Blogging2

Prowadzenie firmowego bloga w oparciu o Drupal CMS - Droopler

Prowadzenie bloga jest czasochłonne i trzeba w to włożyć wiele pracy. Posiadanie dobrej strategii content marketingowej przynosi jednak same korzyści. Na przestrzeni lat wypracowaliśmy w Droptica sprawnie działający system, dzięki któremu tworzymy wartościowe treści dotyczące głównie usług drupalowych - zarówno dla naszych czytelników z branży, jak i klientów.

W poniższym artykule przedstawię, w jaki sposób prowadzić firmowy blog, jakie płyną z tego korzyści i dlaczego nasza darmowa dystrybucja Droopler to dobre miejsce na posiadanie bloga.

Blog firmowy i cel jego prowadzenia

Budowanie marki firmy

Firmowy blog to świetne miejsce do tworzenia relacji między marką a potencjalnym i obecnym klientem. Stanowi przestrzeń, gdzie oprócz tego, że opisujemy prowadzone przez nas usługi, mówimy także, kim jesteśmy właśnie jako marka. Prezentujemy wartości firmy, ale czynimy to w mniej klasycznej formie, niż dzieje się to na stronie ofertowej. Wielu osób podejmuje bowiem decyzje na podstawie informacji znalezionych w artykułach, które wielokrotnie rozwiewają wątpliwości potencjalnego klienta i zachęcają go do skorzystania z usług firmy.

Pozycja eksperta i budowanie relacji

Blog to wyjątkowe miejsce do dzielenia się wiedzą. Czy twoja firma jest ekspertem w danej dziedzinie? Postaw się w roli potencjalnego klienta. Jaki może mieć problem, z którym pomożesz mu się uporać? Podziel się tą wiedzą. Tworząc interesujące i specjalistyczne treści, pokazujesz w naturalny sposób, że jesteś ekspertem w swojej branży. Co za tym idzie, wzbudzasz zaufanie u klienta. Dzielenie się wiedzą jest istotne w tworzeniu wiarygodnego i profesjonalnego wizerunku firmy. Tworzenie treści to tworzenie relacji z klientem, ale nie tylko. To również budowanie relacji w swojej branży. Dzielenie się wiedzą jest fajne!

Widoczność strony w Google

Blog to sedno content marketingu w Droptica, a Google ceni sobie regularne tworzenie treści. Systematyczna publikacja wpisów na bloga gwarantuje wzrost stałych, powracających czytelników, poprawia się pozycja w wynikach wyszukiwania, rośnie organiczny ruch na stronie, a co za tym wszystkim idzie, pojawia się więcej leadów sprzedażowych.

Blog to świetna forma reklamy

Prowadzenie bloga firmowego to tworzenie jednej z lepszych form reklamy, która:

  • rozszerza społeczność potencjalnych klientów,
  • przekierowuje do oferty firmy,
  • daje szansę prezentowania case study firmy,
  • umożliwia zamieszczenie banerów promocyjnych na stronie bloga,
  • stanowi źródło informacji o marce i usługach,
  • gwarantuje wzrost SEO strony,
  • kreuje wizerunek eksperta,
  • stanowi przestrzeń na promowanie usług i produktów, a także na przedstawienie historii marki,
  • jest materiałem do wykorzystania w firmowych newsletterach, na portalach społecznościowe i branżowych.

Konfiguracja bloga w Droopler

Czym jest Droopler?

Droopler to nasza bezpłatna i otwarta dystrybucja systemu Drupal. Łączy łatwość użytkowania z bogatymi możliwościami rozbudowy. Po zainstalowaniu Droopler otrzymujemy gotową, wstępnie wypełnioną zawartością witrynę. Zapraszam do obejrzenia demo Droopler.

Dodawanie bloga w Droopler

Jak wygląda dodawanie treści na bloga? Jest to wyjątkowo łatwe oraz intuicyjne. W Droopler są dostępne różne gotowe sekcje (paragrafy), które powodują, że można nadać ciekawy i indywidualny wygląd dla każdego wpisu na blogu.

Blog posiada kategorie, dzięki czemu administrator może tworzyć ich nieograniczoną liczbę. Użytkownik zaś przegląda wpisy z danej kategorii.

Bardzo wygodną funkcją z punktu widzenia osoby piszącej treści jest widoczna lista treści w panelu admina. Lista przedstawia wszystkie wrzucone do systemu artykuły. Można wyszukiwać wpisy po słowach kluczowych. Dotyczy to zarówno wpisów już opublikowanych, jak i tych będących wciąż w edycji, czyli niepublikowanych, które czekają na swoją publikację lub poprawki. Z tego poziom można jednocześnie opublikować kilka wpisów.

Tyle opisu. Poniżej wideo, na którym możesz zobaczyć, jak wygląda dodawanie treści na bloga w praktyce. 

Niedawno wydaliśmy nową, stabilna wersję 2.0 dystrybucji Droopler. Drupal developer, Grzesiek, dokładnie opisuje jego ulepszone funkcjonalności w artykule “Co nowego w Droopler 2.0.”

Przygotowanie strategii prowadzenia bloga

1. Tworzenie treści

Jaki jest twój cel? Zanim zaczniesz pisać, zastanów się, dlaczego chcesz to robić. Możliwości jest wiele. Pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów? Budowanie wiarygodności firmy, wzmocnienie wizerunku eksperta, a może po prostu zwiększanie ruchu na stronie?

Mogą to być instrukcje, wskazówki, treści czysto techniczne, prezentacje twoich ofert opisanych w szerszej perspektywie na podstawie konkretnych przykładów. Każdy rodzaj wpisów pozwoli potencjalnym klientom lepiej zrozumieć działalność firmy, charakter usług, poznać produkty, a także zespół, z którym mógłby współpracować. Każdy wartościowy wpis buduje wizerunek firmy jako profesjonalnej i doświadczonej, a także uwiarygadnia znajomość biznesu oraz branży.

2. Określ odbiorcę

Kto jest odbiorcą bloga? Zidentyfikuj jego zainteresowania, potrzeby i problemy, w których możesz mu pomóc. Zdefiniowanie odbiorcy bloga jest punktem wyjściowym do tego, abyśmy byli w stanie określić, co nasz firmowy blog ma do zaoferowania i jak kolejno powinniśmy planować nasze treści.

3. Bądź na bieżąco

Ważne jest, aby dbać o aktualności w branży, które obowiązkowo powinny pojawić się na blogu. Pielęgnuj bloga zarówno od strony pojawiających się nowych treści, jak i już tych opublikowanych wcześniej. Śledź nowinki tech­niczne two­jej bran­ży.

Nie zapomnij o wizualnym aspekcie artykułu. Zadbaj o panel bocz­ny. Umieszczaj w swoim wpisie ciekawe odnośniki do innych wartościowych treści, które stworzyłeś, np. e-book czy starsze artykuły nawiązujące do tematu.

4. Plan - Kalendarz publikacji

Stwórz harmonogram tworzenia artykułów na najbliższe 2-3 miesiące oparty na ściśle określonej strukturze tworzenia treści.

  • Kiedy będziesz pisać i na jaki temat.
  • Jakie tematy planujesz poruszać - ustal kryteria.
  • Z jaką częstotliwością będziesz publikować artykuły.
  • Zbierz z wyprzedzeniem niezbędne materiały do opublikowania wpisu.
  • Ustal, kto jest odpowiedzialny za dany artykuł.

Harmonogram doskonale sprawdzi się do zachowania płynności publikowanej treści. Pozwala obserwować postępy, monitorować, na co jest największe zainteresowanie oraz tworzyć materiały istotne dla określonej pory. Na przykład przy istotnych eventach, wydarzeniach czy w okresie dla danego produktu - jesteśmy pewni, że w swoim harmonogramie mamy zaplanowane treści tak, aby ukazały się w odpowiednim momencie.

5. Optymalizacja - SEO

Dbaj o SEO swoich wpisów. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa przyczyni się do stałego poprawiania własnego miejsca w rankingu Google.

Analiza słów kluczowych pozwala także wybrać tematy artykułów. W Google Analytics robimy to w następujący sposób: Pozyskiwanie –> Search Console –> Zapytania oraz analiza Google Trends.

O optymalizacji SEO w Drupalu przeczytasz w naszym wcześniejszym artykule dotyczącym kluczowych porad które sprawią, że Google pokocha twoją stronę.

6. Mierzenie efektów w GA

Google ana­lyt­ics to must have przy prowadzeniu bloga. Google analytics jest bardzo intuicyjnym i kompleksowym narzędziem, które umożliwia śledzenie statystyk dotyczących każdego wpisu z osobna. Dzięki temu możesz śledzić, które wpisy budzą większe zainteresowanie i wywołują interakcje z użytkownikami. Pozwala to stale ulepszać prowadzenie bloga tak, aby tworzyć lepsze, bardziej trafne dla swoich odbiorców treści.

Podsumowanie

Prowadzenie firmowego bloga to czasochłonny i złożony proces. Dlatego tak ważne jest, aby sposób jego prowadzenia był dobrze przemyślany i z góry zaplanowany. Pozwoli to zaoszczędzić czas, a także tworzyć trafne i wysokiej jakości treści. Dzięki określonej strategii prowadzania działań contentowych jesteśmy też w stanie na bieżąco wprowadzać zmiany, ulepszać nasze działania, śledzić wyniki, a co za tym idzie możemy wprowadzać potrzebne ulepszenia i rozwijać naszego bloga tak, żeby każdy chętnie do niego wracał.

3. Najlepsze praktyki zespołów programistycznych