8 powodów

8 powodów, dla których warto wybrać Drupala jako podstawę dla swojej platformy e-commerce

E-commerce rozwija się bardzo szybko. Praktycznie wszystkie firmy szukają sposobów na oferowanie swoich produktów on-line. Wiele z nich, po początkowych sukcesach, szuka możliwości zmiany platformy na bardziej solidne i nowoczesne rozwiązania. Wybierając nowy pakiet oprogramowania dla umożliwiającej przyszłe aktualizacje obecności w Internecie, wiele firm bierze pod uwagę Drupala z rozszerzeniem Drupal Commerce. Całkiem słusznie. Drupal Commerce to trwałe, solidne rozwiązanie, które daje firmom przewagę nad konkurencją. Oto, dlaczego.

1. Drupal jest oprogramowaniem w pełni open source

Wiele pakietów oprogramowania oferuje wersję open source o otwartym kodzie źródłowym, ale zachowuje ważne funkcje ukryte za licencją typu Enterprise. Drupal zaś stanowi rozwiązanie w pełni open source.

Wszelkie moduły i funkcje Drupala są publikowane i udostępniane dla wszystkich. Bardzo aktywna społeczność stworzyła i utrzymuje wiele rozszerzeń (modułów), które umożliwiają firmom tworzenie ogromnych, złożonych i niestandardowych witryn internetowych – bez konieczności uiszczania jakiejkolwiek opłaty licencyjnej.

Ogółem jest ponad 9000 udostępnionych modułów działających pod najnowszą wersją (8+) Drupala, które oferują szeroką gamę funkcji dla niemal wszelkich zastosowań.

Oczywiście, moduły to dopiero początek. Ponieważ Drupal jest otwarty, może być rozszerzany i dostosowywany przez każdego programistę, bez potrzeby posiadania odpowiedniej zgody lub licencji. Dzięki temu na całym świecie są setki tysięcy ekspertów od Drupala, którzy mogą podjąć się pracy nad twoim projektem Drupal Commerce.

2. Drupal jest bardzo popularny

Jeśli wybierzesz Drupala, będziesz budował swój e-commerce na solidnej, dobrze przetestowanej i dojrzałej platformie. Drupal istnieje na rynku od ponad 10 lat, a na Drupalu stworzono ponad milion stron internetowych. Jest niezwykle popularny i dzięki temu posiada ogromną, wspierającą go społeczność, która tworzy dodatkowe moduły i utrzymuje jego ekosystem.

Drupal Commerce to także sprawdzone i przetestowane rozwiązanie. Ponad 50 000 sklepów jest zbudowanych na Drupal Commerce, a najnowsza wersja modułu ma już 12 000 instalacji. Dzięki tak dużej bazie użytkowników, istnieją setki rozszerzeń napisanych specjalnie dla commerce, które dodają dodatkowe funkcjonalności i integrują go z różnymi usługami i bramkami płatniczymi (np., istnieje ponad 100 bramek płatniczych zintegrowanych z Drupal Commerce). https://docs.drupalcommerce.org/commerce2/developer-guide/payments/available- gateway

3. Świetny dostęp do wsparcia

Oprócz tego, że jest darmowe, oprogramowanie open source niesie jeszcze jedną bardzo ważną korzyść. Istnieją tysiące dużych i małych agencji, które mają doświadczenie z Drupalem. Drupal marketplace wymienia ponad 1000 z nich, a jest to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Nie ukrywamy swojego zadowolenia, że nasza agencja drupalowa należy i żywo uczestniczy w tej społeczności.

Dzięki tak szerokiemu zastosowaniu zawsze będziesz w stanie znaleźć dostawcę usług o wielkości, lokalizacji i specjalizacji wymaganej dla twojego projektu. Ponadto, nigdy nie będziesz ograniczony do tylko jednego dostawcy. Możesz dokonywać wyborów i zmian, aby otrzymać dokładnie taką usługę, jakiej potrzebujesz. Niektórzy z poważniejszych użytkowników Drupala często współpracują z kilkoma agencjami drupalowymi jednocześnie, co daje im możliwość porównania i wyboru najlepszych partnerów.

4. Wiele funkcji gotowych już od samego początku

Drupal Commerce już na starcie zapewnia wiele funkcji wymaganych przez sklepy internetowe.

  • Wiele walut
  • Wsparcie wielu języków
  • Odmiany produktów z atrybutami – absolutnie (napisaliśmy o tym artykuł)
  • Różnorodne rodzaje zamówień z niestandardowym workflow
  • Obliczenia podatkowe i obsługa (w tym VAT i podatki od sprzedaży w Stanach Zjednoczonych)
  • Duża liczba sklepów
  • Zarządzanie zapasami
  • Kupony lub rabaty

Wiele innych funkcji jest dostępnych od samego początku, a niektóre – jako bezpłatne moduły udostępniane przez społeczność.

5. Drupal jest bardzo bezpieczny

Od początku Drupal bardzo poważnie podchodził do kwestii bezpieczeństwa. W e-commerce jest to wyjątkowo ważne. Każdy sklep zazwyczaj przechowuje dane swoich klientów wraz z adresami. Bardzo często obsługuje również płatności. Obie te kwestie sprawiają, że bezpieczeństwo jest niezwykle istotne.

Podejście Drupala do bezpieczeństwa jest dwojakie. Po pierwsze: system został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie. Po drugie: Drupal posiada dedykowany zespół do zadań związanych z bezpieczeństwem, który monitoruje zarówno jego, jak i udostępniane moduły pod kątem potencjalnych luk w zabezpieczeniach oraz pomaga w wydawaniu poprawek bezpieczeństwa. Dzięki przejrzystemu procesowi aktualizacji zabezpieczeń, wszystkie witryny internetowe mogą pobierać aktualizacje zabezpieczeń, gdy tylko zostaną one opublikowane, nie dając potencjalnemu hakerowi czasu na przeprowadzenie ataku.

Zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, dlaczego Drupal jest najbezpieczniejszym CMS-em.

6. Drupal Commerce jest bardzo elastyczny

Drupal Commerce w swojej obecnej formie jest efektem licznych podejść i prób zbudowania elastycznego e-commerce. Informacje zwrotne od społeczności i różnorodne wdrożenia handlowe pozwoliły na stworzenie niezwykle elastycznego systemu, który od samego początku oferuje bardzo wiele.

Niezależnie od tego, czy chcesz zbudować bardziej standardowy sklep internetowy, sprzedawać towary cyfrowe, czy stworzyć oparty na subskrypcji portal – Drupal Commerce pozwoli ci zrobić każdą z tych rzeczy.

Ta elastyczność zapewnia również dodatkową korzyść wynikającą ze skalowania. Możesz zacząć swój projekt e-commerce na niewielką skalę i stopniowo go rozwijać, dodając dodatkowe funkcje i opcje, aby ostatecznie stworzyć dużą, niestandardową implementację dla commerce, która zapewni tobie przewagę nad konkurencją.

7. Nowoczesne API

Począwszy od wersji 8, Drupal jest budowany tak, aby był łatwy do integracji z różnymi usługami. Dzięki solidnym RestAPI bardzo dobrze współpracuje z innymi systemami. Drupal Commerce oferuje dodatkowe moduły rozszerzające REST do Drupal Commerce:

  • Commerce API – rozszerza drupalowy moduł JSON:API
  • Commerce cart API – oferuje interfejs pozwalający na interakcję z koszykiem poprzez API REST

Dzięki powyższym modułom Drupal Commerce można łatwo rozbudować o dodatkowe funkcje. Może również działać w ramach większego ekosystemu narzędzi, portali i aplikacji mobilnych, które mogą wykorzystywać jego możliwości dotyczące e-commerce.

Jeśli myślisz o dodaniu PWA do swojego sklepu, Drupal będzie świetnym wyborem. Dzięki solidnym API REST, Drupal sprawdza się naprawdę dobrze jako headless cms.

8. Solidny e-commerce w doskonałym CMS-ie

Decydując się na Drupal Commerce, otrzymujesz nie tylko pakiet dla e-commerce, ale także potężny CMS, z którego korzysta wiele firm na całym świecie. Dzięki temu będziesz mógł wykorzystać pojedynczy system do prowadzenia marketingu treści oraz sprzedaży.

Czerpiąc korzyści z naszego doświadczenia w dostarczaniu profesjonalnych usług drupalowych, wiemy, że nie ma potrzeby utrzymywania dwóch oddzielnych pakietów oprogramowania tylko dlatego, że chcesz mieć wysokiej jakości bloga w swojej witrynie lub mieć możliwość tworzenia atrakcyjnych stron docelowych. Pozwala to na zbudowanie lepszego silnika marketingowego dla twojego sklepu, a także obniży koszty (ponieważ nie musisz utrzymywać dwóch systemów jednocześnie) i pozwoli uniknąć niewygodnego podziału między CMS-em a Sklepem, czego wiele firm wciąż doświadcza.

Podsumowanie

W Droptica rozwijamy usługi Drupal Commerce, ponieważ to prężna platforma. Marki, które budują na nim swoje rozwiązania e-commerce, mają swobodę tworzenia dokładnie tego, co chcą, bazując na efektach prac gigantycznej społeczności ekspertów od Drupala i wieloletnim doświadczeniu skupionym w jednym z najpopularniejszych projektów Open Source na świecie.

Przed Drupal Commerce jest świetlana przyszłość!

2. SEO dla strony internetowej na Drupalu