.

Dlaczego potrzebujesz filmów na stronach internetowych i gdzie możesz je wykorzystać?

Treści filmowe są nie tylko źródłem rozrywki, ale także informacji. Angażują widzów obrazami, animacjami i dźwiękiem. Korzystając z filmów na swojej witrynie internetowej, możesz zainteresować użytkowników swoimi produktami, usługami lub kulturą firmową. Pokażemy Ci metody osadzania filmów na Twoich stronach i korzyści z tego płynące.

Filmy na stronach internetowych

Dla niektórych filmy są sposobem na relaks, podczas gdy inni wykorzystują je do zdobywania wiedzy i odkrywania nowych rzeczy. Firmy mogą wykorzystać oba te podejścia, aby tworzyć angażujące filmy, które mogą wzbogacić biznesową witrynę. Istnieje wiele korzyści, jakie może im przynieść taki rodzaj treści.

Korzyści

Dzięki filmom Twoja witryna internetowa wyróżnia się na tle stron konkurencji, zawierających statyczną zawartość. Odwiedzający wchodzą w interakcję z różnymi materiałami, które wzbogacają ich wrażenia z korzystania z Twojej witryny. Treści filmowe sprawiają również, że zapamiętują Twoją markę jako taką, która wykorzystuje kreatywne i nowoczesne sposoby prezentacji swoich działań. Jeśli w sekcji O nas użyjesz filmu o swojej organizacji, pracownikach i wartościach, pozytywnie wpłynie to na postrzeganie Twojej firmy i jej atmosfery przez użytkowników. W ten sposób specjaliści poszukujący nowych wyzwań mogą być bardziej skłonni do aplikowania o przyjęcie na oferowane przez Ciebie stanowisko.

W raporcie The State of Video Marketing 2021 stworzonym przez Wyzowl, 83% marketerów stwierdziło, że tego typu treści pomogły im zwiększyć średni czas spędzany przez użytkowników na witrynie internetowej. Utrzymanie odwiedzających na stronie wpływa na SEO. Gdy dłużej zapoznają się z Twoimi treściami po przekierowaniu do nich ze strony wyników wyszukiwania, stanowi to dla Google informację, że są zadowoleni z tego, co znaleźli. Jeśli inni odwiedzający będą postępowali w ten sam sposób, Twoja strona znajdzie się wyżej w rankingu. Zwiększy to również ruch w Twojej witrynie. Im więcej osób wchodzi na stronę, tym większe są szanse na konwersje (np. wypełnienie formularza kontaktowego) i pozyskanie nowych potencjalnych klientów. W raporcie Wyzowl 84% marketerów stwierdziło, że filmy pomogły im zdobyć potencjalnych klientów.

Jak dodać film do swojej strony internetowej?

Istnieją dwa proste sposoby dodania filmu do witryny – poprzez osadzenie go lub przesłanie pliku na serwer. Pierwszy z nich oznacza wykorzystanie danych strumieniowania wideo od zewnętrznego dostawcy (który udostępnia dany film w swojej lokalizacji). Jego serwery są zaprojektowane do obsługi tego typu plików, więc filmy, które osadzisz na swojej witrynie internetowej, będą się szybko ładowały. Ponadto, gdy prześlesz swoje filmy na popularną platformę (aby później utworzyć do nich link na swojej witrynie internetowej), użytkownikom będzie łatwiej je znaleźć i udostępnić.

Przesłanie filmu oznacza dodanie go bezpośrednio z hosta Twojej strony. Wysyłanie większych filmów może zająć dużo czasu. Ta sama sytuacja może się powtórzyć, gdy wiele osób będzie próbowało obejrzeć ten materiał w tym samym momencie. Jednak – w przeciwieństwie do osadzonych filmów – te, które przesyłasz na swoją witrynę, nie będą zawierały jakichkolwiek reklam, które pojawiają się przed, w trakcie lub po obejrzeniu ani też powiązanych filmów (chyba, że tak to skonfigurujesz).

Hosting filmów

Powiedzmy, że zdecydowałeś się umieścić film na swojej stronie internetowej i zastanawiasz się, gdzie go hostować. Pierwszym miejscem, które przyjdzie Ci na myśl, może być YouTube, ponieważ jest to najpopularniejszy dostawca usługi strumieniowego przesyłania filmów w wielu krajach. Gdy prześlesz tam swoje treści, użytkownicy tej platformy mogą je znaleźć. Podobnie może być w przypadku Vimeo, które jest mniej popularną platformą, ale posiadającą lojalnych użytkowników. Inną opcją hostingu filmów jest Dailymotion, gdzie również możesz przesłać swój film za darmo, ale może on mieć tylko do 60 minut.

Dodawanie filmu w Drupalu

W Drupalu jednym ze sposobów osadzenia wideo na stronie jest użycie modułu Video Embed Field. Po zainstalowaniu go należy dodać pole z filmem do wybranego typu treści (np. artykułu). Nie trzeba powtarzać tej czynności w przyszłości, ponieważ pole już tam będzie. Jeśli chcesz osadzić konkretną treść, po prostu wklej prowadzący do niej link w polu z filmem w Twoim artykule.

W Drupalu możesz osadzić wideo na swojej stronie internetowej za pomocą modułu Video Embed Field

Film dodany za pomocą modułu Video Embed Field. Źródło: Drupal.org

Jeśli korzystasz z Drooplera, dystrybucji Drupala, możesz dodać swój film za pomocą np. Sidebar Embed Paragraph. Jest on podzielony na dwie części, z których pierwszą można wypełnić filmem, a drugą – tekstem. Aby osadzić film, wystarczy skopiować kod iframe do Drooplera.

A co z przesyłaniem filmu bezpośrednio do Twojej witryny internetowej? Możesz to zrobić w Drupalu za pomocą modułu Video, który umożliwia przesyłanie i odtwarzanie filmów w dowolnym formacie. Ta opcja wymaga jednak dodatkowych procesów na serwerze (dodatkowych bibliotek do konwertowania plików).

Jak wykorzystać filmy na swojej stronie internetowej?

Filmy mogą być wykorzystywane do różnych celów. Możesz zaprezentować swoje usługi, przygotować demo produktu lub przeprowadzić wywiad ze swoim zespołem, aby zachęcić widzów do dołączenia do Twojej firmy. Następnie, w zależności od swojego zamysłu, możesz umieszczać filmy w różnych częściach strony. Przyjrzymy się zarówno różnym lokalizacjom jak i celom, na podstawie konkretnych przykładów.

Filmy na stronie głównej

Film może przyciągnąć uwagę użytkownika już od pierwszego kontaktu z Twoją witryną – na stronie głównej. Zapętlony film może prezentować współpracę w Twoim zespole, Twój najlepszy produkt lub usługę. Możesz potraktować te treści jako wizytówkę charakteru, umiejętności i oferty Twojej firmy.

Film na stronie głównej witryny Be Happy Music Club przedstawia urywki z działań organizacji charytatywnej. Materiał został umieszczony w tym miejscu za pomocą komponentu Banner Paragraph w Drooplerze.

Film na stronie Be Happy Music Club przedstawia działania tego stowarzyszenia

Źródło: Be Happy Music Club

Filmy na blogu

Dodanie filmu do wpisu na blogu może nie tylko wzbogacić Twoje treści, ale także wzmocnić ich edukacyjny charakter. Powiedzmy, że piszesz artykuł instruktażowy, w którym możesz coś wyjaśnić na przykładach. Czytelnikowi zawsze łatwiej jest zrozumieć konkretny temat, gdy widzi, jak coś dokładnie wygląda w praktyce. Wykorzystaliśmy film, aby pokazać, jak działa mega menu na stronie internetowej w Drooplerze.

Przykład wykorzystania filmu w poście na blogu Droptica

 

Film w sekcji O nas

W tej sekcji strony firmowej zwykle znajdują się opisy lub zdjęcia zespołu. Już same zdjęcia ukazują ludzką twarz organizacji. Jednak film osiąga ten cel jeszcze lepiej, ponieważ odwiedzający mogą poczuć jakby spotkali się z Twoim zespołem lub odwiedzili Twoją siedzibę.

Korzystając z Drooplera, możesz umieścić film po jednej stronie paragrafu, a opis po drugiej

Wspomniany wyżej paragraf Sidebar Embed pozwala połączyć w jednym miejscu film i opis Twojej firmy. Możesz dodawać filmy z YouTube, Vimeo lub od innych popularnych dostawców.

Film na stronie produktu lub usługi

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku artykułów instruktażowych, filmy mogą pomóc ci pokazać, jak działają Twoje produkty. Mogą również zaprezentować krótką historię o tym, jak powstawały Twoje wyroby lub jak mogą rozwiązać niektóre problemy typowe dla branży. Boplan – firma produkująca elastyczne bariery wstrząsoodporne – wybrała tą drugą ścieżkę. W zakładce Produkty na jej witrynie internetowej można zobaczyć osadzony film z YouTube, pokazujący problem dużej liczby wypadków z udziałem wózków widłowych. Rozwiązaniem oferowanym przez firmę Boplan są produkowane przez nią bariery ochronne.

Boplan wykorzystuje film na stronie internetowej, aby opisać swój produkt

Źródło: Boplan

Video marketing

Tworzenie i dystrybucja filmów powinny być częścią Twojej strategii w ramach content lub video marketingu. Ten rodzaj materiałów może towarzyszyć potencjalnym klientom na różnych etapach lejka sprzedażowego. Możesz użyć filmów do:

  • Budowania świadomości marki. Film pomaga dotrzeć do tych odbiorców, którzy Cię nie znają. Dlatego powinieneś opublikować go w mediach społecznościowych, na YouTube lub umieszczać link do niego w wiadomościach marketingowych (po zbudowaniu solidnej listy mailingowej).
  • Zainteresowania użytkowników swoimi produktami. Możesz to osiągnąć dzięki wspomnianym już filmom na stronach dotyczących usług lub produktów.
  • Sprawienia, żeby widzowie wzięli Twoją firmę pod uwagę. Aby być gotowym na dostrzeżenie Twojej firmy podczas procesu podejmowania decyzji, potencjalny klient potrzebuje szczegółowych filmów. Zatem powinieneś stworzyć i opublikować wywiady z ekspertami (Twoimi najlepszymi specjalistami) oraz filmy wyjaśniające dane zagadnienie (jak ten od firmy Boplan, pokazujący rozwiązanie powszechnego problemu biznesowego).
  • Zachęcenia potencjalnych klientów do wyboru Twojej oferty. Na tym etapie Twój potencjalny klient może chcieć porównać Cię z pozostałymi firmami. Aby ułatwić mu to zadanie, dodaj filmy zawierające studia przypadków lub opinie klientów.

Umieść filmy na swojej stronie internetowej

Jak pokazaliśmy w tym artykule, dodawanie filmów do różnych części witryny może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Odwiedzający mogą dzięki nim lepiej poznać Twój zespół, styl działania czy kulturę firmową. Możesz zaprezentować swoje produkty lub szczegółowo wyjaśnić, jak działają.

Co natomiast zrobić, jeśli już tworzysz świetne filmy, ale nie wiesz, jak je najlepiej wykorzystać na swojej stronie? Nasi programiści Drupala umieszczają filmy na witrynach internetowych różnych firm. Chętnie doradzą, jak wykorzystać Twoje filmy.