zdjęcie główne wpisu na bloga

Każda firma potrzebuje świetnej witryny firmowej

24.04.2019

Zaszliśmy już całkiem daleko w XXI wiek. Docieramy do punktu, w którym więcej pieniędzy będzie się wydawało na reklamę w Internecie, niż poza nim. Obecnie jest oczywiste, że jeśli firma chce osiągnąć sukces, musi mieć swoją witrynę internetową. Jak w słynnym cytacie Billa Gatesa: „Jeśli twój biznes nie jest obecny w Internecie, to wkrótce nie będzie obecny w ogóle”.

Każda firma musi mieć witrynę i, w rzeczy samej, prawie każda firma ją posiada. Jednakże świat ciągle idzie naprzód. Nie wystarczy już samo posiadanie witryny. Musi on być dodatkowo naprawdę dobra. Nawet więcej – świetna. Oto, dlaczego.

Twoi klienci tego oczekują

W zależności od rodzaju rynku, nawet 90% twoich klientów sprawdzi twoje przedsiębiorstwo w Internecie przed dokonaniem jakiegokolwiek zakupu. Ocenią twoje przedsiębiorstwo – przynajmniej w pewnym zakresie – na podstawie tego, co zaprezentujesz im na swoich stronach. To często twoja największa szansa na przekonanie do siebie klientów – a zarazem punkt, w którym łatwo możesz ich stracić.

Twoja witryna zapewnia ci wiarygodność biznesową

„Wydają się być porządną firmą. Odwiedziłem ich witrynę i wygląda bardzo profesjonalnie” 
                                                                  – Tak twierdzi co drugi klient w Internecie

Odbiór całości twojego przedsiębiorstwa zaczyna się online. Przez pierwsze sekundy i minuty spędzone na twojej witrynie, klienci wyrabiają sobie zdanie na temat twojego przedsiębiorstwa właśnie na podstawie jej wyglądu. 

  • Czy ta firma wydaje się być profesjonalna?
  • Jak duża jest to firma?
  • Czy są nowocześni, zorganizowani i znają się na rzeczy, czy też są raczej niedbali?
  • Czy wydają się być godni zaufania?

Stworzenie dobrej, profesjonalnej witryny nie jest łatwe. Często pochłania wiele czasu i pieniędzy. Tym, co odróżnia dobre firmy od złych, jest cierpliwość i chęć dbania o swoje witryny, oraz przeznaczanie na ten cel wystarczających środków. Klienci są w stanie to wyczuć.

Każde przedsiębiorstwo oceniane jest na podstawie swojej witryny. Jeśli twoja witryna jest słabej jakości, twoi klienci będą postrzegali twoje przedsiębiorstwo jako raczej nieszczególne. Jeśli twoi konkurenci mają wysokiej jakości witryny, trudno będzie ci się z nimi mierzyć w Internecie. Jeśli jednak masz świetnie zaprojektowaną witrynę, często będzie ci ona zapewniała przewagę nad konkurencją – jeszcze zanim skontaktuje się z tobą klient. 

Twoja witryna pomaga klientom

Twoi klienci oczekują od twojej witryny pomocy. Chcą osiągnąć za jej pomocą określone cele. Oto, czego mogą chcieć:

  • Odnaleźć dane kontaktowe – to pierwszy i najbardziej oczywisty powód, dla którego ludzie odwiedzają witryny firm. Szukają sposobu na nawiązanie kontaktu.
  • Dowiedzieć się, gdzie i w jakich godzinach prowadzona jest działalność – podobnie jak wyżej, witryna często służy jako drogowskaz dla odwiedzających, którzy chcą cię odnaleźć. Im więcej oddziałów/lokalizacji posiada twoja firma, tym ważniejsze jest ułatwienie użytkownikom znalezienia tych, które znajdują się najbliżej.
  • Dowiedzieć się czegoś o twoich produktach (zajmiemy się tym dokładniej później).
  • Uzyskać pomoc – jeśli mają problem z twoimi produktami.
  • Inne powody – w zależności od rodzaju prowadzonej przez ciebie działalności, klienci mogą chcieć osiągnąć różnorodne cele (sprawdzić saldo, pobrać faktury, sprawdzić postęp usługi itp.).

Bez względu na cele, użytkownicy będą oczekiwali, że będą mogli je osiągnąć online. Im bardziej im pomożesz, tym lepiej. W rzeczywistości, im więcej klienci mogą zrobić sami, tym mniejszy kłopot będą stanowili dla ciebie i twoich pracowników, i tym chętniej będą nawiązywali z tobą kontakt.

Jednakże witryny nie są tworzone jedynie pod kątem satysfakcji użytkowników. Są również bardzo przydatne w prowadzeniu działalności. Dzięki nim zarabia się pieniądze.

Witryna to świetne narzędzie sprzedaży

Nie tylko przy prowadzeniu działalności związanej z handlem elektronicznym.

Witryna internetowa jest jednym z największych atutów, jakie twoje zespoły ds. marketingu i sprzedaży mają do dyspozycji. Jest uzupełnieniem ich działań podejmowanych offline. Pozwala ci na przeprowadzanie różnorodnych działań. 

Przyciąga nowych klientów

Nowoczesne witryny są doskonałymi mechanizmami do pozyskiwania leadów. Przy odpowiednio zorganizowanych treściach i wdrożonych strategiach SEO, mogą przyciągać nowych potencjalnych klientów i sprawić, że staną się leadami, nad którymi mogą pracować twoje zespoły ds. sprzedaży. 

Każda witryna firmowa powinna zbierać dane wskazujące:

  • liczbę odwiedzających, 
  • miejsca, z których na nią trafiają
  • czego szukają
  • jak wielu z nich kontaktuje się z zespołami ds. sprzedaży

Naprawdę dobre witryny stosują złożone mechanizmy rozwijania leadów, żeby przekonać odwiedzających do firmy i zachęcić ich do pozostawienia danych kontaktowych, które potem mogą zostać przejęte przez zespoły ds. marketingu i sprzedaży.

Udzielając informacji, przekonuje do zakupu

Dzisiejsze procesy zakupowe są skomplikowane. Klienci często muszą zdobyć odpowiednią wiedzę przed podjęciem decyzji o zakupie. Im bardziej skomplikowana oferta lub produkt, tym więcej wiedzy musi posiąść klient przed postanowieniem, co zamierza kupić.

Twoja witryna może stanowić nieocenione źródło wiedzy dla potencjalnego klienta, który jeszcze nie wie, czego (i czy w ogóle) potrzebuje. Za jej pomocą możesz zapewnić klientom dostęp do ogromnej ilości informacji, których nie byłbyś w stanie przekazać im za pomocą telefonu lub reklamy w mediach. 

Pewnie mógłbyś zamiast tego przesłać im po prostu książkę, jednak książki nie są interaktywne, nie da się ich wygodnie szczegółowo przeszukiwać, ani nimi dzielić. Raczej trudno też umieszczać filmy pomiędzy akapitami tekstu. Witryny, natomiast, pozwalają ci na to wszystko. 

Wiedza musi być, oczywiście, odpowiednio przekazana w nieprzytłaczający sposób, ale przekazywanie takich informacji jest najlepszym sposobem, aby zmienić niechętnych lub niepewnych potencjalnych klientów w leady. Jest to również najlepszy sposób na rozwianie wszelkich wątpliwości twoich klientów.

I na koniec – ważne jest, aby przekazywanie wiedzy na witrynie firmy było zorganizowane w taki sposób, żeby klient zrozumiał całość problemu, przed którym staje, i dowiedział się, jak go rozwiązać. Powinien też dowiedzieć się, która oferta firmy będzie stanowiła najlepsze rozwiązanie. Twój klient będzie wówczas posiadał wiedzę niezbędną przy kupowaniu twoich produktów i nawet nie weźmie pod uwagę innych ofert, które nie będą pasowały do jego wyobrażenia o tym, jak rozwiąże swój problem z pomocą twojego produktu.

Nie jest to, oczywiście, takie łatwe, ale z całą pewnością – warte zachodu.

Prezentuje twoją ofertę

To prawdopodobnie jeden z najważniejszych aspektów dobrej witryny. Witryna firmowa prezentuje twoje produkty/usługi. To najlepsze miejsce do informowania twoich klientów o ofercie i prezentowania im jej.

Odwiedzając witrynę, twoi klienci będą dowiadywali się więcej o twoich produktach, co pozwoli im lepiej je zrozumieć, a tobie umożliwi zdobycie ich zaufania. Własna witryna daje ci najlepszą szansę na zaprezentowanie swojej oferty od jak najlepszej strony i bez jakichkolwiek przeszkód.

Witryny pomagają w rekrutacji

Czasami trudno jest znaleźć utalentowanych pracowników. Twoja witryna jest ważnym narzędziem w prowadzonych przez ciebie procesach rekrutacyjnych. Im bardziej profesjonalna twoja siła robocza, tym lepiej firma będzie oceniana przez odwiedzających twoją witrynę potencjalnych pracowników. Mogą oni na przykład szukać sekcji dotyczących kariery w firmie, jak również informacji dotyczących świadczeń pracowniczych itp. Im większa firma, tym więcej potencjalni członkowie personelu mogą się o niej dowiedzieć z Internetu. 

Duże firmy często mają osobne sekcje dotyczące kariery, a nawet odrębne witryny skierowane do przyszłych pracowników. 

Centrum informacyjne dla twojego personelu

Witryny firmowe są bardzo często odwiedzane przez pracowników. Zwykle są to pracownicy działu sprzedaży i marketingu, którzy – o ile twoja witryna jest odpowiednio utrzymywana – będą stale edukowali się pod kątem produktów i oferty cenowej, i kierowali na nią klientów.

Rzadziej się zdarza, że są to pracownicy wsparcia, szukający informacji prawnych, danych kontaktowych, danych podatkowych, adresów oddziałów, prowadzonych rekrutacji itp. Oczywiście, możesz też mieć w firmie intranet, ale to również rodzaj witryny, prawda?

Witryny są opłacalne

Zbudowanie i utrzymanie dobrej witryny nie jest tanie, ale się opłaca. Dobra witryna będzie służyła wielu osobom do wielu celów. Zdobycie takiego samego zasięgu offline i dostarczanie za pośrednictwem innych kanałów wszystkich tych informacji wszystkim użytkownikom odwiedzającym twoją witrynę, byłoby niezwykle kosztowne – jeśli w ogóle możliwe.

Witryna jest jedynym miejscem, w którym możesz udostępniać swoim klientom wszystkie niezbędne informacje. To jedyny sposób, aby zapewnić im łatwy dostęp do rzeczy, których mogą potrzebować.

Stworzenie naprawdę dobrej witryny może cię kosztować wiele wysiłku, ale będzie to wysiłek dobrze ukierunkowany i opłacalny. 

Warto mieć świetną witrynę!

 

Porozmawiajmy o Twoich projektach

Napisz do nas