A man standing in front of sidepost, trying to decide which way he should follow. The two available ways are labelled "Facebook" and "WWW"There is a big, teal question mark at the background of the image

Dlaczego powinieneś mieć swoja stronę internetową?

19.10.2018

Czy sądzisz, że profil Twojej firmy w mediach społecznościowych wystarczy, aby zaistnieć w internecie? Zobacz, jakie możliwości oferuje posiadanie własnej strony internetowej!

“Czy naprawdę potrzebuję strony internetowej dla mojej firmy?” Jest to kwestia, z którą przyszło się zmierzyć wielu przedsiębiorcom. Być może powinniśmy się obruszyć słysząc takie pytanie, ale w głębi duszy dobrze rozumiemy podobne dylematy. W końcu wystarczy tylko parę kliknięć, aby zaistnieć w internecie. Dodanie nowego punktu na mapie miejsc Google’a albo ustawienie fanpage’a na Facebooku jest idealnym rozwiązaniem na początek, nie wymagają bowiem zastanawiania się nad wyglądem strony czy dbania o poprawne działanie serwerów. Sama obecność w mediach społecznościowych jest darmowa. Czy wystarczy więc poprzestać na stworzeniu profilu, aby być naprawdę widocznym?

Nie! Brak strony internetowej pozbawia Twoje przedsiębiorstwo ogromnego potencjału, jaki oferuje internet. 

Dlaczego Facebook tnie zasięgi?

Powiedzmy sobie szczerze: nie należy oczekiwać, że sam fanpage zagwarantuje Ci mnóstwo klientów czy inwestorów. Social Media nie są i nigdy nie były kanałem komunikacji  całkowicie nastawionym na sprzedaż. Świadczy o tym choćby najnowsza zmiana w algorytmach wyświetlania wiadomości na tablicy Facebooka, która promować ma treści udostępniane przez rodzinę i znajomych kosztem treści z pozostałych mediów czy tworzonych przez firmy. Są natomiast idealnym sposobem na zaangażowanie użytkowników w interakcję z marką i pokazanie ludzkiej twarzy biznesu. Ze względu na swój charakter Media Społecznościowe pozwalają na ograniczoną ilość działań. Jednak odpowiednio wykorzystane są świetnym wstępem, aby przekierować klientów na platformy, które są rzeczywiście przystosowane do celów firmy - czy będzie to strona zbiórki charytatywnej, aplikacji do pobrania czy też promowanej usługi. Każdy z wymienionych przykładów wymaga innego rodzaju działań i akcji ze strony potencjalnego użytkownika. 

Kreowanie User Experience

W przeciwieństwie do social media, gdzie skazani jesteśmy na wygląd stron narzucany przez projektantów platformy, na własnej stronie możemy od podstaw zaplanować ogół (dobrych) wrażeń, jakich dostarczamy odwiedzającemu. W dodatku nie obowiązują tu liczne obostrzenia dotyczące promocji i widoczności postów, które przyprawiają o ból głowy najbardziej nawet kreatywne zespoły marketingowe. 
Jakie treści zostaną wyświetlone i które najpierw, jak poprowadzić odwiedzającego, żeby został klientem (lub nawet ambasadorem) marki we własnym serwisie można zaprojektować, a później modyfikować w zależności od potrzeb.

Dla kogo tworzyć treści?

Informacje pozwalające na dostosowanie przekazu firmy do potencjalnego klienta są zresztą kolejną sprawą, którą chcielibyśmy poruszyć. Jak bowiem zmodyfikować komunikat, jeśli nie wiemy, do kogo powinien trafić? Platformy SM dostarczają użytkownikom znikomych informacji o odwiedzających. Są to głównie skąpe dane demograficzne i dotyczące zasięgów udostępnionych postów. Nieco lepiej sytuacja wygląda, jeśli korzystamy zewnętrznych narzędzi do zarządzania i publikacji treści na kanałach należących do firmy, dzięki którym można odkryć na przykład, kogo można uznać za ambasadora firmy lub w jakim kontekście wymieniane są słowa kojarzone z marką. To jednak wciąż niewiele w porównaniu z możliwościami, jakie daje np. Google Analytics. Posiadanie własnej strony pozwala zebrać bardzo dokładne dane demograficzne oraz dotyczące lokalizacji użytkowników, informacje o tym, w jaki sposób znaleźli stronę i czego dokładnie szukali. Jeśli szukasz sposobu, jak ulepszyć swój produkt czy rozszerzyć markę, potraktuj to jako źródło inspiracji!

Daj się znaleźć w internecie!

Uzyskanie danych o osobach zainteresowanych naszymi usługami wymaga jednak interakcji ze strony użytkowników. Strony internetowej potrzebujesz, aby zwiększyć szansę trafienia na informację o Twojej firmie w internecie. Znalezienie Twojej firmy w wyszukiwarce Facebooka czy Twittera wymaga podania dokładnej nazwy. Strona firmowa w Google rozszerza możliwości wyszukiwania o okolicę, w której prowadzisz działalność. Jeśli posiadasz własną stronę internetową, potencjalni klienci znajdą Cię nie tylko bezpośrednio. W zależności od treści, którymi wypełnisz swój serwis, słowa kluczowe będą się różnić, ale ich różnorodność korzystnie wpłynie na widoczność na liście trafień.

Ile to kosztuje?

Co jednak z kosztami? Nie każdego przecież stać na zatrudnienie grafika i programisty, który będzie dodawał na stronę każdą nową informację, a dostępne na rynku darmowe rozwiązania często są brzydkie, albo oferują niewiele więcej możliwości niż wizytówka w Social Media.
W Droptica i na ten problem znaleźliśmy rozwiązanie. Stworzyliśmy bazujący na Drupalu 8 darmowy system, który upraszcza postawienie własnej strony internetowej. Gotowe sekcje pozwalają na dodanie zdjęć, tekstu, formularzy i wielu innych elementów w sposób przypominający zabawę klockami Lego. Zbudowany w ten sposób serwis zachowuje funkcje, o których wspominaliśmy wcześniej. W jaki sposób to osiągnąć oraz wiele innych informacji o projekcie znajdziesz na poświęconej mu stronie https://www.droopler.com

Podsumowanie

Jak widać, istnieją liczne argumenty za tym, żeby nie ograniczać naszej widoczności w internecie tylko do mediów społecznościowych. Same SM mają wiele ograniczeń, które nie pozwolą na wykorzystanie pełni potencjału Twojej firmy. Razem z dobrze zaprojektowaną stroną internetową stworzą jednak duet, mający pozytywny wpływ na rozpoznawalność marki, opinię i zyskowność Twojej działalności.

Czy znasz jeszcze jakieś zalety? Zapraszamy do podzielenia się spostrzeżeniami.
Jeśli macie wątpliwości dotyczące posiadania własnej strony internetowej, zapraszamy do kontaktu - również poprzez nasze kanały społecznościowe! :)
 

Porozmawiajmy o Twoich projektach

Napisz do nas!