payment module

6 modułów do płatności dla Drupal Commerce

Jeśli prowadzisz swój sklep online, z pewnością wiele razy zastanawiałeś się, z jakich integracji skorzystać, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientom. W poniższym tekście przedstawiam listę kilku modułów do integracji płatności, aby e-commerce na Drupalu był jak najbardziej efektywny.

Commerce PayPal

Moduł Commerce PayPal to jedno z najbardziej popularnych rozwiązań do płatności, w ramach którego obsługiwane są:

  • PayPal Payments Standard (WPS) - w trakcie procesu zakupowego przekierowuje do PayPal wraz natychmiastowymi powiadomieniami o płatnościach (IPN)
  • PayPal Payments Pro (WPP) - wspiera autoryzacje w trakcie procesu płatności
  • PayPal Express Checkout (EC) - przekierowuje z koszyka lub z procesu zakupowego do PayPal aktualizując zamówienie
  • PayPal Payments Advanced (PPA)/Payflow Link (PFL) - obydwie funkcjonalnie są równoważne, ułatwiając płatności via PayPal, z tą różnicą, że pierwsze dotyczy USA i Kanady, a drugie - wszystkich pozostałych międzynarodowych lokalizacji

W module znajduje się również wsparcie dla PayPal Credit, dzięki czemu wachlarz wyboru płatności udostępnianych klientowi staje się naprawdę szeroki.

Bez wątpienia Commerce PayPal powinieneś wziąć pod uwagę. Miejmy świadomość, że duża rzesza e-klientów przyzwyczaiła się do PayPala i stanowi dla nich ulubioną metodę płatności. Niekiedy również klienci rezygnują z dokonania zakupu, sprawdziwszy, że w opcjach płatności nie ma PayPal.

Korzyść z tego modułu może więc okazać się bezcenna, a z pomocą doświadczonego zespołu programistów Drupala, możesz go skutecznie wdrożyć.

Pełen opis: Commerce PayPal.

Commerce Stripe

Integrując Stripe z Drupal Commerce, zapewniamy sobie tokenizowaną bramkę płatniczą. Co nam to daje? Klienci mogą bezpiecznie dokonywać płatności w drupalowym sklepie bez opuszczania Twojej witryny.

Stripe akceptuje ponadto płatności online, umożliwiając klientom realizowanie transakcji kartami Visa, MasterCard, American Express, Discover, JCB i Diners Club, a nawet BitCoin.

Pośród wielu funkcjonalności wymienić można m.in.:

  • płatności zgodne ze standardem PCI,
  • wykorzystanie biblioteki Stripe.JS, dzięki czemu poufne dane kart nigdy nie trafiają na serwer (przechowywane są tylko tokenowe reprezentacje kart),
  • śledzenie status płatności,
  • obsługa zwrotu środków za pośrednictwem formularza terminala Commerce,
  • obsługa BitCoin.

Jak widać, jest kilka argumentów, dla których w Twoim sklepie warto by było zaimplementować Stripe.

Pełen opis: Commerce Stripe.

Commerce Authorize.Net

Integrując moduł Authorize.Net z Drupal Commerce e-klienci będą mogli dokonywać płatności m.in. za pośrednictwem:

  • Visa
  • MasterCard
  • Discover
  • American Express
  • JCB
  • PayPal
  • Visa SRC
  • Apple Pay
  • Chase Pay
  • E-check

Realizacja międzynarodowych płatności jest więc w tym przypadku jak najbardziej umożliwiona.

Na uwagę na pewno zasługują płatności cykliczne. Niezależnie od tego, czy chodzi o subskrypcje, czy o stałych klientów, to opcja znacznie skraca czas procesu zakupowego - nie ma bowiem konieczności ponownego i ręcznego wprowadzania danych rozliczeniowych do każdej transakcji.

Ciekawą funkcjonalności są także filtry chroniące przed oszustami. Spośród trzynastu wymienić można:

  • Filtry prędkości - ograniczają liczbę transakcji dozwolonych dziennie lub na godzinę, aby zidentyfikować duże oszustwa
  • Filtry IP - blokują aktywność na podstawie adresu IP, regionu, prędkości transakcji
  • Filtry transakcji - weryfikują poprawność informacji o karcie kredytowej przed przetworzeniem, definiują progi w oparciu o kwoty, oznaczają podejrzaną aktywność na podstawie określonych kryteriów
  • Filtry wysyłkowe - identyfikują rozbieżności w rozliczeniach wysyłki, np. poprzez weryfikację adresu wysyłki

Kolejnym przemyślanym elementem jest opcja fakturowania e-klientów. Dzięki niej będziesz mógł wysyłać spersonalizowane emaile zawierające Twoje logo, wybrane tło i czcionkę, a także osobistą notatkę lub opis. Będziesz korzystać z pulpitu nawigacyjnego, który umożliwia wyszukiwanie według numeru faktury i filtrowanie według faktury: wysłanej, zapłaconej, anulowanej lub sporządzonej.

System wzbogacony jest również o automatyczne przypomnienia e-mail o niezapłaconych lub zaległych fakturach. Ponadto Twoi klienci będą mogli płacić faktury z urządzeń mobilnych, co stanowi ważne udogodnienie.

Moduł Commerce Authorize.Net to niewątpliwie wartościowe rozwiązanie, obok którego nie powinieneś przejść obojętnie.

Commerce Amazon Pay

Markę Amazon chyba nie trzeba nikomu bliżej przedstawiać i wydaje się, że to jeden z istotniejszych argumentów, dlaczego moduł Commerce Amazon Pay warto wdrożyć, a na pewno warto poddać analizie w ramach Drupal konsultingu, aby najlepiej go wykorzystać w Twoim e-sklepie.

Fakt, że Amazon może pochwalić się ponad 310 milionami aktywnych użytkowników na świecie z jednej strony musi budzić zaufanie, ale z drugiej też konieczność wzięcia pod uwagę tego rozwiązania w swoim e-commerce.

Jeśli mowa o zaufaniu, to z pewnością ono może się przełożyć na wzrost konwersji, co zresztą jako jeden z argumentów w swoim marketingowym przekazie Amazon przywołuje.

Drugi argumentem za dodaniem Amazon Pay jako metody płatności jest oszczędność czasu klientów e-sklepu poprzez umożliwienie im skorzystanie z informacji, których już używają w Amazon. Zamiast wpisywać dane dotyczące płatności i wysyłki, klienci mogą zalogować się na swoje konto Amazon i zakończyć proces zakupowy za pomocą kilku kliknięć. Przyczynia się to do bezproblemowej realizacji transakcji, co może pomóc ograniczyć porzucanie koszyka i zachęcić klientów do powrotu.

Trzeci argument to omnichannel. Największym wnioskiem płynącym z ciągłego wzrostu liczby zakupów wielokanałowych jest konieczność oferowania spójnego doświadczenia zakupowego we wszystkich kanałach. Amazon Pay ułatwia klientom zakupy online na urządzeniach mobilnych, a nawet za pośrednictwem głosu, czego przykład stanowi Amazon Alexa.

Czy to wystarczające powody, aby połączyć Amazona z Drupal Commerce? Każdy musi rozważyć to indywidualnie w nawiązaniu do własnych potrzeb i oczekiwań biznesowych, ale fakt, iż Drupal daje tę możliwość, jest bez wątpienia kluczowe.

Pełen opis: Commerce Amazon Pay.

Commerce Tpay (Polska)

Słyszeliście już o Tpay.com? To rozwiązanie adresowane na polski rynek ecommerce. W ramach metod płatności dostępne są: przelewy internetowe, e-transfery, karty płatnicze, płatności ratalne oraz płatności mobilne za pomocą kodów QR, systemu BLIK i SMS premium. System umożliwia pełną automatyzację przyjmowania płatności i bezzwłoczną realizację zamówień.

Niewątpliwie ciekawym rozwiązaniem jest Fastpass jako dodatkowa metoda płatności dla klientów. Dzięki tej bezpłatnej aplikacji mobilnej, istnieje możliwość przyjmowania płatności BLIK z poziomu smartfona. Jeśli więc nie chcesz płacić za terminal, wystarczy pobrać aplikację i zarejestrować konto w Tpay – terminalem staje się smartfon.

W ramach Tpay można skorzystać także z elektronicznych portfeli, a tym samym zintegrować serwis z najpopularniejszymi usługodawcami: Google Pay, Visa, masterpass, PayPal.

Tpay to operator płatności online, któremu warto bliżej się przyjrzeć.

Pełen opis: Commerce Tpay.

Dotpay (Polska)

Marketplace, szybkie wypłaty, automatyzacja zwrotów, a także linki, przypomnienie i geolokalizacji płatności to tylko niektóre z funkcjonalności Dotpay przeznaczone polski rynek.

Ta szeroka oferta usług płatniczych to również następstwo połączenia Dotpay z Przelewy24 i eCard.

W metodach płatności możemy ponadto znaleźć:

  • przelewy online
  • BLIK
  • PayPo
  • e-Raty
  • płatności walutowe
  • Apple Pay
  • Google Pay

Zaś w płatniczych rozwiązaniach:

  • One Click
  • Planet Plus
  • QR kody
  • Click & Collect

Można wymieniać kolejne podpunkty, bowiem możliwości jest sporo. Tym bardziej więc cieszy fakt, że Dotpay można zintegrować ze sklepem na Drupalu. Ze względu na szeroką ofertę klient ma wiele opcji wyboru, a więc prawdopodobieństwo konwersji staje się większe.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Dotpay, a także na drupal.org.

Podsumowanie

Nieważne, czy sprzedajesz produkty z branży elektroniki użytkowej, czy z branży modowej, czy jakiejkolwiek innej - istotne, że ze swoim e-sklepem na Drupalu możesz zintegrować rozwiązanie, które dopasujesz stricte do własnych celów biznesowych. Wymieniłem pięć spośród aż ponad… 100 modułów do płatności. Polecam uwadze zapoznać się pozostałymi.

Najlepsze praktyki