Main blog post picture

5 serwisów korporacyjnych z branży przemysłowej jako inspiracja dla twojego serwisu internertowego

Nadal się zastanawiasz, jak powinna wyglądać i jakie posiadać funkcjonalności strona internetowa twojej firmy? W ostatnim artykule sięgnąłem po przykłady witryn o korporacyjnym charakterze przedsiębiorstw z listy S&P 500 z branży medycznej. W poniższym tekście znajdują się kolejne drupalowe inspiracje - tym razem w kontekście wielkich graczy z branży przemysłowej.

Aż 20% dużych organizacji branży przemysłowej korzysta z Drupala. Wśród nich znajdują się między innymi producenci ciężkiego sprzętu, korporacje budowlane, transportowe, ale także konsultingowe. Światowy zasięg działalności firm odzwierciedla się w ich internetowych stronach.

Cummins

Cummins Inc. to koncern specjalizujący się konstruowaniem i produkcją silników wysokoprężnych oraz układów napędowych dla producentów ciężarówek, autobusów, maszyn budowlanych, przemysłowych, rolniczych, kolejowych, sprzętu morskiego, a także wojskowego. Po wejściu na główną stronę uwagę jednak zwraca element, który najbardziej kojarzony jest z witrynami branży mediów i wykorzystywany zazwyczaj w stopkach serwisów internetowych. Na myśli mam bowiem sekcję “Latest News”, z której dowiadujemy się o aktywności firmy w kontekście bieżących wydarzeń. Po wejściu w ten blok, przechodzimy do “Cummins Newsroom”, gdzie znajdują się wszystkie artykuły. Ten jakże prosty zabieg fenomenalnie realizuje założenia identyfikacji marki z tzw. “tu-i-teraz”. Oczywiście, to uproszczenie, lecz na poziomie pośredniego odbioru niezwykle skuteczne w angażowaniu odbiorcy. Tytułem obowiązku dodam, że omawiany blok działa na zasadzie przewijania - można zatem wybrać najbardziej nas interesujący artykuł. Niby nic, a jednak czas na stronie spędzony jest dłuższy.

cum 1

Pozostając na głównej stronie nie sposób nie zachwycić się wysokiej jakości video pojawiające się jako tło. Slide’y zmieniają się automatycznie co kilka sekund, lecz można także wywołać je samodzielnie. W prawnym górnym rogu jest wyszukiwarka oraz region, gdzie po naciśnięciu na ikonografikę otrzymujemy niezwykle czytelną listę krajów do wyboru.

cum 2

Nagłówek, a tym samym menu, jakby dla przeciwwagi omawianej części, prezentują się lekko. Po najechaniu kursorem na sekcję, pojawia się opcja dalszej nawigacji.

cum 3

Chciałbym twoją uwagę zwrócić na “Support”. Tutaj bowiem wykorzystano ciekawe rozwiązanie polegające na umieszczeniu skrótów odwołujących się do poszczególnych segmentów. Efektywnie skraca to ścieżkę i czas poszukiwania informacji.

cum 4

Czy coś jeszcze godne jest podpatrzenia? Jak najbardziej! Jeśli chcesz na swojej stronie położyć akcent na sprzedaż produktów i/lub usług, warto spojrzeć na to, w jaki sposób czyni to Cummins. W lewym dolnym rogu umiejscowiony i podświetlony jest na czerwono “Product Finder”. Po wejściu w ten blok trafiamy do wyszukiwarki, gdzie definiować możemy dalsze wyszukiwanie. “Product Finder” znajduje się także po rozwinięciu sekcji “Products” w górnym menu.

cum 5

Na koniec części poświęconej Cummins pozostawiłem element, który dla każdego właściciela korporacyjnej witryny powinien być szczególnie istotny. Na myśli mam rekrutację i pozyskiwanie wartościowych kandydatów do pracy. Pierwszy search daje możliwość wpisania lokalizacji oraz słów kluczowych odnośnie do stanowiska pracy. Można jednak wykorzystać mapę i klikając interesujący nas region przejść do kolejnych kroków.

cum 6

Na kolejnym zaś ekranie otrzymujemy niezwykle bogatą i atrakcyjną w wyglądzie podstronę. Informacje dotyczące polityki HR: wizji, wartości, aktualności podzielone są na małe tematyczne bloki. Po najechaniu kursorem na blok podświetla się tekst, a po naciśnięciu… niespodzianka, nie przechodzimy do jakiejś kolejnej podstrony, ale niczym w Instagramie, naszym oczom prezentuje się zdjęcie z rozwiniętą treścią.

cum 7

Robert Half International

Pozostając w wątku HR nie mogę nie przywołać przykładu Robert Half International - globalnej firmy konsultingowej ds. zasobów ludzkich z ponad 345 lokalizacjami na całym świecie. Korporacja działa w trzech segmentach: zatrudnienie tymczasowe, stałe zatrudnienie oraz usługi doradztwa w zakresie ryzyka i audytu wewnętrznego. W dużym więc skrócie: witryna przedsiębiorstwa to wielka platforma wyszukiwania ofert pracy i poszukiwania specjalistów. Już na głównej stronie mamy oczywisty podział dla jednych i drugich. Poniższy screen przedstawia skrót.

rh 1

Dalszy, pogłębiony search znajduje się w głównym menu. Po wejściu w “Job Seeker” otrzymujemy podstronę z opcją importowania CV, z poradami HR, przewodnikiem na temat wynagrodzeń.

rh 2

Wybrawszy “Search Jobs”, naszym oczom ukazują się kolejne możliwości filtrowania: lokalizacja, branża, nazwa stanowiska, rodzaj zatrudnienia. Opisy natomiast podzielone na segmenty prezentują się lekko, mimo oczywistej konieczności uwzględnienia sporej ilości treści.

rh 3

Idźmy dalej. Po wejściu w dany blok otrzymujemy pełną treść ogłoszenia. Jednak twój wzrok chciałbym skierować na “Podobne oferty”. Jest to prosty zabieg, lecz zarazem efektywny i efektowny, który przykuwając uwagę, zwiększa prawdopodobieństwo pozostania usera na stronie dłużej.

rh 4

A teraz spójrzmy z perspektywy pracodawcy. Niemal w każdym miejscu znaleźć możesz CTA “Request Staff”. Tam natomiast posiadasz możliwość wypełnienia formularza, a na podstawie udzielonych informacji zyskasz dostęp do bazy CV osób korespondujących z twoimi oczekiwaniami. Ponadto możesz skorzystać z alternatywy: “Browse our candidates”.

rh 5

I jeśli dla przykładu zależy ci na znalezieniu web developerów z regionu Nowego Jorku, to po zdefiniowaniu zapytania otrzymasz w tym przypadku 11 268 kandydatów.

rh 6

Jeśli więc jesteś właścicielem firmy HR twojej uwadze polecam szczególnie te rozwiązania. A jeśli jesteś z innej branży, to przedstawione funkcjonalności tej drupalowej strony możesz rozważyć w kontekście częściowej implementacji.

Fortive

Jeśli twoja firma jest na giełdzie i w sposób prosty chciałbyś prezentować wyniki, strona internetowa Fortive może służyć za przykład. W jej lewym górnym rogu w nagłówku znajduje się “Stock Info” uwzględniające bieżące notowanie. Już więc po wejściu na główną witrynę, dowiadujemy się o tym fakcie, to jednak w sposób wyważony i nienachalny.

1f

Fortive to zdywersyfikowana firma przemysłowego konglomeratu z siedzibą w Everett, w stanie Waszyngton. Kontroluje ponad 20 przedsiębiorstw w dziedzinie m.in. oprzyrządowania terenowego, transportu, automatyzacji oraz dystrybucji franczyzy. W związku z powyższym mielibyśmy prawo podejrzewać, że strona mogłaby być niezwykle rozbudowaną, ciężką platformą. Nic bardziej mylnego. Założenie lekkości stanowi konsekwentną narrację. W menu wyróżniono bowiem sześć głównych segmentów, na sliderze są trzy przewijające się plansze, a nieco niżej otrzymujemy czytelne bloki. Warto ponadto zaznaczyć, że w odróżnieniu od wielu innych stron, na których o misji oraz wizji czytamy najczęściej w “About”, w przypadku Fortive już na starcie, tuż pod wspomnianym sliderem, pojawia się kilka zdań na temat biznesowej sylwetki tej korporacji.

2f

General Electric

Pozostając w temacie notowań giełdowych i biznesowych konglomeratów, twoją uwagę chciałbym zwrócić na GE - jedną z największych światowych korporacji. Tytułem obowiązku nadmienię, że General Electric to firma działająca m.in. w branżach produkcji maszyn, sprzętu, energii, ropy naftowej. Jej logotyp należy do grupy tych najbardziej rozpoznawalnych, a główna strona charakteryzuje się wyjątkową urodą oraz funkcjonalnościami. Trudno nie oprzeć się wrażeniu, że zasada “mniej znaczy więcej” przyświecała wizji tworzenia konceptu witryny GE. Zachowano kolorystyczną konsekwencję - odcienie niebieskiego dominują, menu podzielono na pięć głównych sekcji, jest także aktualne notowanie giełdowe, u dołu zaś “kontakt” i przekierowanie do profili firmy w mediach społecznościowych. Jednak największą uwagę zwraca centrum z przesuwającymi się w tle podstronami i wyszukiwarką.

ge 1

Na wielu stronach element wyszukiwania traktowany jest po macoszemu, a ścieżki do treści zarządzane są poprzez nawigację. Myślę zaś, że warto wskazać użytkownikowi najprostszą drogę, tym bardziej, że Drupal oferuje po temu efektywne narzędzia.

ge 2

Po wybraniu treści przechodzimy do podstrony z wynikami. Tutaj również znajduje się ułatwienie, bo oprócz tytułu artykułu i linka, widzimy fragment opisu, dzięki któremu możesz decydować, czy content jest właśnie tym, którego szukasz. A co dalej? Dalej trafiamy do sekcji “Newsroom”, gdzie w następnych krokach masz szansę zawężać/poszerzać swój search. Po nitce do kłębka? Jak najbardziej i jakże efektownie. Każda z podstron głównego menu, a więc poszczególny departament GE, zaprojektowane są z tą samą konsekwencją, a więc czytelnością. Chciałbyś zapytać, co oznacza czytelność? Istnieje wiele sposobów, żeby jej efekt uzyskać. W przypadku GE posłużono się wysokiej jakości grafikami: dużymi jako tła oraz mniejszymi stanowiącymi swoiste okładki do bloków treści, a bloki wyraźnie między sobą oddzielone. Im więcej zapewnisz odwiedzającemu światła oraz przestrzeni, tym dłużej użytkownik na twojej stronie pozostanie, a wrażenie z odwiedzin będzie z pewnością wówczas pozytywne. Pozwól, że na chwilę zabiorę cię z powrotem na główną stronę. W prawym górnym rogu znajduje się ikonografika kuli ziemskiej jasno sugerująca, że po jej kliknięciu wejdziemy w opcję wyboru krajów. Owszem, ale… tutaj również jeden szczegół, który po raz wtóry robi różnicę. Możemy bowiem decydować, czy filtrować po “Global Web Sites” czy “Business Web Sites”. Innymi słowy: kierunek albo treść. Pozostając jednak przy kierunku, widzimy listę państwa podzieloną na kontynenty, z informacją o językowej wersji, ale także z odniesieniami do social media i raportu GE dedykowanemu danej lokalizacji.

ge 3

GE.com stanowi nie tyle nawet przykład, ile niemal wzór budowy bądź przebudowy strony. Jeśli więc chcesz mieć szkielet konceptu dla witryny twojej organizacji, na jednym ekranie możesz otworzyć stronę General Electric, na drugim zaś notatnik, aby zapisać wszystko, co jest dla ciebie inspiracją.

Jacobs

Nowojorska giełda i prezentowanie na parkecie przez firmy swojej obecności różni się charakterem od analogicznej aktywności chociażby przedsiębiorstw europejskich. Wynika to z jednej strony z oczywistego stylu zarządzania amerykańskimi korporacjami, ale również wiąże się z tradycją i historią giełdy z Wall Street. Nie będę dokonywał tu analizy tego zjawiska - chciałbym jedynie dać pod twoją rozwagę większe zaakcentowanie faktu notowania twojej firmy w giełdowych indeksach. I tak oto Jacobs, jeszcze bardziej niż poprzednie organizacje, zaznacza tę obecność. Na drupalowej stronie firmy znajduje się film z uroczystego otwarcia giełdy przez Steve’a Demetriou, CEO, jak również jego rozmowa z vice prezydentem NYSE. Może warto, abyś zastanowił się, w jaki sposób pokazywać, że nie tylko na giełdzie, ale także w innych notowaniach twoje przedsiębiorstwo jest uwzględnie?

jaco 1

Założona przez Josepha J. Jacobsa w 1947 roku Jacobs Engineering Group Inc. to amerykańska firma świadcząca profesjonalne usługi techniczne, budowlane, a także te z zakresu doradztwa naukowego dla innych organizacji oraz agencji rządowych. W 2018 roku przedsiębiorstwo zajęło pierwsze miejsce w rankingu najlepszych 500 firm projektowych w branży inżynieryjnej. Jeśli powyższy fragment cię zainteresował i chciałbyś o Jacobs wiedzieć więcej, a tym samym podpatrzeć, w jaki sposób segment “O nas” jest przedstawiany, twoją uwagę zwrócę od razu na video. Tytułowany hasłem “What we do and why it matters” materiał pełni rzecz jasna określoną funkcję: stanowi komunikat, odwołuje się do misji przedsiębiorstwa. Przede wszystkim jednak podany jest w atrakcyjnej formie. Czy myślałeś ostatnio o stylu i narracji filmu na temat twojej organizacji? A może zastanawiasz się, żeby go wyprodukować? I wreszcie: czy hasło, z którym się identyfikujesz jest tym, z którym identyfikują cię inni?

jaco 2

Wspominałem wcześniej o czytelności. Przeglądając stronę Jacobs do głowy przychodzi mi jeszcze jeden przymiotnik: zgrabny. To moje subiektywne odczucie, a ów termin może być rzecz jasna nazwany inaczej wedle twojego uznania. Myślę o tym w ten sposób ze względu na użycie ikonografik w informacyjnych blokach sekcji “Rozwiązania”. Jeśli chciałbyś zlecić usługę web developmentu profesjonalnej agencji drupalowej i uzyskać efekt zgrabności skopiuj do dokumentacji poniższy screen.

jaco 3

A co jeśli… bym powiedział, żebyś z odwiedzającymi twoją stronę prowadził dyskurs? Abyś formą narracji angażował i wciągał ich do rozmowy? Spójrz poniżej, w jaki sposób poszczególna sekcja z głównego menu komunikuje się z odbiorcą.

jaco 4

jaco 5

jaco 6

Podsumowanie

Mam nadzieję, że przedstawione powyżej strony internetowe korporacji zainspirują cię do rozwiązań odnośnie do witryny twojej organizacji. Łącznie z moim poprzednim tekstem posiadasz już opis 11 przedsiębiorstw, a tym samym możliwości jakie daje Drupal. Która więc z tych stron zwróciła najbardziej twoją uwagę? Czy wiesz już, jaka funkcjonalność ma szansę najefektywniej wesprzeć twój biznes?

2. SEO dla strony internetowej na Drupalu