Najciekawsze rozwiązania dla e-commerce, które pozytywnie wpływają na UX

Najciekawsze rozwiązania dla e‑commerce, które pozytywnie wpływają na UX

Najcenniejsza porada dla firm, które próbują osiągnąć sukces w branży e-commerce? Pamiętaj, że najważniejszy jest klient, a nie produkt, który sprzedajesz. Firmy tworzące aplikacje e-commerce od dawna wiedzą już, że aby utrzymać klienta, marka musi zapewnić mu ciekawe doświadczenia podczas korzystania z aplikacji i uczynić proces wyszukiwania produktów najłatwiejszym jak tylko to możliwe.

Nowoczesna aplikacja B2C dla biznesu e‑commerce – dlaczego jej potrzebujesz?

W ostatnich latach kupowanie online zyskało bardzo na popularności. Co więcej, przeglądanie i porównywanie ofert stało się pewnego rodzaju sposobem na spędzanie wolnego czasu. Przyczynił się do tego z całą pewnością rozwój sprzedażowych aplikacji mobilnych. Jak często Ty robisz zakupy za pośrednictwem aplikacji webowej lub mobilnej? Nie musisz być największym fanem zakupów internetowych, żeby zamawiać produkty przez Internet - część z nich może nie być dostępna w Twoim mieście albo kraju, a wówczas nie pozostaje nic innego, jak skorzystać z odpowiedniej aplikacji. Bywa też, że sklepy internetowe oferują o wiele atrakcyjniejsze ceny aniżeli tradycyjny sklep. Każdy z nas robi zakupy online, dlatego każda firma, która sprzedaje, powinna przemyśleć stworzenie aplikacji e-commerce.

Aplikacje (zarówno ta mobilna, jak i webowa) ułatwiają gromadzenie danych o naszych klientach i ich zwyczajach. Możemy je analizować, aby stworzyć lepsze usługi lub rozwijać oferowane produkty. Informacje o oczekiwaniach klientów mogą posłużyć także do zaplanowania lepszych kampanii marketingowych. Pozyskane dane bardzo często wykorzystywane są także do poprawy jakości obsługi klienta lub rozwoju aplikacji sprzedażowej.

Rozwój dziedzin takich jak Artificial Intelligence daje obecnie wiele możliwości. Dzięki nowym technologiom możesz, nie tylko poprawić user experience (poprawić satysfakcję klientów z interakcji z Twoją aplikacją i marką), ale także zwiększyć skuteczność sprzedaży.

Zastanawiasz się, jakie rozwiązania warto wdrożyć w Twojej aplikacji e-commerce?

Podstawowe zalety posiadania aplikacji e‑commerce dla firmy

Aplikacja e-commerce stanowi dodatkowy kanał komunikacji z klientem (jeżeli prowadzisz sprzedaż także innymi kanałami). Za jej pomocą nie tylko umożliwiasz klientowi dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu, ale także dostarczasz mu materiały reklamowe i pozyskujesz dane do analizy (informacje o zakupach, ocena usług, ankiety, przeglądane produkty).

Warto zwrócić uwagę na potencjał jaki ma mobilna aplikacja e-commerce. Daje Ci ona możliwość bycia w kontakcie z klientem 24/7. Konsumenci mogą zdecydować się na dokonanie zakupu w dowolnym momencie. Z aplikacją mobilną kupowanie jest szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze. Dla wielu użytkowników interakcja z aplikacjami mobilnymi stanowi rozrywkę. Jeżeli sprawisz, że dokonywanie zakupów będzie się użytkownikowi kojarzyło z przyjemnością, będzie częściej odwiedzał Twój sklep internetowy - w ten sposób możesz budować jego lojalność wobec swojej marki. Skontaktuj się z naszymi ekspertami, jeżeli potrzebujesz pomocy w wybraniu najlepszej technologii dla Twojej aplikacji e-commerce.

Typowe funkcjonalności aplikacji e‑commerce – na co musi pozwalać Twoja aplikacja?

Spośród wielu funkcjonalności aplikacji e-commerce można wyróżnić kilka, które są absolutnym “must have”, mają one na celu zagwarantowanie Twojej firmie podstawowych benefitów wynikających z posiadania aplikacji e-commerce. Co powinna umożliwiać każda aplikacja e-commerce?

  • Możliwość rejestracji i uzupełnienia profilu danymi - założenie konta (najlepiej zintegrowanego z najczęściej używanym kontem w social media) pozwala znacznie przyspieszyć proces logowania i dokonywania zakupów. Dzięki temu możesz także lepiej dopasować ofertę do klienta.
  • Katalog produktów - warto uporządkować produkty lub usługi, które oferujesz za pośrednictwem aplikacji.
  • Wyszukiwanie - poszukiwania polegające na scrollowaniu niekończącej się listy produktów znudziłoby klienta bardzo szybko. Najpewniej również zniechęciłyby go do użycia naszej aplikacji ponownie. Liczne filtry i możliwość wyszukiwania po nazwie lub rodzaju produktu są standardem w niemal każdej aplikacji e-commerce zawierającej dużą ilość produktów.
  • Możliwość przesyłania opinii na temat produktów i obsługi klienta - pozyskiwanie feedbacku od klientów i wykorzystywanie go do poprawienia jakości swoich usług i produktów jest niezbędne. Tylko dzięki reagowaniu na potrzeby swoich odbiorców, będziesz w stanie osiągnąć sukces. Możliwość przekazania opinii jest także niezwykle ważna dla klienta, który lubi czuć, że ma wpływ na kształtowanie swojej ulubionej marki. Dowiedz się, jak przystosować formularze w systemach e-commerce, aby użytkownicy chętniej nawiązywali z Tobą kontakt.
  • Push notifications - aplikacja mobilna pozwala Ci na przypomnienie o sobie swoim użytkownikom. Możesz poinformować ich o wyprzedażach, promocjach, o porzuconym dzień wcześniej koszyku lub pojawieniu się w magazynie produktu, którym byli zainteresowani.
  • Czat lub chatbot - coraz więcej firm korzysta dzisiaj z chatbotów lub czatów, dzięki którym można uzyskać szybką pomoc techniczną, jeżeli podczas dokonywania zakupów pojawią się jakieś trudności. To rozwiązanie pomaga znacznie zredukować wydatki ponoszone na tradycyjną obsługę klienta (infolinię).

Do obowiązkowych elementów aplikacji e-commerce należą także historia transakcji oraz integracja płatności mobilnych. Jeżeli w Twojej aplikacji brakuje, której z powyższych funkcji, warto zastanowić się nad jej ulepszeniem. Lista niezbędnych funkcjonalności aplikacji e-commerce, które wpływają pozytywnie na sprzedaż i zaangażowanie klientów, jest niezwykle długa. Nasi projektanci Design UX zadbają o to, aby Twoja aplikacja sprzedażowa została pozytywnie przyjęta nawet przez najbardziej wymagających klientów.

Dodatkowe funkcjonalności, które sprawią, że Twoja apka będzie lepsza niż aplikacje konkurencji

Współczesne społeczeństwo oszalało na punkcie nowych technologii. Są takie, które ułatwiają wykonywanie codziennych czynności i takie, które zaskakują i zapewniają rozrywkę. Pomiędzy technologiami wykorzystywanymi w e-commerce znajdziemy jedne i drugie - możesz je wykorzystać, żeby przyciągnąć uwagę klientów, ułatwić im zakupy i poprawić UX.

Visual search – pomóż klientom łatwiej znajdować wymarzone produkty

Visual search to wciąż jeszcze rzadko wykorzystana technologia oparta o sztuczną inteligencję. Na podstawie wizualnej reprezentacji obiektu, który interesuje klienta (np. zdjęcia ubrania), użytkownik otrzymuje wyniki, najbardziej związane ze wskazanym produktem (tj. podobnie wyglądające ubrania - np. tylko bluzy w kolorze czerwonym). Przyspiesza do wyszukiwanie produktów zgodnych z preferencjami użytkownika aplikacji i zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu.

Augmented Reality – poczuj się w domu tak, jakbyś był we wnętrzu prawdziwego sklepu

Dla wielu osób zakupy to przyjemność sama w sobie. Augmented Reality pozwala na przeżycie doświadczenia zakupowego bez wychodzenia z domu i o dowolnej porze w wirtualnej rzeczywistości. Ta technologia także wykorzystuje sztuczną inteligencję to rozpoznawania obiektów i śledzenia. Wiele osób czerpie przyjemność z dokonywania zakupów w ten sposób i uważa, że kupowanie w sklepach wykorzystujących augmented reality usprawnia ich proces decyzyjny podczas wybierania produktów.

Jest to z pewnością ciekawa technologia dla sklepów e-commerce z branży dekoratorskiej, meblarskiej czy budowlanej, ponieważ umożliwia zaprezentowanie oferowanych przez sklep produktów w określonej, wirtualnej przestrzeni

Zadbaj o ciekawy, przejrzysty design i intuicyjną nawigację aplikacji

Nikt nie lubi korzystać z nieintuicyjnych aplikacji. Nic dziwnego, że w przypadku aplikacji zakupowych, nieprzemyślany design często skutkuje porzuceniem koszyka, a niejednokrotnie także szybkim usunięciem mobilnej aplikacji e-commerce. Łatwo jest zniechęcić do siebie klienta, ale znacznie trudniej jest odzyskać jego względy.

Nasi doświadczeni UX designerzy stworzą aplikację, po której klienci będą poruszali się sprawnie. Zobacz, jak radzą sobie z tym designerzy aplikacji e-commerce dla branży modowej. Prosta budowa aplikacji pozwoli im wyszukiwać preferowane produkty, a zakończenie transakcji nie sprawi im problemu. Zadbamy o silny branding Twojej aplikacji i zaprojektujemy efektowne animacje, które zaciekawią użytkowników. Przedstaw nam swój pomysł na aplikację i zapytaj, jakie rozwiązania proponujemy.

Zapisywanie produktów i robienie listy „ulubionych”

Wiele mobilnych i webowych aplikacji e-commerce umożliwia klientowi stworzenie listy ulubionych produktów. Klient ma wówczas możliwość zakupienia produktu, który wcześniej przyciągnął jego uwagę, bez konieczności ponownego wyszukiwania go w katalogu. Funkcjonalność ta znacznie przyspiesza robienie zakupów i sprawia, że klienci częściej korzystają z aplikacji - przeglądają katalog produktów w wolnym czasie, zaznaczając produkty, które chętnie kupiliby później.

Ta funkcja w połączeniu z przypomnieniami może znacznie zwiększyć częstość dokonywania zakupów przez klientów lub wpłynąć na wartość ich koszyka.

Sugerowanie produktów dzięki Artificial Intelligence

Twoi klienci regularnie robią zakupy, ale Ty nie jesteś wciąż zadowolony z przeciętnej wartości koszyka? Twoja aplikacja może wykorzystać pozyskane informacje o kliencie i sztuczną inteligencję, aby wdrożyć zautomatyzowane sugerowanie produktów, które mogłyby spodobać się klientowi.

Taka technologia może bazować na historii zakupów innych klientów. Mogą być to drobne produkty, których dodanie do dużego zamówienia nie będzie odczuwalne dla klienta, jako “duży” wydatek lub takie, które są ściśle powiązane z właśnie kupowanymi produktami.

Voice assistant – lepsza obsługa klienta

Rozwiązania takie jak Alexa czy Google Assistant ułatwiają nasze życie już od kilku dobrych lat. Nikogo już nie dziwi uruchomienie odkurzacza za pomocą polecenia głosowego czy otrzymywanie odpowiedzi na proste pytania od asystenta Google. Dokonywanie zakupów za pomocą głosu pozwala zwiększyć bezpieczeństwo - dokonywanie uwierzytelnienia za pomocą głosu jest kolejną metodą na zminimalizowanie ryzyka podczas kupowania za pomocą aplikacji.

Głosowe wyszukiwanie informacji na temat produktów i usług staje się coraz bardziej popularne. Dlaczego? Z pewnością dlatego, że jest po prostu wygodne. Jedyne co musi zrobić klient, to powiedzieć, czego oczekuje i zaakceptować zaproponowaną przez asystenta propozycję. Łatwe, prawda?

Podsumowanie

Istnieje wiele niesamowitych technologii, które mogą zmienić oblicze e-commerce i zagwarantować Twoim klientom wyjątkowe przeżycia zakupowe. Nie zadowalaj się standardowymi rozwiązaniami. Zaskakuj użytkowników, wykorzystując najciekawsze rozwiązania dla e-commerce. Możemy stworzyć funkcjonalną stronę e-commerce dla Twojej firmy wykorzystując Drupal Commerce - ta elastyczna platforma do e-commerce pozwoli Ci zapewnić użytkownikom doskonałe doświadczenia podczas zakupów. Skontaktuj się z nami, jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak poprawić swoją sprzedaż i satysfakcję użytkowników Twojej aplikacji sprzedażowej.

 

2. SEO dla strony internetowej na Drupalu