-

Systemy CMS dla mediów i wydawnictw

W świecie mediów i wydawnictw liczy się każda minuta. Opracowywane przez nas niestandardowe systemy CMS przyspieszają przepływ treści i proces publikacji oraz wprowadzają ulepszenia w zarządzaniu reklamami.

Usługi programistyczne dla mediów i wydawców

Każda branża potrzebuje innego podejścia do tworzenia stron internetowych. Dzięki kilkunastoletniemu doświadczeniu w budowaniu systemów zarządzania treścią dla wydawców wiemy, jakie funkcje i rozwiązania sprawdzają się najlepiej. Dotyczy to zarówno nowych projektów, jak i istniejących systemów, hostingu i integracji.

blue checkbox

Niestandardowe systemy zarządzania treścią

Zaczniemy od poznania procesów tworzenia i zarządzania treścią oraz zebrania wymagań dotyczących przyszłej platformy. Następnie zaprojektujemy ją i zaplanujemy jej architekturę, biorąc pod uwagę szerokie możliwości Thundera. Jest to narzędzi oparte na CMS Drupal i przeznaczone dla branży medialnej i wydawniczej. Po zakończeniu fazy rozwoju, wdrożymy system CMS dla wydawców w Twojej firmie i przeszkolimy Twój zespół z jego obsługi.

blue checkbox

Migracja systemu CMS

Masz problemy z wydajnością CMS-a lub napotykasz pewne ograniczenia? Możemy zmigrować Twoją platformę do Drupala - szybkiego, skalowalnego, przyjaznego dla urządzeń mobilnych i bezpiecznego oprogramowania do zarządzania treścią. Jego elastyczność pozwala opracować wiele funkcjonalności dostosowanych do potrzeb Twojej firmy. Często zajmujemy się migracjami z innych systemów lub różnych wersji Drupala (np. z 7 na 10), więc wiemy, jak zaplanować i sprawnie przeprowadzić proces.

blue checkbox

Wsparcie i optymalizacja CMS-a

W przypadku istniejących wydawniczych systemów CMS opartych na Drupalu możemy przeprowadzić audyt w celu zidentyfikowania ograniczeń, problemów związanych z wydajnością i SEO oraz innych błędów. Po zebraniu naszych ustaleń i sugestii dotyczących ulepszeń możemy wdrożyć je na Twojej stronie internetowej. Oprócz jednorazowej analizy oferujemy również regularną opiekę nad witryną, która obejmuje naprawianie błędów, aktualizacje bezpieczeństwa i dodawanie nowych funkcji. 

blue checkbox

Opcje hostingu dla wydawców

Strony internetowe służące do publikacji artykułów i inne rodzaje platform wydawców napotykają duże skoki ruchu, np. gdy redaktorzy udostępniają przełomowe treści. Wiemy, jak wybrać i skonfigurować niezawodne rozwiązanie hostingowe, aby witryna działała nawet w najtrudniejszych warunkach. Po wdrożeniu nasz zespół DevOps może nadal dbać o hosting, monitorując czas pracy i wykonując kopie zapasowe.

blue checkbox

Rozwiązania do zarządzania reklamami

Możemy zintegrować Twój CMS z serwerem reklamowym, takim jak Revive Adserver, OpenX lub Google Ad Manager, który umożliwia wyświetlanie reklam i zarządzanie kampaniami. W celu emitowania reklam w witrynie możemy również utworzyć formularz w systemie CMS, w którym określisz stronę internetową i pozycję wyświetlania danej reklamy, ustawisz daty wyświetlania, prześlesz grafikę lub animację i dodasz link do miejsca docelowego.

blue checkbox

Integracja narzędzi marketingowych i dla mediów

Różne narzędzia wspierają pracę w branży medialnej i wydawniczej. Wiemy, jak poprawnie zintegrować platformę CMS z wieloma rozwiązaniami, takimi jak narzędzia do automatyzacji marketingu (np. HubSpot), usługi analityczne (np. Google Analytics) czy kanały social media. Ta ostatnia integracja pozwoli na automatyczne dodawanie postów na Facebooku na temat treści publikowanych w CMS-ie, po kliknięciu przycisku pod wybranym artykułem.

Funkcje systemów CMS dla mediów i wydawnictw

Drupal i jego dystrybucja Thunder zapewniają szeroki zakres funkcjonalności, które możemy wykorzystać do stworzenia niestandardowej platformy do zarządzania i publikowania treści. Poniżej znajdziesz niektóre z potencjalnych opcji Twojego przyszłego systemu CMS. 

Gotowe elementy treści

Zazwyczaj zespoły medialne i wydawnicze potrzebują zestawu określonych komponentów dla swoich treści, aby móc je wybrać oraz wypełnić tekstem i multimediami. Wspólnie z zespołem możemy określić, które elementy z treścią są najczęściej potrzebne. Możemy na przykład opracować sekcje do osadzania powiązanych artykułów, postów na Twitterze, reklam, audio i wideo. Możemy również przygotować kompletny edytowalny paragraf o z góry określonym wyglądzie.

Zespół Droptica rozpisuje i planuje z wyprzedzeniem przydatne funkcje CMS dla mediów i wydawnictw.

Przepływ pracy nad publikacją

W swoim systemie CMS do publikacji możesz określić różne role i poziomy uprawnień. Dostęp dla pracowników można przydzielić w zależności od obszaru ich pracy, np. jeden redaktor będzie miał dostęp tylko do kategorii sportowej. W obiegu publikacji można również zdefiniować etapy tworzenia i zatwierdzania treści oraz przypisane do nich role.

Kontrola wersji

Nad danym artykułem w systemie CMS może pracować kilka osób. Funkcja kontroli wersji umożliwia im śledzenie zmian. Są w stanie zobaczyć, kto wprowadził modyfikacje, kiedy i co dokładnie się zmieniło. Ponadto, gdy redaktor popełni błąd w treści lub przypadkowo coś usunie, może łatwo przywrócić poprzednią wersję.

Kategoryzacja treści i tagowanie

Serwisy publikujące artykuły zawierają wiele różnych treści. Kategorie organizują je w grupy tematyczne, takie jak wiadomości, sport i gospodarka, dzięki czemu czytelnicy mogą łatwo znaleźć to, czego szukają. Tagi mogą być jeszcze bardziej szczegółowe i agregować np. wszystkie wpisy dotyczące konkretnego wydarzenia, takiego jak Igrzyska Olimpijskie w 2024 roku.

Zarządzanie zasobami cyfrowymi

Aby przyspieszyć pracę z multimediami, możemy wdrożyć narzędzie do zarządzania zasobami cyfrowymi. Dzięki niemu możesz przesyłać swoje grafiki i filmy oraz administrować nimi w jednym miejscu. Każdy plik jest wielokrotnego użytku - dodajesz go tylko raz, a następnie możesz go używać w różnych miejscach na swojej stronie wydawniczej. Każdy z zasobów zawiera również pole do wstawienia metatagu.

Funkcje wyszukiwania

Możemy wdrożyć funkcje wyszukiwania na Twojej stronie internetowej, takie jak wyszukiwanie fasetowe (aspektowe). Pozwala ono użytkownikom filtrować wyniki za pomocą odpowiednich funkcji treści. W przypadku szukania raportów sportowych, aspekty sugerują mecze piłki nożnej i ligi siatkówki. Wyszukiwanie fasetowe zapewniają narzędzia takie jak Apache Solr (szybka wyszukiwarka), które możemy zintegrować z Twoim systemem CMS.

Zgodność z WCAG

Nowoczesne media i portale wydawnicze powinny spełniać wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych (WCAG), aby były odpowiednie dla użytkowników z niepełnosprawnością wzrokową, słuchową, motoryczną, poznawczą i neurologiczną. Nasi programiści i projektanci wiedzą, jak zbudować platformę zgodną z zasadami WCAG w odniesieniu do elementów takich jak tekst, obrazy, kod i skrypty.

Programiści Droptica pracują nad planem funkcjonalności e-commerce na potrzeby systemu CMS.

Dostępne funkcjonalności e-commerce

CMS dla wydawców może potrzebować opcji nie tylko do dodawania i zarządzania treścią, ale także do sprzedaży niektórych produktów, np. książek. Funkcjonalności e-commerce, które możemy wdrożyć, pozwalają na sprzedaż produktów fizycznych i elektronicznych, takich jak ebooki i czasopisma online. Użytkownicy będą mogli łatwo znaleźć produkty, przeglądając katalogi i kategorie lub korzystając z filtrów.

Paywall i zarządzanie subskrybcjami

Możemy wybrać i zintegrować najlepszą bramkę płatności (PayPal, Braintree, Authorize.net etc.) lub inną metodę płatności z Twoim internetowym sklepem wydawniczym. Na potrzeby zarządzania subskrypcją lub funkcjonalnością paywall, wybierzemy i skonfigurujemy bramkę, która umożliwia jednorazowe lub cykliczne płatności (miesięczne lub roczne).

Komentowanie treści i scoring

Aby zachęcić użytkowników do interakcji z treściami, możemy dodać sekcję komentarzy do Twojego wydawniczego systemu CMS. Dla utrzymania odpowiedniego poziomu dyskusji, ustawimy opcję recenzji po stronie administratora. Kolejną funkcją zwiększającą interakcję jest punktacja. Umożliwia ona ocenę konkretnej treści lub produktu (np. zakupionego e-booka).

Dynamiczna treść

Możemy zintegrować oprogramowanie CMS z platformą do automatyzacji marketingu, która będzie gromadzić dane użytkowników oraz dynamicznie dostosowywać i dostarczać im odpowiednie typy treści w oparciu o ich wcześniejsze wybory. Na przykład, jeśli użytkownik szuka informacji o notowaniach giełdowych, następnym razem zobaczy więcej wiadomości finansowych.

Systemy CMS dla wydawców i mediów - case studies

Od lat doradzamy oraz pomagamy firmom mediowym i wydawniczym w rozwijaniu ich istniejących systemów zarządzania treścią. Tworzyliśmy również niestandardowe oprogramowanie od podstaw. Dzięki temu bardzo dobrze poznaliśmy te branże. Rozumiemy ich wyzwania i potrzeby oraz znamy rozwiązania, które doskonale na nie odpowiadają. Zapraszamy do zapoznania się z niektórymi zrealizowanymi przez nas projektami.

Narzędzia, których używamy do platform wydawniczych

Do naszych projektów wybieramy narzędzia open source. Dzięki temu, że ich kod źródłowy jest dostępny dla każdego, możemy je modyfikować, aby spełniały specyficzne potrzeby branży mediowej i wydawniczej. Posiadanie takiej solidnej bazy do pracy zmniejsza koszty wdrożenia. Ponadto fakt, że kod open source jest otwarty dla wszystkich, oznacza, że nie ma ograniczeń ze strony dostawcy oprogramowania. W rezultacie, jeśli nie spodoba Ci się współpraca z jedną firmą programistyczną, możesz wybrać inny zespół ekspertów.

Logo systemu Thunder CMS

Thunder to system CMS oparty na Drupalu wyposażony w najbardziej odpowiednie funkcje dla mediów i firm wydawniczych.

Logo systemu Drupal z charakterystyczną niebieską kroplą

Drupal to elastyczny i bezpieczny system zarządzania treścią słuzący do tworzenia stron internetowych dowolnej wielkości.

Logo rozwiązania Drupal Commerce do budowania sklepów online

Drupal Commerce to rozwiązanie do tworzenia witryn e-commerce sprzedających produkty tradycyjne i elektroniczne.

Logo Mautica, narzędzia do automatyzacji marketingu

Mautic to narzędzie automatyzacji marketingu, umożliwiające zbieranie danych czytelników i wykorzystanie ich do dostarczania lepszych doświadczeń.

Treści dla mediów i wydawnictw na naszym blogu

Zapoznaj się z naszymi artykułami zawierającymi porady, wskazówki i dobre praktyki dla mediów i firm wydawniczych.

Skontaktuj się z nami

Opowiedz nam o swoim projekcie! Wypełnij formularz kontaktowy i opisz, jaki system chciałbyś zbudować.

Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą, po otrzymaniu formularza, aby omówić Twój projekt.

Wykorzystamy naszą ekspercką wiedzę i umiejętności, aby stworzyć dla Ciebie niestandardową stronę internetową, która spełni wszystkie potrzeby Twojej firmy produkcyjnej.