.

5 elementów landing page’a, które warto wykorzystać na swojej stronie

Przemyślany landing page pozwoli Ci osiągnąć zamierzone cele — zdobyć informacje na temat potencjalnych klientów, nawiązać z nimi kontakt, a nawet sprzedawać produkty lub usługi. Zastanawiasz się nad stworzeniem landing page'a dla swojej firmy? Zanim go zaprojektujesz, przemyśl, co dokładnie chcesz osiągnąć. W tym artykule opiszemy elementy, których nie powinno zabraknąć na żadnym landing page’u.

Co to jest landing page

W marketingu cyfrowym landing page (zwany także stroną lądowania) to pojedyncza strona internetowa, którą tworzy się z myślą o prowadzeniu kampanii marketingowych. Jest to strona, która pojawia się w odpowiedzi na kliknięcie przez kogoś w wynik wyszukiwania Google, link z marketingowego e-maila lub link z posta w mediach społecznościowych.

Stworzenie odpowiedniego landing page'a eliminuje czynniki rozpraszające, podczas jego przeglądania i upraszcza proces składania ofert. Dobry projekt strony docelowej jest więc kluczem do jej skuteczności.

Mimo że strona lądowania działa jako element kampanii marketingowej, sama w sobie nie musi być typowo reklamowa - zawierać dużą ilość banerów, promujących towary lub usługi, oraz haseł zachęcających do zakupu.

Do czego służy landing page?

Landing page tworzy się z myślą o realizacji konkretnego celu — nie musi to być sprzedaż produktu, ale np. nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem, dodanie adresu kolejnego użytkownika do newslettera, zdobycie dodatkowych informacji, potrzebnych do lepszej personalizacji strony, promowanie jakiegoś wydarzenia (landing page może być zadedykowany jakiemuś kursowi lub konferencji).

Każda z takich stron projektowana jest dla konkretnego typu czytelnika lub z nadzieją na zrealizowanie konkretnych zamierzeń. To oznacza nie tylko, że treść landing page’y powinna być zróżnicowana, ale także, że można wykorzystać na nich różne zabiegi. Istnieje jednak kilka elementów, które można zastosować, aby zwiększyć skuteczność kampanii marketingowych z wykorzystaniem landing page’y.

1. Interesująca sekcja Hero

Sekcja hero to pierwszy element landing page’a, który widzi odbiorca po przejściu z reklamy na stronę. W pierwszych sekundach możesz za pomocą tej sekcji przesłać jasny komunikat i zaciekawić odbiorcę, stosując odpowiednie zabiegi w tym miejscu.

Masz wiele możliwości. Możesz:

  • wykorzystać oryginalną grafikę,
  • umieścić wideo,
  • zastosować różne przyciski call to action (np. Zacznij teraz, Wypróbuj wersję demo),
  • dodać rozwijane formularze kontaktowe.

W przypadku hero image istotne znaczenie ma kontekst. Dodaj grafikę, która da Twojemu odbiorcy do zrozumienia, czym się zajmujesz i jakie korzyści może otrzymać, dzięki współpracy z Tobą. Na potrzeby tej sekcji warto także stworzyć ciekawy lub intrygujący nagłówek.

Landing Semrush ma prostą sekcję Hero, której głównym elementem jest właśnie nagłówek. Krótkie hasło Explore the Competitive Landscape of Your Industry (Poznaj konkurencyjny krajobraz swojej branży) zwięźle wskazuje cel oferowanego rozwiązania. Umieszczony centralnie przycisk CTA zachęca do wypróbowania narzędzia za darmo.

Sekcja Hero landing page'a Semrush zawiera czytelny komunikat i widoczny przycisk CTA

Źródło: Semrush

2. Chwytliwe nagłówki i treści

Warto ograniczyć długość treści publikowanej na landing page’u i postawić na krótki, lecz konkretny przekaz. Tego typu strony często zawierają krótkie akapity i dużą liczbę nagłówków różnego rzędu, które wydzielają poszczególne sekcje na stronie i sygnalizują istotne cechy produktu lub usługi. Mocny nagłówek może przyciągnąć odwiedzających równie skutecznie jak wspaniałe zdjęcia.

Twój nagłówek powinien być zrozumiały, bezpośredni i dokładnie wyjaśniać, czym jest oferta. Musi jasno komunikować, co proponujesz i dlaczego może to być wartościowe dla czytelnika. Jeżeli jeden nagłówek to zbyt mało, żeby krótko wyjaśnić potencjalnemu klientowi, co oferujesz, wykorzystaj nagłówki pomocnicze. Dodatkowy nagłówek może być naturalnym rozwinięciem głównego nagłówka, wzmacniać przekaz, dawać odbiorcy dodatkowe informacje itd.

Zerknij, w jaki sposób landing page Landingfolio wykorzystuje nagłówek. Określa on grupę docelową tej strony, formułując problem potencjalnego klienta (trudność w tworzeniu treści). Podtytuł krótko opisuje rozwiązanie i korzyści, z wybrania oferowanego rozwiązania.

Strona docelowa witryny Landingfolio posiada chwytliwy nagłówek

Nagłówek landing page’a OutSkirts Press odnosi się do jednego z największych problemów jego grupy docelowej (autorów). Zwięźle opisuje ofertę i korzyści z jej wybrania. Ponadto w celu wzmocnienia komunikatu umieszczono w nim “100%” (zysków i praw), a jak wiadomo - liczby zwykle przemawiają do odbiorców lepiej niż słowa.

Nagłówek landing page’a OutSkirts Press idealnie pasuje do jego grupy docelowej

Źródło: OutSkirts Press

3. Odpowiedni formularz kontaktowy

Zastanów się, gdzie chcesz umieścić formularz kontaktowy. Element ten umożliwia zrealizowanie konkretnego celu np. zdobycie informacji o kliencie lub umówienie się na rozmowę ze sprzedawcą. Formularze powinny być krótkie i proste, proszące tylko o niezbędne informacje — zbieraj tylko te informacje, których naprawdę potrzebujesz. Ich forma powinna zachęcać użytkownika do zrealizowania celu konwersji.

Użytkownicy raczej niechętnie poświęcają czas na wypełnianie formularzy, zwłaszcza jeżeli są długie. Zastanów się, jak wyeliminować ich obiekcje. Obawy związane z bezpieczeństwem danych możesz rozwiać, tłumacząc krótko, jak wykorzystywane i zabezpieczone będą dane. Możesz zachęcić użytkowników do uzupełnienia formularzy, oferując dodatkową wartość za przesłanie danych (np. darmowego e-booka, bezpłatny dostęp do konta premium na określony czas etc.). Dodatkowo możesz też przygotować automatycznego maila z prośbą o potwierdzenie rejestracji lub przesłania danych, aby nawiązać kontakt lub upewnić się, że podany adres e-mail jest prawdziwy.

Zastanów się również nad zastosowaniem formularzy wieloetapowych. Zwykle nie zajmują tyle miejsca co jeden formularz z wieloma polami. Możesz zaprojektować animację, która będzie pokazywała klientowi, na jakim etapie wypełniania formularza jest, dzięki czemu zredukujesz prawdopodobieństwo, że użytkownik zirytuje się i opuści stronę.

Formularz umieszczony na landing page’u Nauto należy do rozbudowanych, ale jego wypełnianie znacznie przyspieszają listy rozwijane, z których można wybrać odpowiedzi na większość pytań. Taki zabieg pozwala firmie zdobyć dużo informacji niezbędnych do opracowania spersonalizowanej oferty, a jednocześnie sprawia, że użytkownik nie straci dużo czasu na wypełnianie formularza.

Formularz na landing page'u Nauto zawiera listy rozwijane, co oszczędza czas na jego wypełnianie

4. Przekonujące społeczne dowody słuszności

Co do zasady, człowiek, który nie ma dość informacji, aby samodzielnie podjąć decyzję, przyjmuje poglądy pewnej większości (np. danej grupy klientów czy użytkowników). Odwiedzający chętniej kupują, jeśli zobaczą, że inni wcześniej skorzystali z Twojej oferty. Możesz użyć społecznego dowodu słuszności, np. prezentując logotypy klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług lub nadal współpracują z Twoją marką, a także publikując referencje od klientów.

Dodatkowym potwierdzeniem zainteresowania Twoją marką będzie np. liczba rejestracji na Twojej stronie, statystyki aktywności w mediach społecznościowych czy nagrody od renomowanych organizacji. Fakt, że inni obserwują Twoją aktywność w sieci i kupują to, co oferujesz, wywołuje w potencjalnym kliencie przekonanie, że Twój produkt jest warty jego zainteresowania. Możesz zamieścić sekcję z referencjami w karuzeli do prezentowania różnych opinii od klientów lub stworzyć statyczną sekcję z wybranymi przez Ciebie komentarzami na temat Twojej firmy, usług lub produktów.

Cytuj krótkie, lecz konkretne referencje od klientów — takie, które wskazują, jaki realny problem pomogły rozwiązać Twoje usługi. Podaj nazwiska i opis stanowisk osób wypowiadających się o Twojej marce, a jeżeli to możliwe, użyj także zdjęć. Możesz również zamieścić wywiad z zadowolonym klientem.

Firma Unbounce wkomponowuje referencje od klientów pomiędzy opisy i grafiki na swoich stronach produktowych. W ten sposób, kiedy potencjalny klient zapoznaje się z funkcjonalnościami produktu, od razu jest motywowany do zakupu poprzez pozytywne opinie zadowolonych klientów. Krótkie opinie opatrzone są zdjęciami osób, które je wystawiły, ich nazwiskiem, opisem stanowiska i nazwą firmy, którą reprezentują.

Opinie od klientów na landing page'u firmy Unbounce wzmacniają przekaz tej strony

Źródło: Landing Page Unbounce

Slack umieszcza opinie klientów, dotyczące konkretnej zalety korzystania z ich rozwiązań, przy sekcji z odpowiednim opisem. Przykładowo, przy nagłówku wskazującym na to, że liczne integracje usprawniają rozwiązywanie problemów klientów końcowych, pojawia się komentarz potwierdzający, że czas obsługi klientów przy wykorzystaniu tego rozwiązania uległ skróceniu.

Na landing page'u Slacka opinia klienta znajduje się obok opisu funkcji

Landing page rozwiązania Slack dla zespołów obsługi klienta.

5. Skuteczne CTA

Wszystkie elementy landing page’a i zabiegi na nim zastosowane sprowadzają się do jednego — doprowadzenia do tego, aby odbiorca kliknął przycisk CTA, który przekieruje go do wykonania pewnej akcji (logowania do wersji próbnej aplikacji, wypełnienia formularza itd). Starannie dobieraj słowa, które chcesz umieścić na przycisku. Jasno określ, co otrzyma osoba odwiedzająca witrynę. Zrezygnuj z banalnych CTA w stylu dowiedz się więcej. Postaw na hasła, które skutecznie przekonają Twojego potencjalnego klienta do wykonania konkretnej czynności.

Wezwanie do działania może być częścią formularza generowania leadów lub samodzielnym przyciskiem na landing page’u. Dobrze zastanów się, jak zaprojektować CTA i gdzie je umieścić. Użyj kontrastowych kolorów, aby wyróżnić ten przycisk. Dodatkowo powinien się on znaleźć w zasięgu wzroku klienta tuż po otworzeniu strony.

CTA na stronie lądowania Animaker jest widoczne od razu po wejściu na ten landing page, gdyż znajduje się w sekcji Hero. W dodatku jest wyróżnione, dzięki rzucającej się w oczy barwie przycisku, która zachęca do skorzystania z demo.

Przycisk CTA na landing page'u Animaker wyróżnia się przyciągającym wzrok kolorem

Elementy landing page'a - podsumowanie

Opisane powyżej elementy landing page’a to w zasadzie składniki, które muszą się znaleźć na każdej stronie lądowania, aby spełniała swoją funkcję. Treść, zdjęcia i filmy pomagają potencjalnemu klientowi zrozumieć, co oferujesz. Społeczny dowód słuszności i referencje motywują do podjęcia czynności. Formularze i przyciski CTA zachęcają do kontaktu z firmą, ale też po prostu umożliwiają wykonanie działania. Chętnie pomożemy Ci zaprojektować i stworzyć skuteczny landing page w Drupalu.