-

Jakie są najlepsze strony firm księgowych? Atrakcyjne witryny

Filtrowanie, kalkulatory, storytelling - to tylko niektóre z rozwiązań wykorzystywanych przez firmy księgowe na swoich stronach internetowych. Usługi oferowane przez te organizacje są do siebie podobne, inny jest tylko ich zakres. Natomiast same firmy różnią się wielkościami zespołów oraz czasem działania na rynku. W tym artykule przedstawimy pięć przykładów witryn księgowych oraz pomysły ich twórców na przykucie uwagi klienta.

Najlepsze strony firm księgowych – co je łączy?

Typowa strona firmy księgowej powinna zawierać m.in. informacje dotyczące jej profilu, personelu, studia przypadków i referencje. Powinna być ponadto dostosowana do urządzeń mobilnych, a treści znajdujące się tam - stanowić pomocną wiedzę dla użytkownika. Najlepsze witryny tego rodzaju, oprócz wymienionych elementów, zyskują przewagę nad konkurencją dzięki dostarczaniu dodatkowych funkcjonalności lub treści, które są prezentowane w oryginalny sposób. 

Decydując się na dane zabiegi na stronie internetowej, należy pamiętać, że potencjalny klient podejmie współpracę tylko z wiarygodnym kontrahentem. Co go zatem przekona? Na co zwróci uwagę? Co sprawi, że na danej witrynie pozostanie dłużej?

1. Fraser Scott - wykorzystanie wideo

Hasło przewodnie na stronie Fraser Scott brzmi: Księgowi dla firm, które chcą rosnąć. Jest ono umiejscowione na banerze obok filmu prezentującego branże, do których jest adresowana oferta firmy. Widzimy fizjoterapeutę, budowlańca, barmana, rolnika oraz osoby pracujące w magazynie. To prosty zabieg, skutecznie przyciągający wzrok użytkowników odwiedzających witrynę. 

Video w bannerze na stronie firmy księgowej Fraser Scott przyciąga wzrok odwiedzających

 

Pozostając nadal przy multimedialnych rozwiązaniach, uwagę zwraca także sekcja Co mówią nasi klienci. Na krótkich nagraniach o firmie wypowiadają się osoby, które z nią współpracowały. To bez wątpienia jedno z lepszych rozwiązań, mających wzbudzać zaufanie do danej organizacji

Pod każdym materiałem wideo znajdują się cytaty. Dzięki nim osoby odwiedzające tę stronę księgową widzą, czego może dotyczyć konkretna wypowiedź. Te fragmenty opinii klientów zostały wybrane w taki sposób, aby każdy z nich przedstawiał inny argument zachęcający do skorzystania z usług firmy. 

Filmiki z wypowiedziami klientów firmy księgowej Fraser Scott wzmacniają jej wiarygodność

 

Referencje i opinie, które klienci zamieścili online, znajdują się także nieco niżej, tuż pod sekcją Blog. Sama ta część również się wyróżnia. Grafiki ilustrujące temat artykułu po najechaniu kursorem zmieniają się z barwy czarno-białej na kolorową.

Sekcja z blogiem na stronie firmy księgowej Fraser Scott została urozmawicona kolorami

 

2. DMCL i design

Mocną stroną witryny DMCL jest design. Podczas przewijania strony głównej tej kanadyjskiej firmy księgowej specjalizującej się w usługach adresowanych do konkretnych branż, dynamicznie pojawią się kolejne elementy. Jest to sekcja dotycząca kariery, usług i kategorie artykułów z wiedzą branżową. Każda podstrona jest zaprojektowana w podobny sposób, czyli z wykorzystaniem funkcjonalności animate on scroll, która pozwala na animowanie elementów witryny podczas przewijania jej w dół i w górę.

Funkcjonalność animate on scroll jest wyróżnikiem designu strony firmy księgowej DMCL

 

3. EisnerAmper - przemyślane rozwiązanie

Tym co wyróżnia witrynę EisnerAmper, firmy świadczącej usługi audytorskie, księgowe, doradcze, konsultingowe i podatkowe, są szybkie przejścia do artykułów na stronie głównej. To dość odważny zabieg, ale w sytuacji gdy na stronie jest wiele artykułów, a tym samym duża dawka wiedzy, właściciel witryny może sobie na to pozwolić. Tuż pod głównym banerem widzimy sekcję Trending podzieloną na trzy główne tematy: Tax, Solutions Insight oraz Banking. Po wyborze interesującej nas tematyki, pojawiają się artykuły jej poświęcone. Przewijając tę stronę księgową niżej, ponownie trafiamy na paragrafy odwołujące się do postów na blogu.

Strona główna witryny księgowej EisnerAmper zawiera blog posty, które można filtrować po kategoriach

 

A jeszcze ciekawsza rzecz dzieje się po wejściu w daną tematykę. Oto bowiem naszym oczom ukazuje się opcja filtrowania, ale po rodzaju aktywności: czytaj, słuchaj lub oglądaj. Jeśli wybierzemy słuchaj, odnajdziemy listę podcastów. Oglądaj oznacza możliwość wybrania (po zalogowaniu) interesującego nas webinaru. Gdybyśmy jednak nie chcieli dzielić się adresem e-mail, możemy skorzystać z transkrypcji nagrania, aby w wolnej chwili przeczytać to, o czym była mowa w webinarze.

Na stronie EisnerAmper można wchodzić w różne interakcje z treściami - czytać, słuchać lub oglądać

 

Nieco zmodyfikowane filtrowanie znajduje się także przy wyborze księgowego. Możemy szukać takiej osoby po nazwisku, ale również - co istotne i pomocne - po lokalizacji, specjalizacji oraz usługach. 

A co jeśli jesteśmy już zainteresowani usługami firmy i reprezentujemy np. branżę przemysłową, na temat której chcielibyśmy się dowiedzieć więcej? W menu głównym odnajdujemy tę branżę, po czym otrzymujemy informację na landing page’u o tym, co firma zrobiła dotychczas dla przemysłu i co oferuje w kontekście księgowości. Nieco niżej pojawia się natomiast sylwetka osoby, która specjalizuje się w tej dziedzinie, a jeszcze niżej blog posty jej poświęcone.

Rozwiązania na stronie firmy księgowej EisnerAmper są bogate i przemyślane. Zachęcamy do odwiedzenia witryny, która może stać się inspiracją do budowania własnej strony. 

4. Azure Group - sekcja blog

Azure Group oferuje szerokie usługi związane z długoterminowymi strategiami finansowymi, podatkowymi i majątkowymi. Strona internetowa firmy jest bogata w treści, tym bardziej uwagę zwraca sekcja z blogiem. Z jednej strony oko przyciąga design i atrakcyjna prezentacja treści, a z drugiej nawigacja. Artykuły można filtrować po interesujących nas zagadnieniach. Nad każdym tekstem znajdują się dotyczące go tagi, poniżej jest krótki fragment artykułu, który ma zachęcić do wejścia w zawartość. 

Po otwarciu konkretnego tekstu widzimy przejrzystą, podzieloną na segmenty całość. Natomiast w dolnej części możemy dostrzec dwa przyciski z tytułami blog postów. Jeden z nich prowadzi do poprzedniego tekstu, a drugi - do następnego. Nieco niżej znajdziemy sekcję z artykułami powiązanymi z głównym tematem. Całość zamyka możliwość dodania  swojego komentarza do artykułu. 

Blog na stronie Azure Group zawiera sporo elementów uławiających użytkownikowi nawigację

 

5. Bookkepper - kalkulatory

Oprócz opisów usług typowo księgowych, firma Bookkepper dostarcza na swojej stronie internetowej także narzędzia finansowe w postaci kalkulatorów podatkowych, płacowych i osobistych. Można je znaleźć w sekcji Calculators & Tools w zakładce Client Center. Widzimy tam 12 sekcji tematycznych, pośród których można odnaleźć interesujące nas kalkulatory, dotyczące, m.in.:

  • przepływu gotówki, 
  • inwestowania,
  • ubezpieczeń,
  • kredytów.

W każdej sekcji znajdziemy konkretne zagadnienia, a tym samym odpowiedzi na pytania takie jak:

  • Ile wydaję?
  • Jaki jest mój obecny przepływ gotówki?
  • Jak długo będę musiał spłacać swoją kartę kredytową?
  • Czy powinienem skonsolidować swoje obciążenia?
  • Zacząć oszczędzać teraz czy później?
  • Jak zostać milionerem?

Poniżej przedstawiamy odpowiedź na ostatnie pytanie.

Strona firmy księgowej Bookkepper zawiera różne przydatne kalkulatory finansowe

 

Strona firmy księgowej Bookkepper imponuje liczbą dostępnych kalkulatorów finansowych. Tak przydatne narzędzia mogą zachęcać użytkowników do powrotu na witrynę, co z kolei zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów.

Strony firm księgowych - podsumowanie

Powyższe strony nie wyczerpują wszystkich rozwiązań, jakie mogą zaimplementować firmy księgowe. Oprócz wyżej wymienionych elementów, warto również wspomnieć o czacie, który umożliwia klientowi szybki kontakt ze specjalistą. Inne przydatne funkcjonalności to kreator landing page’y, pozwalający na sprawne dodawanie kolejnych treści na stronę, a także integracje z zewnętrznymi systemami, dzięki którym redaktorzy witryny nie będą musieli tracić czasu na przełączanie się między aplikacjami. 

W naszej agencji tworzymy witryny dla firm księgowych i wdrażamy funkcjonalności dopasowane do potrzeb danego biznesu, które są kluczowe dla wyróżnienia się spośród konkurencji.

Financial Services Website Development Droptica