-

6 branż, które korzystają z zarządzania informacją w Pimcore

System do zarządzania informacją produktową, jak Pimcore, pozwala na zbieranie, przechowywanie i aktualizację danych z różnych kanałów sprzedaży. Mimo praktycznych funkcjonalności dla sklepów online, rozwiązanie to nie ogranicza się wyłącznie do e-commerce. Platforma open source usprawnia też przepływ danych w turystyce, handlu, mediach i wydawnictwach, produkcji, dystrybucji etc. Dowiedz się, jak różne branże mogą korzystać z tego oprogramowania i jego funkcji. 

Czym jest Pimcore i dlaczego to dobre rozwiązanie dla różnych branż?

Pimcore to platforma open source, która ułatwia firmom cyfrowe funkcjonowanie. Jako oprogramowanie do zarządzania informacją produktową, centralizuje dane różnej wielkości i różnego typu (np. marketingowe, sprzedażowe, techniczne) w jednym systemie. W rezultacie organizacje mogą skutecznie gromadzić, zarządzać, integrować i dystrybuować informacje w wielu punktach styku – na platformach e-commerce, stronach internetowych, w mediach społecznościowych, katalogach papierowych itp.

Z Pimcore możesz wysyłać do konkretnych kanałów tylko te dane, których potrzebujesz. W ten sposób wyeliminujesz duplikaty informacji, automatycznie zredukujesz błędy i zachowasz spójność informacji na każdej platformie. Ten system PIM działa również jako “magazyn danych”, umożliwiając tworzenie i zarządzanie relacjami pomiędzy dużymi zbiorami danych. Funkcja ta jest szczególnie przydatna dla firm, które przesyłają szczegóły produktów między działami, partnerami biznesowymi lub obszarami rozwoju. 

Pimcore to oprogramowanie open source, które pozwala zarządzać różnymi typami i wolumenami danych.

Źródło: Pimcore

Chociaż zarządzanie danymi jest sercem systemu Pimcore, to zapewnia on swoim użytkownikom również kilka innych możliwości. Firmy z różnych branż mogą w prosty sposób definiować atrybuty, hierarchie i wersje produktów, ustalać ceny i promocje, a także określać lokalizację dla różnych regionów geograficznych. 

Pimcore może być również wykorzystywany do zarządzania marką, tworzenia publikacji drukowanych oraz automatycznych tłumaczeń korporacyjnych. W tym ostatnim przypadku, dzięki integracji Pimcore z Google Translate oraz z systemem pamięci tłumaczeniowej GlobalLink, oprogramowanie umożliwia automatyczne tłumaczenie informacji o produktach na wiele języków. 

Jakie branże korzystają z Pimcore?

Organizacje wszystkich rozmiarów i z rozmaitych branż wybierają Pimcore, ponieważ umożliwia on nie tylko poprawę jakości danych i kontrolę nad wszystkimi informacjami, kiedy zarządzanie danymi staje się zbyt skomplikowane. System ten pomaga również w usprawnianiu procesów opartych na produktach, poprawie produktywności, zwiększaniu sprzedaży i ulepszaniu doświadczeń klientów. W dalszej części artykułu zaprezentujemy, w jaki sposób branża turystyczna, handlowa, media i wydawnictwa, produkcja, e-commerce i dystrybucja mogą korzystać z Pimcore, aby spełniać swoje potrzeby.  

Branża turystyczna 

Coraz więcej osób korzysta obecnie z rozwiązań technologicznych przy planowaniu swoich podróży. Platformy takie jak Booking.com, Airbnb czy TripAdvisor cieszą się popularnością. Z tego względu inni dostawcy usług turystycznych muszą nadążać za wspomnianymi platformami online i upraszczać ścieżkę klienta, aby upewnić się, że cyfrowo zorientowani podróżnicy będą wybierać ich ofertę.

Platforma PIM pomaga uczynić doświadczenie podróży wygodnym dla klientów. Narzędzie można wykorzystać, aby zapewnić dostęp do interaktywnych, aktualnych katalogów hotelowych i broszur turystycznych, a następnie do planów podróży lub informacji o poszczególnych miejscach noclegowych. Jak to działa? 

Zarządzanie podróżami

Firmy turystyczne mogą używać Pimcore do zarządzania oraz aktualizacji informacji o podróżach i zasobów cyfrowych (takich jak zdjęcia hoteli i katalogi wycieczek w formacie PDF) w jednym oprogramowaniu. Następnie mogą z łatwością dystrybuować skonsolidowane dane, na przykład do zewnętrznych platform online oraz do firmowego systemu rezerwacji. W rezultacie klienci mają dostęp do aktualnych, spójnych informacji (np. tych samych cen lub dostępności pokoi w danym obiekcie) podczas dokonywania rezerwacji noclegów online, kupowania biletów na transport lub zapisywania się na wycieczki i zwiedzanie.

Zautomatyzowana promocja pakietów turystycznych

Podróżni lubią porównywać dostępne wycieczki i ich ceny oraz wyszukiwać najlepsze rekomendacje i opinie użytkowników, aby wybrać dla siebie najlepszy pakiet podróży. Dzięki Pimcore przedsiębiorstwa lub biura podróży mogą dotrzeć do swoich docelowych odbiorców szybciej niż konkurencja. Zarządzanie informacjami o produkcie pozwala im dostarczać treści dotyczące podróży w czasie rzeczywistym i w sposób spójny w wielu kanałach, w tym na stronach internetowych, w firmowych newsletterach, mediach społecznościowych i aplikacjach mobilnych. Automatyzacja procesu eliminuje powtarzające się zadania (jak np. wklejanie treści do różnych narzędzi) lub niespójności w opisach pakietów turystycznych. 

Sprzedaż detaliczna

Detaliści prowadzący sklepy stacjonarne konkurują o klientów, oferując coraz bardziej innowacyjne doświadczenia. Marki wykorzystują personalizację (np. kampanie marketingowe w czasie rzeczywistym, które zachęcają do wizyt w sklepie) oraz nowe rozwiązania technologiczne (np. kasy samoobsługowe czy wirtualne przymierzalnie), aby zaangażować kupujących. 

W celu zapewnienia najlepszej ścieżki klienta, firmy muszą gromadzić i zarządzać informacjami o produktach, które mają znaczenie dla kupujących (np. opis produktu, specyfikacja techniczna, wideo lub zdjęcia produktów, liczba i dostępność). Aby robić to produktywnie, potrzebują kompleksowej platformy PIM wraz z jej funkcjonalnościami.

Wielokanałowa sprzedaż detaliczna

Prezentowanie wysokiej jakości, zorientowanych na klienta ofert jest jednym z najistotniejszych elementów sprzedaży detalicznej. Firmy mogą wykorzystać Pimcore do synchronizacji informacji o produktach i jednoczesnego umieszczania ich w wielu kanałach (np. w mediach społecznościowych, aplikacjach mobilnych, kioskach sklepowych), zapewniając spójne doświadczenie. W ten sposób mogą kierować komunikaty do odbiorców i inspirować ich do zakupów w punktach sprzedaży. 

System Pimcore skupia się na strategii omnichannel, zapewniając automatyczne aktualizacje, łatwe zarządzanie ofertą w materiałach online i offline oraz personalizację komunikatów. Oprogramowanie łączy również dwa światy – cyfrowy i fizyczny. Aby zachować integralność marki, firmy mogą dostarczać te same informacje na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej i w katalogu papierowym, a nawet integrować system click-and-collect ze sklepem stacjonarnym. 

Media i wydawnictwa

Dużym wyzwaniem dla firm mediowych i wydawniczych jest dziś znalezienie rozwiązań, które uproszczą przygotowanie materiałów do publikacji offline i online, wykorzystując automatyzację i opierając się na danych. Dotyczy to nie tylko dużych wydawnictw czy mniejszych agencji współpracujących z klientami, ale także firm, które posiadają wewnętrznych specjalistów pracujących np. nad ofertą online, katalogami papierowymi czy broszurami firmowymi. Przyjrzyjmy się, jak Pimcore może pomóc w tym przypadku. 

Wydawnictwa wielokanałowe i drukowane 

Pimcore jest odpowiednim narzędziem do publikowania w wielu kanałach. Automatycznie dostarcza informacje o produktach do różnych punktów wyjściowych (takich jak strony internetowe, aplikacje mobilne i materiały fizyczne). Na przykład firmy mogą łatwo opublikować szczegóły swoich produktów, takich jak książki lub czasopisma, na platformie e-commerce i jednocześnie wykorzystać część tych danych do przygotowania wydruków. Pimcore umożliwia eksport danych do plików PDF (w standardach RGB i CMYK) oraz do dokumentów biurowych.  

Dzięki możliwościom publikacyjnym, użytkownicy Pimcore mogą automatycznie tworzyć arkusze danych i treści, takie jak katalogi produktów, cenniki, dokumentacja techniczna, prezentacje firmowe, fotomagazyny, broszury itp. Redaktorzy, merketerzy czy menagerowie ds. sprzedaży nie muszą już dbać o aktualność danych przed publikacją, ponieważ system automatycznie aktualizuje wszystkie informacje. 

Integracja z oprogramowaniem do projektowania układów graficznych

Kolejną cechą Pimcore jest możliwość łatwej integracji z aplikacją do publikowania i projektowania layoutów - Adobe InDesign. Takie rozwiązanie pozwala projektantom i wydawcom wykorzystywać modele danych, obiektowe bazy danych oraz zasoby przechowywane w systemie PIM do budowania układów bezpośrednio w programie (np. do formatowania tabel, edytowania zdjęć produktów), przekształcając je w materiały do druku (m.in. ulotki, plakaty, katalogi, czasopisma, a nawet książki).   

System Pimcore posiada integrację z Adobe InDesign, aplikacją do projektowania układów graficznych.

Źródło: Pimcore

Branża produkcyjna

Produkcja, podobnie jak inne branże, przechodzi w fazę cyfrową. Dzieje się tak z różnych powodów – pojawiają się innowacyjne produkty, skraca się czas wprowadzania nowych produktów na rynek, a wymagania konsumentów są coraz większe. Przedsiębiorstwa muszą więc sprostać tym wyzwaniom. System PIM może im pomóc poprzez lepsze zarządzanie danymi i zwiększenie efektywności operacyjnej.    

Zarządzanie danymi przemysłowymi 

Pimcore zapewnia producentom efektywne zarządzanie danymi. Umożliwia im import, konsolidację i dostarczanie informacji o produktach w różnych kanałach i aplikacjach (takich jak platformy handlowe B2B, strony internetowe producentów, katalogi produktów i cenniki). Dzięki scentralizowanym i aktualnym danym w jednym miejscu, mogą oni szybko reagować na potrzeby rynku i klientów. 

System PIM pozwala również na redukcję czasu poprzez automatyzację niektórych powtarzalnych zadań, np. wprowadzania numerów SKU (ang. Stock Keeping Unit), zmian cen, dodawania nowych pozycji czy wycofywania produktów. W tym celu producenci mogą korzystać z takich funkcjonalności jak import danych produktowych bezpośrednio z systemu ERP (ang. Enterprise Resources Planning), edycja wsadowa na liście wielu produktów, duplikowanie istniejących produktów w celu szybszego dodawania podobnych pozycji czy tworzenie szablonów.  

E-commerce

Cyfrowi sprzedawcy potrzebują różnych funkcjonalności e-commerce, które zwiększają zaangażowanie klientów i sprzedaż. Dziś samo założenie sklepu internetowego i sprzedawanie produktów tylko tam nie wystarczy, aby wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji. Merchanci muszą przykuć uwagę klientów i szybko dostarczyć wiadomości za pośrednictwem odpowiednich mediów. Pimcore, jako oprogramowanie PIM open source, ma wbudowane narzędzia, które pomagają sprzedawać i promować produkty wśród docelowych odbiorców. Zobacz, jak to działa.

Optymalizacja informacji produktowej

W systemie Pimcore sprzedawcy mogą edytować różne informacje o produktach (takie jak ceny, rozmiary, dostępność czy opis techniczny), dodawać zasoby cyfrowe, optymalizować je i dostosowywać do kanału, w którym je udostępniają. Dzięki temu prezentowane szczegóły dotyczące oferty będą spójne, a jednocześnie unikalne. Sprzedawcy mogą zadbać o to, aby informacje przekazywały odbiorcy inną wartość w poszczególnych kanałach (np. wyróżniając zdjęcia w mediach społecznościowych, a niską cenę w reklamach internetowych).

System Pimcore umożliwia sprzedawcom edycję informacji technicznych, cen produktów i dostępności.

Źródło: Pimcore

Wiele dostępnych integracji

System Pimcore dostarcza kilka integracji z różnymi rodzajami oprogramowania, które są ważne w codziennym funkcjonowaniu sklepów internetowych, np. z platformą sklepową, systemem ERP, platformą CRM (ang. Customer Relationship Management) czy z oprogramowaniem PLM (ang. Product Lifecycle Management). Importuje i eksportuje dane z tych źródeł, dzięki czemu sprzedawcy mogą pracować z gotowymi, dużymi zbiorami informacji w jednym miejscu. 

Ponadto funkcje e-commerce w Pimcore pozwalają sprzedawcom na integrację z wieloma punktami kontaktu z klientem. Mogą oni łączyć się z wyszukiwarkami (tj. Google, Bing, YouTube), sieciami społecznościowymi (m.in. Facebook, Instagram, Pinterest), systemami afiliacyjnymi (np. Criteo, AdRoll), porównywarkami produktów (np. Shopping.com) oraz aplikacjami marketingowymi (m.in. SalesForce). W efekcie marki z branży e-commerce mogą docierać do szerszej grupy potencjalnych klientów. 

Dystrybucja

Dzisiejszym wyzwaniem dla branży dystrybucyjnej jest zwiększenie zwinności i poprawa efektywności łańcucha dostaw, aby klienci mogli uzyskać łatwy dostęp do produktów zawsze i wszędzie. W tym celu dystrybutorzy muszą wykorzystać narzędzia cyfrowe, aby dostosować się do rynku i zoptymalizować niektóre procesy (na przykład przyspieszyć wprowadzanie nowych produktów, szybko nawiązać współpracę z nowymi punktami sprzedaży).

Dzięki oprogramowaniu PIM dystrybutorzy są w stanie koordynować strategię i łańcuch dostaw ze wszystkimi istotnymi danymi – takimi jak SKU czy informacje o dostawcach, nabywcach i partnerach. Przyjrzyjmy się przykładowym opcjom. 

Optymalizacja łańcucha dostaw

Pimcore pozwala dystrybutorom na sprawną wymianę danych o nowych produktach i szczegółach dostaw pomiędzy różnymi podmiotami. Szybko i bezproblemowo przenosi je do różnych systemów, dając kontrolę nad każdym etapem procesu. Użytkownicy Pimcore otrzymują również pojedynczy widok informacji, gdzie mogą przyjrzeć się bliżej danemu produktowi lub kolekcji i edytować szczegóły. 

Dzięki systemowi PIM, dystrybutorzy nie muszą już wypełniać papierowych dokumentów ważnych dla poszczególnych etapów łańcucha dostaw. Pimcore automatycznie importuje lub eksportuje dane z wielu źródeł, dzięki czemu użytkownicy mogą je ujednolicić w jednym oprogramowaniu, a następnie po prostu wysłać do odbiorców. Pozwala to na zachowanie spójności informacji w całej komunikacji z dostawcami, klientami, handlowcami czy partnerami biznesowymi. 

Pimcore dla różnych branż – podsumowanie

Jak widać, Pimcore to kompleksowe narzędzie, które znajduje zastosowanie dla wielu różnych branż. Jeśli działasz w turystyce, możesz poprawić doświadczenie klienta, udostępniając aktualne plany podróży i informacje o wycieczkach w wielu kanałach. Jeśli jesteś sprzedawcą detalicznym, możesz tworzyć oferty zorientowane na kupujących dzięki strategii omnichannel. 

Oprogramowanie PIM jest również dobre dla wydawnictw i branży produkcyjnej, zapewniając możliwości drukowania i integrację z aplikacją Adobe InDesign do tworzenia układów graficznych. W handlu elektronicznym system ten odgrywa istotną rolę, ponieważ umożliwia połączenie z platformami sklepowymi, systemami ERP i różnymi punktami styku z klientem (takimi jak sieci społecznościowe, wyszukiwarki). W branży dystrybucyjnej świetnie sprawdza się w optymalizacji łańcucha dostaw i przepływu informacji.   

Interesuje Cię to, co system PIM może zrobić dla Twojej firmy? Nasi specjaliści w zakresie rozwoju Pimcore mogą pomóc Ci we wdrożeniu tego rozwiązania w Twojej organizacji, dzięki czemu będziesz mógł osiągnąć swoje cele biznesowe poprzez zarządzanie informacją produktową. 

3. Najlepsze praktyki zespołów programistycznych