.

6 stron internetowych firm inżynieryjnych o ciekawym designie

W przypadku stron firm inżynieryjnych unikalny, przemyślany design, ciekawe funkcjonalności i intuicyjna nawigacja to podstawa - dzięki nim potencjalni klienci od razu zrozumieją, co oferujesz. Usługi inżynieryjne to dosyć skomplikowana dziedzina, więc warto stawiać na jasność przekazu i prostotę. Zobacz 6 ciekawych przykładów stron internetowych przedsiębiorstw oferujących usługi inżynieryjne i zainspiruj się.

Ważne elementy dobrych stron firm inżynieryjnych

Funkcją witryny internetowej firmy inżynieryjnej jest pozyskanie leadów, czyli potencjalnych klientów, którym można przedstawić ofertę i wynegocjować kontrakt. Strona taka, ze względu na techniczny charakter przedstawianych usług powinna wskazywać na wysoką innowacyjność firmy i jej rozległe doświadczenie. Taki efekt można osiągnąć dodając przydatne, niecodzienne funkcjonalności i dbając o nowoczesny design strony firmowej.

Elementy graficzne

Podstawą jest oryginalny projekt graficzny, który będzie oddawał charakter Twojej firmy. Ważne jest użycie odpowiednich barw i stworzenie charakterystycznego, nowoczesnego (sugerującego innowacyjność) designu z wykorzystaniem wysokiej jakości grafik (najlepiej takich, które przedstawiają Twoich pracowników i ich miejsca pracy). Fotografie z targów, spotkań i rzeczywistych miejsc wykonywania produktów lub usług firmy zwiększają wiarygodność marki.

Coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie wideo w górnej części strony, w sekcji hero. To sprawia, że klient może zobaczyć materiał natychmiast po otworzeniu witryny. Odpowiedni filmik może zakomunikować użytkownikowi, czym dokładnie się zajmujesz (przykłady projektów) i jak wygląda proces pracy w Twoim przedsiębiorstwie. Zabieg umieszczania wideo w sekcji hero jest często wykorzystywany w projektowaniu stron dla firm produkcyjnych, przemysłowych i inżynieryjnych.

A jeżeli już mowa o procesie - niezależnie od tego, czy wytłumaczysz go w specjalnie przygotowanych filmikach, warto zaprezentować go także w formie infografiki. Dzięki temu szczegóły pracy w Twojej firmie będą mogły poznać także te osoby, które nie mogą poświęcić czasu na oglądanie wideo i tylko przeglądają witryny firm inżynieryjnych.

Portfolio

Nie zapominaj także o szczegółowym portfolio. Przedsiębiorcy szukają konkretnej usługi, więc, oprócz przedstawiania zalet potencjalnej współpracy, pokaż im realizacje podobnych projektów. Postaw na rozwijanie portfolio. Dokładnie opisuj wykonane prace i wskazuj, co klient zyskał dzięki Twojej pomocy. Na podstronach poświęconych poszczególnym projektom możesz umieścić referencje od klientów - najlepiej zaraz pod opisem przeprowadzonych działań. Element ten może też znaleźć się na stronie głównej w osobnej sekcji, dzięki czemu klient szybko go znajdzie. Warto też rozważyć wyświetlanie komentarzy związanych z konkretnymi usługami na podstronach portfolio lub na stronach produktowych.

Blog

Blog to narzędzie marketingowe z reguły umożliwiające jednostronną komunikację z potencjalnym klientem (chyba że umożliwisz użytkownikom dodawanie komentarzy i zaangażujesz się w dyskusję). Możesz na nim publikować:

  • newsy pokazujące sytuacje z życia firmy oraz jej osiągnięcia,
  • porady i artykuły przygotowane przez Twoich pracowników,
  • rozprawy naukowe związane z Twoją działalnością,
  • opisy oferowanych przez siebie rozwiązań.

Te ostatnie ułatwiają Twoim potencjalnym klientom podjęcie decyzji o rozpoczęciu współpracy z Twoją firmą. Ponadto odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO treści pomagają w uwidocznieniu witryny w przeglądarce.

Strona kontaktowa i formularz

Po wejściu na Twoją stronę firmową klient nie powinien mieć wątpliwości, gdzie znajdzie dane kontaktowe Twojej firmy. Jeżeli będzie zmuszony zbyt długo poszukiwać adresu mailowego lub numeru telefonu, może się zirytować i opuścić witrynę. Dlatego tak ważne jest umieszczenie przycisku, kierującego do strony kontaktowej w menu głównym.

Strona kontaktowa może zawierać:

  • dane adresowe i kontaktowe przedsiębiorstwa,
  • mapę z zaznaczoną siedzibą firmy,
  • formularz kontaktowy.

Poza tym miejscem, formularz kontaktowy można umieścić na stronie głównej (w ten sposób użytkownik na pewno go nie przeoczy) lub ukryć go pod wyróżniającym się przyciskiem wezwania do działania. W ten sposób ułatwisz potencjalnym klientom nawiązanie z Tobą kontaktu. Ponadto możesz rozważyć implementację chatbota (lub chat na żywo). On także może pozyskiwać dane od osób odwiedzających Twoją stronę.

Najlepsze strony firm inżynieryjnych - przykłady

W wielu przypadkach przedsiębiorstwa oferują usługi inżynieryjne dla wielu branż. Poniżej znajdziesz przykłady najlepszych stron inżynieryjnych firm o wąskich specjalizacjach i jedną, która idealnie prezentuje, w jaki sposób można połączyć oferty dla firm z wielu branż.

1. Inżynieria mechaniczna - Hunter

Najciekawsze elementy: wideo w sekcji hero, formularz kontaktowy, wideo z referencjami.

Hunter jest firmą, która zajmuje się inżynierią mechaniczną, Specjalizuje się w serwisowaniu kół i opon, a także kontroli i kalibracji systemów ADAS (wspomaganie kierownicy). Jej usługi obejmują także projektowanie i budowanie serwisów samochodowych.

Pierwsze co rzuca się w oczy na tej stronie internetowej to ciekawie zaprojektowana sekcja hero, wykorzystująca zapętlony filmik. Przedstawia on produkty firmy, jej pracowników oraz fragment procesu produkcyjnego. W sekcji hero znajduje się także wyszukiwarka, z pomocą której odwiedzający stronę może szybko znaleźć poszukiwane rozwiązania.

Strona firmy Hunter, zajmującej się inżynierią mechaniczną, wyróżnia się filmikiem i ikonami usług

 

Mocną stroną tej witryny jest także jasne przedstawienie oferty. Zaraz poniżej sekcji hero znajdują się przyciski kierujące do poszczególnych kategorii produktów. Na stronie głównej stworzono także obszary z wideo na temat usług i produktów marki oraz z referencjami od klientów. Te ostatnie pozwalają na zwiększenie wiarygodności marki - oglądający je użytkownicy widzą prawdziwą osobę, która opowiada o tym, jak pomogły jej usługi i produkty firmy.

Klient Hunter nie powinien mieć problemu ze skontaktowaniem się z przedstawicielem firmy w swojej okolicy. Przycisk (w prawym górnym rogu strony) przenoszący do formularza został wyróżniony czerwonym kolorem. Na uwagę zasługuje również jeden z formularzy na stronie - ten połączony z wyszukiwarką oddziałów. Po wybraniu kraju i kodu pocztowego strona wskazuje najbliższy oddział oraz doradców (można wybrać jednego lub kilku), którzy mogą zająć się daną sprawą. Aby ułatwić im pracę, użytkownik może wskazać, jakich produktów dotyczy zapytanie.

2. Inżynieria lądowa i wodna - AEI

Najciekawsze elementy: przycisk prowadzący do wideo, statystyki i minimalistyczne grafiki, wysokiej jakości fotografie.

Firma AEI zajmuje się inżynierią lądową i wodną, a do usług przedsiębiorstwa należy, między innymi, projektowanie dróg miejskich, autostrad i lotnisk oraz usługi geotechniczne.

Sekcja hero strony AEI składa się z wysokiej jakości zdjęć pracowników przy pracy, a także gotowych realizacji. Na środku sekcji umieszczono także przycisk AEI in 90 seconds. Po jego kliknięciu można obejrzeć filmik opowiadający o przedsiębiorstwie i jego ofercie. Dzięki umieszczeniu na tym przycisku informacji o czasie trwania wideo, klient dowiaduje się, że oglądanie nie zajmie dużo czasu, co zwiększa prawdopodobieństwo odtworzenia materiału.

Na witrynie tej firmy inżynieryjnej nie zabrakło także statystyk. W jednej z sekcji twórcy strony podali liczby wskazujące na to, że przedsiębiorstwo realizuje bardzo dużo projektów. Natomiast do zobrazowania rodzajów usług świadczonych przez AEI wykorzystali minimalistyczne symbole graficzne, które pomagają w szybkim odbiorze treści. Poniżej znajdują się sekcje ze skróconymi opisami projektów, opatrzone liczbami i zdjęciami, co pozwala na zapoznanie się z portfolio firmy.

Statystyki i ikony pomagają pokazać doświadczenie i usługi firmy inżynieryjnej AEI

Na samym dole witryny potencjalny klient znajdzie dane kontaktowe, mapę oraz formularz. Do strony kontaktowej przenosi także przycisk umieszczony w menu, więc osoba, która nie dotrze do końca strony głównej, także bez problemu uzyska dostęp do formularza i informacji adresowych.

3. Inżynieria jądrowa - NUKEM

Najciekawsze elementy: minimalistyczna strona główna, przycisk zapisu do newslettera, wieloelementowe strony ofertowe, interaktywna mapa projektów.

NUKEM Technologies oferuje usługi inżynierii jądrowej. Strona tej firmy inżynieryjnej charakteryzuje się spójnością wizualną. Oryginalne grafiki nawiązują barwą (pomarańczowa) do loga marki. Specyficzna kolorystyka została zastosowana na całej witrynie. W kolorze pomarańczowym są także przyciski oraz nagłówki.

To, co odróżnia tę stronę od innych tego typu to minimalizm. Na stronie głównej umieszczono proste, zwięzłe sekcje przedstawiające ofertę. Natomiast zamieszczone poniżej informacje zachęcają do zapoznania się z portfolio firmy i ofertami pracy.

Warto także zwrócić uwagę na rozbudowane podstrony ofertowe. Na większości witryn inżynieryjnych zawierają one bardzo ogólne informacje i raczej ograniczają się do krótkich opisów. Podstrony zawierające informacje na temat usług NUKEM Technologies składają się z kilku elementów:

  • krótkiego opisu ogólnego usługi,
  • rozwijalnych sekcji z opisem wykorzystywanych metod i technologii,
  • linków do polecanych materiałów, dotyczących omawianej usługi.
Informacje na temat usług firmy inżynieryjnej NUKEM są złożone, ale nadal dobrze ustrukturyzowane

 

Interesującym elementem strony NUKEM jest także przycisk przenoszący do zapisu do newslettera. Jest umieszczony na stałe w konkretnym miejscu strony, przez co podczas przewijania treści można odnieść wrażenie, jakby podążał za użytkownikiem. Dodatkowo wyróżnia się jaskrawym kolorem na białym tle. Dzięki temu, że przycisk jest cały czas widoczny dla potencjalnego klienta, skutecznie przypomina o możliwości wpisania się na listę mailingową.

Ciekawie zaprojektowano także podstronę Projects. Znajduje się tam interaktywna mapa całego świata. Po kliknięciu jednego z podświetlonych na pomarańczowo regionów można zobaczyć listę projektów przeprowadzonych w tej części świata wraz z przyciskami, które przekierowują do szczegółów konkretnych projektów. Wykorzystanie interaktywnych elementów angażuje użytkowników i zachęca ich do przeglądania informacji na stronie.

4. Inżyniera komputerowa - Ascent

Najciekawsze elementy: sekcja Why Ascent, portfolio, sekcja z referencjami.

Ascent zajmuje się projektowaniem, tworzeniem i obsługą centrów danych. Zdjęcia obrazujące te usługi, oraz pokazujące specjalistów firmy przy pracy, znajdują się w dynamicznej sekcji hero.

Na uwagę zasługuje także sekcja Why Ascent? Obok krótkiego opisu firmy wymieniono tam zalety skorzystania z jej oferty. Po kliknięciu danej zalety rozwija się dłuższy opis. W ten sposób twórcy strony umieścili przydatną treść, ale jednocześnie zadbali o minimalistyczny design.

Swoje portfolio Ascent prezentuje poniżej tej sekcji na stronie głównej. Jest dynamiczne, podobnie jak sekcja hero, ponieważ przewijają się tam realizacje przedsiębiorstwa. Postawiono na oszczędny opis projektów z wykorzystaniem danych liczbowych (dotyczących wielkości i mocy zbudowanych centrów danych). Właściwy opis każdego z projektów (dostępny po kliknięciu jego zdjęcia) jest dłuższy, ale i tak skupiono się na wykorzystaniu nagłówków i wyliczeń, aby zaprezentować czytelnikowi zwięzły i konkretny tekst. To ułatwia odbiór i zwraca uwagę potencjalnego klienta na elementy, które mogą być dla niego istotne.

Na stronie firmy inżynieryjnej Ascent możemy zobaczyć jasne i krótkie opisy projektów

 

Wyróżnienie sekcji z referencjami od klientów na stronie głównej, poprzez zastosowanie ciemniejszego tła, przyciąga wzrok internauty. Recenzje przesuwają się poziomo. Oczom przeglądającego treść pokazują się kolejne opinie. Ten element jest wyjątkowo ważny, ponieważ pokazuje jak przebiegała współpraca z firmą Ascent przy zrealizowanych już projektach.

5. Inżynieria lotnicza i kosmonautyczna - Seakr

Najciekawsze elementy: nieszablonowe grafiki, formularz kontaktowy na stronie głównej, strona O zespole.

Strona firmy Seakr, zajmującej się inżynierią kosmonautyczną, wita użytkownika wciągającą animacją w sekcji hero. Cała witryna zawiera zdjęcia i grafiki nawiązujące do kosmosu i nowoczesnych technologii, co nadaje jej innowacyjny wygląd. Cały projekt dopełnia futurystyczny font, nawiązujący do branży.

Strona główna jest ograniczona do opisu usług świadczonych przez przedsiębiorstwo, co sprawia, że potencjalny klient nie rozprasza się i skupia uwagę na zdobyciu informacji na temat konkretnej usługi, która może rozwiązać jego biznesowe problemy.

Strona firmy inżynieryjnej Seakr zawiera ciekawe grafiki i zwięzłe opisy usług

 

Twórcy strony osiągnęli ciekawy efekt w zakładce Our company. Treści opowiadające o przedsiębiorstwie zestawili tam z dwoma filmami, w których założyciele firmy opowiadają o wykorzystywanych technologiach, misji i doświadczeniach Seakr. Na dole tej strony znajdują się loga przedsiębiorstw, które współpracowały z tą firmą inżynieryjną, co zwiększa jej wiarygodność.

Przedstawienie sylwetek twórców firmy łączy się z infografiką, tłumaczącą pochodzenie jej nazwy. Tekstu jest mniej - został zastąpiony niosącą informacje wizualizacją. Dzięki temu marka skuteczniej przekazuje swoją wiadomość czytelnikowi.

Na uwagę zasługuje także podstrona Our team. Znajdują się tam nie tylko fotografie pracowników, opisane imieniem, nazwiskiem i nazwą stanowiska, ale także galeria zdjęć z życia firmy. Seakr pokazuje ludzką twarz przedsiębiorstwa i ludzi stojących za jego sukcesem.

6. Usługi inżynieryjne dla wielu branż - Agilitech

Najciekawsze elementy: przejrzysta strona główna, unikalne grafiki, przedstawienie specjalizacji w sekcji hero, dobrze rozplanowane case study.

Wszechstronność firmy inżynieryjnej Agilitech widać już w sekcji hero. Umieszczony tam film prezentuje dziedziny, w których się specjalizuje. Widać na nim też dużą skalę projektów i profesjonalizm.

Białe tło i sekcje w niewiele ciemniejszej barwie sprawiają, że witryna jest bardzo przejrzysta i nie męczy wzroku użytkowników. Stronę dzielą duże nagłówki. Dekorację stanowią unikalne grafiki wysokiej jakości, odpowiednie dla strony inżynieryjnej, ponieważ kojarzą się z projektowaniem i budowaniem rozwiązań w oparciu o nowoczesne technologie.

Zdjęcia zostały wykorzystane także w menu głównym. Po najechaniu kursorem na przycisk Our industries lub Our services pokazuje się grafika (po lewej stronie) i lista podstron (po prawej). Grafika zmienia się, kiedy użytkownik przesuwa kursorem po kolejnych usługach lub branżach. To dosyć nietypowe podejście zaskakuje i sprawia, że osoba odwiedzająca stronę z większą uwagą zapoznaje się z jej elementami.

Zdjęcie w menu strony inżynieryjnej Agilitech, które wyświetla się po najechaniu na nazwę usługi

 

Na stronie głównej nie ma portfolio. Zamiast tego są przyciski, kierujące do poszczególnych grup opisów projektów dla każdej branży. Po wyborze konkretnej dziedziny można przejść do wybranego studium przypadku. Warto zwrócić uwagę na proste podzielenie treści na tych podstronach na problem, rozwiązanie i efekt. Ułatwia to zrozumienie technologii stosowanych przez Agilitech, poszczególnych wyzwań, które potrafi rozwiązywać zespół i pozytywnych skutków współpracy.

Strony internetowe firm inżynieryjnych - podsumowanie

Design stron inżynieryjnych powinien sugerować profesjonalizm i innowacyjność. Aby nadać im nowoczesny wygląd, warto zastosować nietypowe fonty, animacje, wideo w poszczególnych sekcjach i unikalne grafiki. Jednym z najważniejszych elementów jest szczegółowe portfolio, w którym firma inżynieryjna powinna zaprezentować potencjalnemu klientowi swoje doświadczenie. W zależności od typu projektu, portfolio może się składać z różnych elementów - filmików, zdjęć, opisów, statystyk czy referencji od klienta. Na witrynie przedsiębiorstwa inżynieryjnego nie powinno również zabraknąć strony kontaktowej i formularza do wysłania zapytania o ofertę.

Możemy dla Ciebie stworzyć wysokiej jakości, funkcjonalną stronę internetową, zaprojektowaną z myślą o firmach przemysłowych i produkcyjnych.

.