FAQ2

Najczęstsze pytania klientów, którzy chcą przebudować lub stworzyć swoją stronę internetową

FAQ, czyli krótko, zwięźle i na temat. Oto lista najczęstszych pytań klientów. Bogaci wieloletnim doświadczeniem współpracy udzielamy odpowiedzi na temat budowy internetowych stron, kosztów z tym związanych, kontroli nad pracą naszych deweloperów i możliwości Drupala.

Zastanawiam się z jakiego CMS-a skorzystać i pod uwagę biorę Drupala. Co właściwie można na nim zbudować, jakie posiada możliwości i kto go używa?

Możliwości? W dwóch słowach: niezwykle szerokie. Wymieńmy, co m.in. możesz na Drupalu zbudować: serwisy korporacyjne, strony dla uczelni i szkół, system intranetowy, e-commerce. Kto? Wystarczy wypunktować kilka: Tesla, Pfizer, Uniwersytet w Oxfordzie, Komisja Europejska, NBA, Vivienne Westwood, strona rządu francuskiego, Jysk, Kwestia Smaku. Jeśli chcesz poznać więcej odpowiedzi na pytanie "dlaczego Drupal”, sprawdź powody tutaj.

Wiem, jaką chcę stronę, ale nie wiem, od czego zacząć?

Zacznij od briefu. Dzięki temu dokumentowi programiści w agencji deweloperskiej będą mogli jak najlepiej zrozumieć twoje oczekiwania. Napisz parę zdań na temat swojego biznesu, określ cel, do którego dążysz ze swoją stroną internetową, wymień funkcjonalności, na których ci zależy, a także zdefiniuj ramy czasowe i budżet projektu. Opracowanie briefu pozytywnie cię zaskoczy - zobaczysz swoja stronę w sposób, który umożliwi ci przygotować konkretny plan działania.

Nie mam dużego budżetu, ale chcę wystartować ze stroną. Czy istnieje taka możliwość?

Zawsze istnieje taka możliwość. Wystarczy, że tworzenie swojej witryny zaczniesz budować w oparciu model Minimum Viable Product. MVP to rozwiązanie, które posiada podstawowe, ale zarazem wystarczające funkcjonalności, żeby wystartować ze stroną. Dzięki temu wejdziesz na rynek w możliwie najkrótszym czasie, zminimalizujesz koszty wdrożenia, przetestujesz funkcjonalności aż do osiągnięcia finalnej wersji. W Droptica pomożemy Ci efektywnie zrealizowanie poszczególne etapy tego procesu.

Moja firma zatrudnia ponad 100 pracowników, oferta handlowa jest bogata, publikujemy dużo treści w różnych językach, prowadzimy bloga, zmieniamy często na stronie multimedia. Zależy mi więc, żeby wszystko było w naszych rękach i tylko osoba z mojej firmy mogła samodzielnie administrować serwisem. Czy jest rozwiązanie, które mogłoby sprostać naszym wymaganiom?

Jest wiele rozwiązań, ale my rekomendujemy system Droopler. To dystrybucja Drupala, dzięki której można szybko tworzyć i samodzielnie zarządzać zaawansowaną stroną korporacyjną. Inspiracje do jego opracowania zaczerpnęliśmy na podstawie analizy wielu korporacyjnych stron, gdzie ich właścicielom, oprócz wymienionych w pytaniu elementach, zależało ponadto m.in. na.: atrakcyjnym wyglądzie witryny, elastyczności i braku ograniczeń, prędkości ładowania się strony, optymalizacji SEO, zwiększenia ilości konwersji, wsparcia działów marketingu. Droopler to kompletne rozwiązanie gotowe do łatwej personalizacji i zarządzania.

Czy jest to naprawdę możliwe, żeby stronę internetową zbudować szybko i tanio?

Tak. Dzięki pakietom wdrożeniowym możesz zaoszczędzić wiele tygodni na stworzenie swojej biznesowej strony. Już na starcie otrzymujesz wizualne komponenty (m.in.: baner, slajder, galeria, teksty w blokach, sekcje blog, formularz kontaktowy), konfigurację wielojęzykowości, wersję responsywną, optymalizację SEO. Wszystko to skraca czas, a tym samym wpływa na zdecydowane obniżenie kosztów budowy witryny - część prac już została wykonana. Ponadto, co jest niezwykle istotne, nasz system umożliwia samodzielną rozbudowę serwisu o kolejne podstrony. Możesz więc rozwijać witrynę bez dodatkowych prac programistycznych.

A jeśli w trakcie tworzenia strony okaże się, że będzie trzeba coś zmienić, to czy mogę to zrobić?

Proces tworzenia internetowej strony jest zmienny. W trakcie jego trwania należy dokonywać iteracji. Aby efektywnie ten proces poprowadzić w ramach modelu Time & Material, należy posłużyć się metodą SCRUM, dzięki elastyczności której zyskasz najwięcej korzyści. W związku z tym, że SCRUM podzielony jest na Sprinty (etapy realizowania zadań), to gdy okaże się, iż trzeba coś zmienić, to ów zmianę, a więc zadanie, można ustalić jako cel następnego Sprintu. W ten sposób rozwiązujesz aktualne problemy tworzącej się internetowej strony.

Czy będzie trzeba ponosić dodatkowe koszty, jeśli w przyszłości zajdzie potrzeba rozwijania mojej strony o dalsze moduły?

Drupal rozwijany jest w ramach licencji Open Source, która umożliwia bezpłatne wdrożenia kolejnych funkcjonalności. Społeczność Drupala jest wielka, a także bardzo aktywna. Istnieje więc wiele rozwiązań, które w zależności od konkretnej potrzeby, mogą być implementowane natychmiastowo i samodzielnie lub z pomocą programisty. Co więcej, w razie jakichkolwiek pytań, możesz skontaktować się z autorem danego rozwiązania - również z nami.

Mówicie, co robić i jak robić. Ale czy wiecie, na co uważać i jakich błędów się wystrzegać tworząc stronę www?

Wiemy. Błędy, które można wypunktować to m.in.: brak jasnych i mierzalnych celów, brak zdefiniowanej grupy docelowej, zbyt wiele funkcji, za duży nacisk na wygląd, a za mały na treści, niedostateczne działania SEO. Wymienić można jeszcze kolejne - najbardziej istotne, aby mając świadomość zagrożeń, już na wstępie je redukować.

Ile muszę mieć pieniędzy, żeby zbudować stronę?

Zależy od tego, co chcesz osiągnąć. Określenie celów i oczekiwań wpływa na ustalenie kosztów serwisu internetowego. Rozmiar, ilość funkcji, czas realizacji, agencja deweloperska - to składowe ceny. W Droptica przygotowaliśmy pakiety wdrożeń, pracujemy w oparciu o model Time&Material umożliwiający kontrolę kosztów, ale jeśli chcesz precyzyjnie wiedzieć, ile twoja strona będzie kosztować, możemy zaoferować ci bezpłatną wycenę.

Zależy mi, żeby moja strona na Drupalu w wyszukiwarkach była wyżej, ale nie chcę od razu wydawać pieniędzy na abonament w agencji SEO. Najpierw chcę wiedzieć, co poprawić. Czy macie jakieś rozwiązanie?

Oczywiście. Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi Drupal audyt SEO. Korzystając z audytu w Droptica otrzymujesz kompleksowy raport, w którym znajduje się lista zmian oraz informacje dotyczące sposobu ich wdrożenia. Dzięki powyższemu zyskujesz wymierne korzyści. Po pierwsze: oszczędzasz pieniądze nie decydując się na stałą opłatę miesięczną. Po drugie: wiedza, którą zdobywasz pochodzi od programistów, którzy specjalizują się w języku programowania, w których właśnie twoja strona jest napisana.

W jaki sposób mogę się komunikować i kontrolować proces wykonywanych przez waszych programistów prac, aby mieć pewność, że dobrze wydaję swoje pieniądze?

Współpracując przez lata z klientami stworzyliśmy procesy, które gwarantują pełną kontrolę nad postępem realizowanych zadań. Otrzymasz dostęp do JIRA, gdzie z dokładnością co do minuty będziesz widzieć, jak ten postęp przebiega. W ramach poszczególnych pakietów współpracy istnieje możliwość otrzymania także dostępu do Slacka, dzięki czemu na bieżąco będziesz pisać z deweloperami na temat swojego projektu, gdy tylko zajdzie taka potrzeba. W związku z powyższym nieprzecenioną dla ciebie korzyścią jest bieżąca kontrola kosztów w odniesieniu do prac nad twoją stroną internetową.

Dlaczego mam wybrać programistów akurat z Droptica?

To bardzo dobre pytanie, które z pewnością zadajesz innym agencjom deweloperskim. Nie będziemy więc odpowiadać jak inni, ale zachęcimy cię, aby używając kilku mierników, porównał nas z konkurencją. Mogą to być m.in.: jak szeroka i ile elementów znajduje się w ofercie, ilość zrealizowanych projekty i ich różnorodność, liczba deweloperów, liczba deweloperów z certyfikatem Acquia, autorskie dystrubucje na Drupalu, ilość pobrań tych dystrybucji z drupal.org, czy agencja pracuje w SCRUM-ie, jakiego rodzaju używa narzędzi w zarządzaniu komunikacją i czy jest transparentna w kontrolowaniu pracy, projektem, czy pracownicy biorą udział w konferencjach branżowych, a może agencja sama jest organizatorem wydarzeń? Do zobaczenia!

3. Najlepsze praktyki zespołów programistycznych