na przykład integracje z płatnościami. Musieliśmy mieć pewność, że wszystkie moduły z drupal.org zadziałają.
Co jest więc gotowe w Droopler Commerce 2.1?
Rafał Sereda: Po wstępnej konfiguracji sklepu użytkownik otrzymuje gotową stronę z listingem produktów z search API. Gotowy jest więc typ produktu ostylowany z polami, a przede wszystkim cały proces zakupowy.
Jarosław Bartman: Przygotowaliśmy obsługę widoków sklepowych (np. koszyka). Wszystkie commerce’owe elementy pokazują się poprawnie w Droopler Commerce. Koszyk działa dobrze w skórce Drooplera. W dodanym widoku listy produktów jest filtr, który pokazuje także to, co zostało odfiltrowane. W widoku samego produktu są teraz obrazy, opis, paragrafy do strony produktu, czyli np. baner.
Grzegorz Pietrzak: Jest także strona użytkownika z historią zakupów, checkout. Na stronie głównej można ponadto zrobić sekcję z wyróżnionymi produktami.
Co można rozbudowywać w Droopler Commerce z dodatkowymi modułami?
Rafał Sereda: Wszystko, co znajduje się na drupal.org, gdzie znajduje się około półtora tysiąca modułów w sekcji commerce. Decydując się na budowę sklepu z użyciem Droopler Commerce, właściciel otrzymuje przeogromne możliwości dalszego rozwijania swojego sklepu. To absolutnie kluczowa korzyść.
Jarosław Bartman: Należy też wymienić wbudowany moduł SEO, Metatag, czy Lazy-Load, dzięki któremu można zyskać na transferze i wydajności strony. Chodzi o wczytywanie zdjęć w momencie, kiedy użytkownik przewinie do miejsca, gdzie one się znajdują.
Grzegorz Pietrzak: Płatności, wysyłki, waluty. Wyliczać można bez końca, ale co należy podkreślić, że wszelkie kolejne ulepszenia właściciel sklepu może przeprowadzić samodzielnie, bez zleconych dodatkowo prac programistycznych. To kolejna korzyść dla klienta, który decyduje się na Droopler Commerce 2.1.
Czy można więc powiedzieć, że otrzymując commerce, dostaje się nie tylko commerce?
Rafał Sereda: Zdecydowanie. Ująłbym to tak: funkcjonalności Drooplera + funkcjonalności Droopler Commerce = gotowy sklep z landing pages. To jest bardzo ważna rzecz, która odróżnia nasze rozwiązanie na tle konkurencyjnych commerce’ów. Dajemy możliwość budowy nie tylko sklepu online, ale strony internetowej. Można więc powiedzieć, że to 2 w 1.
Grzegorz Pietrzak: Dzięki Droopler Commerce można tworzyć wyjątkowe strony dla poszczególnych produktów. W związku z tym, że Droopler posiada paragrafy oraz liczne wizualne komponenty na przykład takie jak banery, galerie, karuzele, liczniki, możliwość zamieszczania materiałów video, to każdy z tych produktów może być przedmiotem zapadającej w pamięć kampanii sprzedażowej w internecie.
Jarosław Bartman: Nazwałbym to spersonalizowaną stroną sprzedażową.
Czy oprócz powyższych są jeszcze jakieś inne korzyści ze sklepu na Droopler Commerce?
Jarosław Bartman: Myślę, że niezwykle istotne jest to, że Droopler Commerce nie jest jednorazowym projektem czego dowodzi jego wersja 2.1.
Rafał Sereda: Klient ma pewność, że będziemy wspierać technicznie osoby, które zdecydują się na Droopler Commerce i nie pozostawimy ich samym sobie.
Grzegorz Pietrzak: W ramach kontynuowania naszych usług Drupal Commerce, Droopler będzie nadal rozwijany o kolejne funkcjonalności. Użytkownicy będą więc posiadali narzędzia do rozbudowywania swoich sklepów o nowe elementy. Ograniczać ich tylko będzie wyobraźnia.