Najpopularniejsze platformy marketing automation

Najpopularniejsze platformy do marketing automation

Zastanawiasz się, jak zwiększyć przychody Twojej firmy i skuteczniej pozyskiwać klientów spośród osób, które odwiedzają Twoją witrynę internetową? Coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z marketing automation, aby zwiększyć wydajność swoich kampanii marketingowych. Z jakich narzędzi warto korzystać?

Marketing automation - czym jest?

Istnieje wiele kanałów, których dzięki możesz pozyskiwać nowych klientów. Internauci wyszukują produkty i usługi w sieci, są aktywni w mediach społecznościowych i korzystają z wielu aplikacji mobilnych. Pozycjonowanie strony internetowej, Google Ads, kampanie na Facebooku (i na innych portalach społecznościowych) i w darmowych apkach mobilnych to jednak nie jedyne, co możesz zrobić, żeby zwiększyć ilość konwersji.

Musisz mieć świadomość, że niewiele osób decyduje się na zakup usługi lub produktu podczas pierwszej wizyty na stronie internetowej. Współcześnie klienci są coraz bardziej świadomi, dokładnie i niespiesznie porównują oferty, żeby wybrać tą najlepszą. Jak przekonać ich do Twojego produktu? Skorzystaj z automatyzacji marketingu.

Marketing automation to nic innego, jak wykorzystywanie różnorodnych narzędzi, które pozwalają na zautomatyzowanie i usprawnienie kampani marketingowych oraz procesów sprzedażowych. Marketing automation opiera się o analizę deep data i wykorzystuje technologie takie, jak sztuczna inteligencja i machine learning, aby gromadzić i wykorzystywać dane odbiorców i lepiej dopasowywać działania marketingowe, dzięki, chociażby możliwości segmentowania użytkowników na podstawie ich danych. Każda firma może zyskać na skorzystaniu z oprogramowania do marketing automation, ale jak wybrać spośród licznych dostępnych systemów?

Dobra platforma do marketing automation powinna Ci pozwalać na wykonywanie następujących poniższych czynności:

Lepsze targetowanie kampanii mailingowych - z pewnością znasz dobrze profil swojego potencjalnego klienta, ale Twoją stronę odwiedzają czasami także przypadkowi użytkownicy. Narzędzie marketing automation umożliwia wysyłanie wiadomości jedynie do tych odbiorców, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoimi produktami.

Dopasowanie reklam w social media - analiza aktywności użytkowników portali społecznościowych nie jest łatwą sprawą. Z pomocą odpowiednich narzędzi możesz lepiej dopasowywać swoje reklamy do grupy docelowej.

Personalizowanie treści na stronie - czy wiesz, że za pomocą oprogramowania do marketing automation możesz sprawić, że osoba odwiedzająca Twoją stronę będzie widziała treści dopasowane do jej potrzeb? Marketing automation wykorzystuje informacje o aktywnościach i dotychczasowych zakupach potencjalnego klienta, aby wyświetlać lepiej dopasowany content.

Tworzenie lepszych baz danych - nie wszystkie leady są wartościowe dla Twojego biznesu. Dobry system będzie wyłapywał te, które dają największe prawdopodobieństwo sprzedaży.

Jakie są najważniejsze cechy oprogramowania do marketing automation?

Niemal każde tego typu narzędzie pozwala na poprawę wydajności kampanii, jeżeli dobrze je użyć. Wybór swojej pierwszej platformy do marketing automation może być trudne, jeżeli stawiasz pierwsze kroki w tej dziedzinie. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę popularnych platform do automatyzacji marketingu i spróbujemy Ci doradzić, w jaki sposób wybrać najlepsze narzędzie dla Twojej firmy.

Łatwość użytkowania

Każdy z nas kiedyś musiał kiedyś nauczyć się obsługiwać stronę lub aplikację jako jej administrator, lub redaktor. Jednym sprawia to więcej trudności, innym mniej. Będziesz potrzebować czasu, żeby nauczyć się korzystać z wybranej platformy do marketing automation, jednak warto, żebyś zadbał o swój komfort już przy jej wyborze. Wybrana przez Ciebie platforma powinna być łatwa w obsłudze. Potrzebujesz narzędzia z intuicyjną nawigacją i przejrzystym interfejsem. Jeżeli wykonanie prostych zadań w danym narzędzi sprawia Ci problem i zabiera dużo czasu, lepiej zastanów się nad wyborem innej platformy.

Narzędzia do analizy i raportowania

Odpowiednia platforma powinna ułatwiać Ci analizę Twoich działań marketingowych. System wykorzystuje dane zebrane podczas kampanii i analizuje skuteczność Twoich działań, pomagając Ci planować strategię marketingową i podejmować lepsze decyzje w zakresie tworzenia kampanii. Niektóre platformy oferują proste narzędzia do raportowania, a inne dysponują zaawansowanymi systemami dla dużych przedsiębiorstw. Zwróć na to uwagę przy wyborze oprogramowania.

Support i integracja

Wybierając narzędzia do marketing automation musisz mieć na uwadze technologie, które już wykorzystujesz do działań marketingowych, a które będziesz musiał zintegrować ze swoją nową platformą. Zanim dokonasz decyzji, zastanów się, czy platforma ma wszelkie funkcjonalności, których potrzebujesz i czy da się łatwo zintegrować z systemami, które aktualnie wykorzystujesz. Upewnij się, że system ma otwarte API, jeżeli zależy Ci na personalizacji rozwiązań.

Dostęp do wsparcia technicznego powinien być ważny nie tylko dla początkujących użytkowników, chociaż to właśnie oni skorzystają z niego najbardziej, ucząc się nowych metod zarządzania swoimi kampaniami marketingowymi. Dostęp do profesjonalnej pomocy nigdy nie zaszkodzi, a jeżeli przewidujesz, że będzie Ci niezbędna, dowiedz się, jaki rodzaj wsparcia oferuje dana platforma (chat na żywo, chatbot, e-mail), w jakich godzinach działa support (24/7 lub w określonych godzinach) i czy otrzymasz dostęp do forum lub materiałów szkoleniowych.

Skalowalność

Większość współczesnych systemów do marketing automation funkcjonujących jako Software-as-a-Service jest skalowalna. Jest to bardzo ważna cecha - w końcu prowadzimy działania marketingowe z myślą o rozwijaniu swojej firmy i zwiększeniu grona odbiorców. Oznacza to większą ilość danych to pozyskiwania, przechowywania i analizy.

Pardot - jak można wykorzystać?

Jest to zdecydowanie jedno z rozwiązań, które dają użytkowniku najwięcej możliwości. Nic dziwnego więc, że korzystają z niego głównie korporacje, dysponujące zasobami technicznymi i specjalistami, którzy mogą poświęcić czas na poznanie i obsługiwanie tak skomplikowanego narzędzia. Główna zaleta? Ilość funkcji, które trudno sobie wyobrazić komuś, kto nigdy nie korzystał z platformy do marketing automation.

System ten umożliwia wykonywanie wielu czynności związanych z marketing automation, a poza tym jest wyposażony w naprawdę zaawansowanie funkcje raportowania ROI. Pardot świetnie radzi sobie z ocenianiem jakości leadów i dopasowywaniem kampanii marketingowych do profilu klienta. Liczne funkcjonalności wiążą się także z wyższą ceną oprogramowania do marketing automation, w związku z czym nie każda firma może pozwolić sobie na to rozwiązanie.

GetResponse - czy warto postawić na to narzędzie?

Zdecydowanie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku, chociaż większości użytkowników kojarzy się raczej z narzędziem do zarządzania e-mail marketingiem. Największą zaletą GetResponse jest to, że możesz dostosować jego funkcjonalności do swoich potrzeb. Dostęp do platformy uzyskujemy wykupując licencję.

Najbardziej podstawowa oferta jest niezwykle atrakcyjna finansowo (aktualnie 50 zł za miesiąc użytkowania), jednak aby otrzymać dostęp do bardziej zaawansowanych opcji, musisz zainwestować więcej. Będziesz mógł wówczas skorzystać z wielu funkcjonalności takich jak tworzenie autoresponderów, landing page’, pop-upów, itp.

Marketo - do czego służy i jak może pomóc Ci zwiększyć Twoje zyski?

Marka stała się częścią Adobe jakiś czas temu. Użycie tego narzędzia z narzędziami do analizy i personalizacji Adobe może dać naprawdę dobre efekty, jeżeli chodzi o optymalizację i automatyzację kampanii marketingowych. Ta platforma wykorzystywana jest zwykle przez korporacje.

Co można dzięki niej zrobić? Marketo pozwala na zarządzanie treścią i kampaniami mailingowymi, poza tym użytkownik może skorzystać z narzędzi analitycznych. Podobnie jak w przypadku większości usług tego typu, możliwe jest dostosowanie zakresu narzędzi do potrzeb Twojej firmy.

HubSpot - wady i zalety?

Jeżeli potrzebujesz zaawansowanych narzędzi do marketing automation, HubSpot może być rozwiązaniem dla Ciebie. Użytkownik może skorzystać z darmowego systemu CRM. Tak samo, jak w przypadku innych rozwiązań, dostępne są rozwiązania do e-mail marketingu, ale także do zarządzania czatami live. Zaawansowane narzędzia analityczne pozwalają na monitorowanie aktywności w social media i analizę SEO. Kolejna funkcjonalność pozwala na dopasowanie treści na landing page’u do użytkownika, który odwiedza naszą stronę.

A jakie są jego wady? Każdy tak rozbudowany program wymaga umiejętności, aby się nim sprawnie posługiwać. Opanowanie tej platformy może zająć trochę czasu. Cena jest kolejną cechą, która sprawia, że z platformy tej korzystają raczej korporacje - najtańsza wersja to aktualnie koszt 41 euro za miesiąc, podczas gdy pełna wersja korporacyjna kosztuje prawie 3000 euro.

Mautic - czy Twoja firma zyska na jego wykorzystaniu?

Na koniec tej listy zostawiliśmy nasz wybór - Mautic to open source’owa platforma do marketing automation założona w 2014 roku. Narzędzie dynamicznie się rozwijało i dzisiaj korzysta z niego wiele firm zajmujących się zaawansowanymi technologiami. Czy może być to rozwiązanie dla Twojej firmy? Zdecydowanie tak. Open-source’owy charakter Mautic robi z niego narzędzie, które daje użytkownikom niemal nieograniczone możliwości i pozwala na dopasowanie go do indywidualnych potrzeb każdej firmy. Mautic umożliwia zarządzanie kampaniami marketingowymi opartymi o landing page i mailingi oraz optymalizację procesu konwersji. Platforma gromadzi dokładne informacje o gościach odwiedzających Twoją stronę i zwiększa skuteczność kampanii.

Posiadamy bogate doświadczenie we wdrażaniu marketing automation i chętnie wesprzemy Cię, doradzając Twoim pracownikom, w jaki sposób wykorzystywać Mautic. Możemy pomóc Ci także w integracji Mautic z innymi systemami, których aktualnie używasz. Korzystaj z najlepszych rozwiązań do marketing automation i prowadź swoją kampanie marketingowe świadomie.